BasBQ
Beef en Steak

Pulled Porc

wjans

Tondelzoeker
Berichten
11
Hoi Allemaal,

Voor de kerst zit ik te denken om Pulled Porc te gaan maken. Dit heb ik niet eerder gedaan, dus ik had wat vragen.

Een recept vind ik wel op dit forum, maar er wordt meestal een roker aangeraden. ik heb een Weber Mastertouch. Ik neem aan dat dit ook uitstekend werkt voor dit doel zolang je maar indirect stookt?

Verder heb ik nog geen goede kerntemperatuur meter. Welke raden jullie aan?

Tot slot wil ik graag weten hoe je het beste je BBQ op de juiste termperatuur houdt voor zo'n lange periode.

Alvast bedankt voor de tips!


Walter
 
Mastertouch kan je heel goed gebruiken hiervoor.
De minion methode werkte bij mij altijd goed. Op 1/3 van je rooster 2 laagjes briketten en daarboven gooi je 8 ? 10 warme.
Op AliExpress heb ik een Bluetooth thermometer met 4 meetpennen gevonden ( ? 35 ) ,maar deze heb je niet op tijd binnen.

Succes


Biergondi?r of Bourgonbierder achter de Bastard.
 
Een mastertouch is een prima all-rounder.
Naast de minion methode kun je ook een snake gebruiken.
Als je een simpele kernthermometer wil, ikea verkoopt een Fantast. Prima prijs/kwaliteit verhouding ;)
 
Als je een kern temperatuur meter gebruikt voor 1 of meerdere stukken vlees, je zou dan kunnen denken aan een inkbird IBT-2X of een IBT-4XS. Ik doe nooit meer dan met 2 probes en ik ben altijd in de buurt van mijn BBQ. bluetooth bereik is niet heel groot. Ze zijn niet heel duur maar wel leuk in gebruik.
 
ik heb een Meater + . Rib uit m'n lijf maar dan heb je ook wat ;) Vind het nog steeds tof dat ik in de stad kan lopen en even op m'n telefoon kan checken hoe de zaken ervoor staan in de kamado thuis  B-)
O en naast de Meater + een Inkbird HET-F001 die ik gebruik voor controle of een 2e stuk vlees
Suc6 met de PP  ;)
 
Dank je voor de reacties!

Een praktische vraag. Ik begrijp heel goed dat het van de temperatuur afhangt hoe lang de PP op de BBQ moet liggen. Maar aangezien dit heel wat uren kunnen zijn vraag ik me af of het mogelijk is om vooraf een inschatting te maken. VAnzelfsprekend duurt het langer met een groter stuk vlees, maar hoe lang ongeveer.

Dat is wel relevant om te bepalen hoe laat ik begin... Op de dag zelf of op de dag daarvoor al bijvoorbeeld.

Dank je!
 
wjans zei:
Dank je voor de reacties!

Een praktische vraag. Ik begrijp heel goed dat het van de temperatuur afhangt hoe lang de PP op de BBQ moet liggen. Maar aangezien dit heel wat uren kunnen zijn vraag ik me af of het mogelijk is om vooraf een inschatting te maken. VAnzelfsprekend duurt het langer met een groter stuk vlees, maar hoe lang ongeveer.

Dat is wel relevant om te bepalen hoe laat ik begin... Op de dag zelf of op de dag daarvoor al bijvoorbeeld.

Dank je!

wat wel relevant is dan: het stukje vlees dat je gaat gebruiken. Procureur of bijv. Boston Butt. Vlees met bot duurt langer. 2 kg is sneller klaar dan 4 kg. Pak je het vlees in tijdens de bereiding of niet?
Ik neem vaak 3kg Procureur en pak het vlees in tijdens de bereiding. In alle gevallen was ik in 6 a 7 uur klaar. Maar dan stop ik het vlees in folie en theedoek gewikkeld nog zeker 1 a 2 uur in een koelbox voor ik het ga pullen.
Elk stukje vlees is anders, en een bereidingstijd is altijd een indicatie. Resultaten uit het verleden... etc.  :D
De meater + die ik al vermelde helpt je in die zin dat het een thermometer is die je middels een app een goede indicatie geeft van de nog te verwachten bereidingstijd.

Ik hoop je hiermee wat wijzer te hebben gemaakt. Ik zou vroeg in de ochtend op de Q leggen. Beter dit dan te laat beginnen en jij +gasten wachten tot 22u  ;)
Het vlees ingepakt in een koelbox blijft heul lang warm hoor
 
Een kleine toevoeging op bovenstaande; de bereidingstijd in relatie tot de grootte van het stuk vlees, wordt eigenlijk vooral bepaald door de dikte, niet zozeer het aantal kilo's.
Een extra variabel is ook bijvoorbeeld de begintemperatuur van het vlees.

Zoals Grill Bill al aangeeft; goed inpakken naderhand en het blijft urenlang warm.
 
SilverFox zei:
de bereidingstijd in relatie tot de grootte van het stuk vlees, wordt eigenlijk vooral bepaald door de dikte, niet zozeer het aantal kilo's.
Een extra variabel is ook bijvoorbeeld de begintemperatuur van het vlees.

Correctomundo
 
Terug
Bovenaan Onderaan