BasBQ
Beef en Steak

Prijs topvent kJ

 
 

patola

Sprokkelaar
Berichten
42
Misschien kan iemand helpen.
Ik zie op internet de control tower topvent voor de kJ classic 2 te koop staan. Bij de ene webshop betaal je tussen de 69-89 euro, maar ik zie ook webshops waar ze aangeboden worden voor 349 euro. Hoe kan dit? Of zit hier ergens een verschil tussen die ik zelf niet zie.
 
Moet volgen mij gewoon dezelfde zijn. Waarom het prijsverschil zo groot is, is mij onduidelijk! Echter goed om te weten dat er wel problemen met deze topvent zijn: zouden bijna allemaal gaan afbladderen (coating van de aluminium). Daarbij weer goed om te weten dat K.J. een nieuwe aan t ontwikkelen is die die mogelijk eind van t jaar op de markt is. Dus bij mogelijke aanschaf toch even afwachten of later gebruik maken van garantie mocht je snel problemen krijgen! Succes met je keuze!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Moet volgen mij gewoon dezelfde zijn. Waarom het prijsverschil zo groot is, is mij onduidelijk! Echter goed om te weten dat er wel problemen met deze topvent zijn: zouden bijna allemaal gaan afbladderen (coating van de aluminium). Daarbij weer goed om te weten dat K.J. een nieuwe aan t ontwikkelen is die die mogelijk eind van t jaar op de markt is. Dus bij mogelijke aanschaf toch even afwachten of later gebruik maken van garantie mocht je snel problemen krijgen! Succes met je keuze!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Ik heb zelf een nieuwe kJ classic 2. Maar het viel me gewoon op. Dacht dat er wellicht een verschil zou zitten tussen de topvents aangezien het prijsverschil wel heel erg groot is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb even snel gekeken en inderdaad worden er bij Vuur en Rook (https://www.vuurenrook.nl/nl/kamado-joe-aluminium-control-tower-top-vent.html)
en bij probbq (https://www.probbqshop.nl/roestvrijstalen-kontrol-tower-top-vent.html) de top vent aangeboden tegen een bizar prijsverschil. De ene zegt dat het aluminium is, en de andere beweerd RVS te zijn, maar dat kan het prijsverschil niet verklaren lijkt mij. Misschien dat het staal door elfjes alleen bij zonsopkomst gesmeed is???
Ik heb zelf een afbladderende top vent, gemeld bij KJ, en, zodra hij weer op voorraad is, krijg ik een nieuwe opgestuurd.
 
Heb even snel gekeken en inderdaad worden er bij Vuur en Rook (https://www.vuurenrook.nl/nl/kamado-joe-aluminium-control-tower-top-vent.html)
en bij probbq (https://www.probbqshop.nl/roestvrijstalen-kontrol-tower-top-vent.html) de top vent aangeboden tegen een bizar prijsverschil. De ene zegt dat het aluminium is, en de andere beweerd RVS te zijn, maar dat kan het prijsverschil niet verklaren lijkt mij. Misschien dat het staal door elfjes alleen bij zonsopkomst gesmeed is???
Ik heb zelf een afbladderende top vent, gemeld bij KJ, en, zodra hij weer op voorraad is, krijg ik een nieuwe opgestuurd.
Bij beide aanbieders staat dat het gemaakt is uit aluminium.
Beide formuleren het een beetje ongelukkig .
Aangezien aluminium ook niet roest maken ze daar (mis)bruik van wellicht . RVS zien we nu eenmaal graag is mijn beleving.

BBQ-shop-

"Kamado Joe Roestvrijstalen Kontrol Tower Top Vent
Gemaakt geheel uit aluminium en daardoor roestvrij, regenbestendig en kan daardoor altijd luchten. De instelbare ventilatie zorgt voor nauwkeurige en gelijkmatige luchttoevoer."

Vuur en rook " De Kontrol Tower Top Vent is volledig van aluminium gemaakt en is roestvrij "
 
Laatst bewerkt:
Heb even snel gekeken en inderdaad worden er bij Vuur en Rook (https://www.vuurenrook.nl/nl/kamado-joe-aluminium-control-tower-top-vent.html)
en bij probbq (https://www.probbqshop.nl/roestvrijstalen-kontrol-tower-top-vent.html) de top vent aangeboden tegen een bizar prijsverschil. De ene zegt dat het aluminium is, en de andere beweerd RVS te zijn, maar dat kan het prijsverschil niet verklaren lijkt mij. Misschien dat het staal door elfjes alleen bij zonsopkomst gesmeed is???
Ik heb zelf een afbladderende top vent, gemeld bij KJ, en, zodra hij weer op voorraad is, krijg ik een nieuwe opgestuurd.

Prijsverschil kan er zijn, maar dit lijkt me eerder een vergissing op hun site. Want aan die prijs koopt niemand dat. En zolang niemand zr iets van zegt, veranderd het niet. Zouden ze zich niet vergist hebben met de ikamand of zo?

Zelf wacht ik de nieuwe ontwikkelingen af en schaf me later dan ook eentje aan voor de KJC1. Alhouwel het plooien van de rondel het hele probleem ook op lost.
 
De eerst volgende upgrade op mijn KJ Classic 1 wordt voor mij de topvent en deze gigantische prijsverschillen vielen mij ook al op (samen met het verschil tussen rvs en aluminium in de omschrijving).

In de officiële uitingen van Kamado Joe kom ik nergens tegen dat er 2 verschillende uitvoeringen van de top vent zijn. De aluminium versie lijkt de enige versie te zijn voor zover ik kan achterhalen.
 
Ik had alleen naar de URL gekeken, maar je hebt idd gelijk; dan maakt die "pro" bbq site het wel heel erg bont........

de ProJoe heeft wel een RVS topvent (https://kamadojoe.nl/grills/projoe/) maar ik weet niet of deze los te koop is, en of hij op de classic past
 
Ook op de site van kamadoexpress.nl en voortmanbuitenleven.nl is hij 349 euro.
Bizar verschil zeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Probbq-shop geeft aan dat het een fout is in ieder geval, word aangepast als het goed is . Vuur en Rook zegt dat de prijs klopt.
 
Toevallig van de week nog navraag gedaan naar de nieuwe top vent.
Zie reactie:

I am not sure where you have heard this.

The only news about top vent I can say is that we are trying to solve the issue with our manufacturer.

Nothing else is said.

As long as the issue is happening with the top vent it will be replaced.

I will be happy to replace the top vent for you.
 
Ik heb laatst naar Kamado Joe Nederland gebeld.. en daar waren ze nogal stellig dat er nieuwe topvent in de maak was. Zou eind van t jaar mogelijk op de markt komen. Problemen met huidige topvents zouden dan opgelost moeten zijn en wanneer je er een hebt met klachten zou deze voor nieuwe geruild kunnen worden....

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Ik heb ook even om informatie gevraagd. Dit was wat ik van kJ terug kreeg:
‘We zijn op de hoogte van de problemen van dit item en we zijn momenteel bezig met een nieuwe prototype, we verwachten om de nieuwe model bij begin 2021 klaar te hebben’


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dus allemaal andere antwoorden.... met het gemeenschappelijke dat men er mee bezig is.
 
Ik heb een Classic 3 , en mijn topvent maar ook de slo-roller is helemaal aan het afbladderen..
de slo-roller heb ik tot nu toe 2 keer gebruikt..
hopelijk komt er snel nieuws dat eea vervangen gaat worden..
 
Ik heb een Classic 3 , en mijn topvent maar ook de slo-roller is helemaal aan het afbladderen..
de slo-roller heb ik tot nu toe 2 keer gebruikt..
hopelijk komt er snel nieuws dat eea vervangen gaat worden..

Van de sloroller had ik nog niet gehoord. Dus dat verantwoordt nog minder de meerprijs ten opzichte van de classic 2 :(

Ooit zullen ze wel een oplossing vinden, maar ik vind het echt wel straf dat dit zo lang duurt. Ze doen niet moeilijk om dat telkens te ruilen, maar is op lange termijn toch ook een grote kost volgens mij. Lijkt me op termijn goedkoper als ze hem gewoon in inox maken zonder lak.

Voor die topvent zou ik als merk dan gewoon die van de Classic 1 sturen in afwachting van een oplossing voor die andere topvent. Lijkt me goedkoper voor hen.

Gewoon case aanmaken en krijg je nieuwe.
 
Ik heb een Classic 3 , en mijn topvent maar ook de slo-roller is helemaal aan het afbladderen..
de slo-roller heb ik tot nu toe 2 keer gebruikt..
hopelijk komt er snel nieuws dat eea vervangen gaat worden..
Heb je daar misschien foto’s van?
 
Terug
Bovenaan Onderaan