BasBQ
Beef en Steak

Pulled lamsschouder

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Beste lezers!

Afgelopen weekend heb ik een lamsschouder gemaakt. Vrijdagavond het vlees trimmen en met een zelfgemaakte rub het vlees gekruid. Zaterdagochtend om 11:00 uur begonnen. Allereerst zo'n 2.5 uur op 110°C laten roken met kersenhout. Vervolgens ingepakt en een goede 3.5 uur indirect op 110°C. Toen de kerntemperatuur van 95°C bereikt was ging de probe overalet gemak erin. Het eindresultaat was heerlijk mals vlees. Dit heb ik met wat BBQ saus en cola in een braadslede gemengd.
Het vlees op een broodje met wat coleslaw. Dat was smullen geblazen. Mijn zoontje van 1.5 heeft ook heerlijk zitten smikkelen :p

Notitie aan mijzelf: Maak meer foto's! ;)

IMG_20201009_233510.jpg


IMG_20201010_001940.jpg


IMG-20201010-WA0003.jpeg


IMG-20201010-WA0013.jpeg


IMG-20201010-WA0015.jpeg


IMG-20201011-WA0003.jpg
 
Lamsschouder = top! Toch nog eens een marrokaans recept opzoeken voor mezelf...

Als je inspiratie nodig hebt dan hoor ik het graag van je ;) Ik heb een Marokkaanse vrouw dus er zijn genoeg recepten die gedeeld kunnen worden.
 
Heel mooi gemaakt. Pulled lam wel eens gegeten maar nog nooit gemaakt. Het bot kwam er mooi schoon uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
lekker lijkt me dat
weer eens wat anders.
dank voor het delen
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Ziet er lekker uit
Maar eens met m’n dochter afspreken om te maken, vriendin niet gek op lam 😱
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Ziet er lekker uit
Maar eens met m’n dochter afspreken om te maken, vriendin niet gek op lam 😱

Zo pulled op een broodje is het echt heerlijk. De smaak van lam zit er nog wel aan maar valt wel een beetje naar de achtergrond. Dat was voor deze keer niet zo erg aangezien we vaak zat lam eten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan