BasBQ
Beef en Steak

Probleem met luchtschuif Bastard XL

 

DaBigBastard

Vuurmaker
Berichten
59
Onlangs via een mooie aanbieding de Bastard Urban XL Complete gescoord. Echter heb ik een probleem met de luchtschuif, die niet mooi rond loopt. (Zie foto.) Na dit aangegeven te hebben bij 200 F. die hem geleverd had, kreeg ik al snel een vervangende schuif. Afgelopen zondag wilde ik deze erin zetten, maar een van de bouten is met geen mogelijkheid los te krijgen.

Ik kreeg de tip van hen om het met WD40 te proberen. Nu ben ik daar wat huiverig voor, want wat gebeurt er als dit op het keramiek terecht komt? Uiteraard haal ik alle spullen er eerst uit, maar als er al geen gewone briketten in mogen vanwege smaakoverdracht, wat doet WD40 dan wel niet met de binnenwand?

Volgende punt is, stel dat ik WD40 gebruik, maar het werkt niet, wat dan? De leverancier heeft geen losse bouten. Volgens mij heb ik dan geen andere optie dan hem om te laten ruilen. Of is er iemand met een beter idee?

Groet,

Fred

AD1E42C0-053A-46A7-A4D9-996077A78202.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Met correct gereedschap moet dat toch los gaan. Wellicht inbus 5 mm en binnenkant ringsleutel 10 mm
Anders beetje extra kracht en het bootje breken als het niet los wil.
Die RVS boutjes kan je in alle doe het zelf zaken los kopen voor een paar centen.
 
Het moertje draait zich ergens op vast. Ik heb met m’n volle 110 kilo aan de inbus gehangen, tot op het punt dat de boel bijna brak. Da’s dus best vast… 😄 Maar wel ff gezocht op inbusboutjes en die zijn inderdaad makkelijk verkrijgbaar, dus ik denk dat ik de dremel er ff op zet. Dank!
 
Laatst bewerkt:
Rvs schroefdraad vreet zich vast. Netjes de kop afslijpen en eruit halen.
 
Het lijkt er vooral op dat er een deuk in de bolling van die luchtschuif zit, of zie ik dat verkeerd?
Als je daarvoor een nieuwe schuif krijgt kun je die toch vervangen en de rest laten zitten?
Misschien moet je dat nokje links tijdelijk even iets terug buigen, maar dan moet die schuif er langs kunnen en kun je die uitwisselen met een beter aansluitende bolle luchtschuif?
 
Klopt, maar ik heb niet zoveel zin om bij een splinternieuw apparaat aan allerlei zaken te moeten buigen, met het risico dat dát dan weer niet goed komt. Ik wilde dus de schuif aan de rechterkant eruithalen. Maar daar zit de bout dus volledig vastgevreten in de moer (of andersom 😄).
 
Het lijkt erop dat het probleem opgelost wordt. Ik krijg een nieuwe base toegestuurd van de leverancier. Ik kan niet anders zeggen dan dat de klantenservice van The Bastard zich tot nu toe uiterst coöperatief opstelt. Want ondanks dat ik tot nu toe niet woest enthousiast ben over de kwaliteit (had ik al gezegd dat de thermometer van binnen beslaat bij vochtig weer?) regelen ze wel vervangende spullen. Als de thermometer en de base daadwerkelijk binnen zijn, geef ik nog wel een update. Tot die tijd ben ik in ieder geval tevreden over de service.
 
Het lijkt erop dat het probleem opgelost wordt. Ik krijg een nieuwe base toegestuurd van de leverancier. Ik kan niet anders zeggen dan dat de klantenservice van The Bastard zich tot nu toe uiterst coöperatief opstelt. Want ondanks dat ik tot nu toe niet woest enthousiast ben over de kwaliteit (had ik al gezegd dat de thermometer van binnen beslaat bij vochtig weer?) regelen ze wel vervangende spullen. Als de thermometer en de base daadwerkelijk binnen zijn, geef ik nog wel een update. Tot die tijd ben ik in ieder geval tevreden over de service.
Mooi dat het zo goed wordt opgelost! Heb zelf ook de ervaring dat de bedrijven onder 200 Fahrenheit het netjes oplossen.

Is het beslaan van de thermometer niet een vaker voorkomend iets wat met het een keer (goed) warmstoken vaak verholpen is? Zo doe ik het althans altijd😉
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, ik heb al 10 jaar een Weber en daar heb ik nog nooit een beslagen thermometer gehad. Ik verwacht van een kamado die 3x zo duur is gewoon dat alles klopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan