BasBQ
Beef en Steak

Pretzels und bratwurst mit sauerkraut Im Bayrischen Biergarten.

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
312
Allereerst een leuk onderwerp gekozen door Peter64. Lastige keus, wat ga je maken aangezien je bij de biergarten genoeg lekkers kan eten.
Ik heb gekozen voor een lekker maar simpel gerecht namelijk Pretzels met braadworst en zuurkool

Uit verse gist, water, bloem, suiker en zout hebben we met de hand deeg gemaakt en dit vervolgens een uurtje laten rijzen

IMG_0028.jpeg


Na nogmaals een keer doorkneden 4 lange slierten gerold van het deeg en dit in de vorm geknoopt.
IMG_0465.jpeg

De pretzels moesten kort in een pekel badje van kokend water met baking soda (30 seconden)
IMG_0464.jpeg


de Kamado aangestoken en ingesteld op 200/220 graden waarna de pretzels erop mochten.
IMG_0029.jpeg


Na een goed half uur mochten ze eraf en zagen ze er prima uit.
IMG_0031.jpeg


De kamado omgezet naar 1 directe kant en 2 bratwursten gebakken. Deze stap is simpel maar lekker, zelf worst maken staat nog een keer op het wensenlijstje.
IMG_0033.jpeg


Eindresultaat de worsten op de zuurkool gelegd, biertje erbij en genieten!
IMG_0060.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Echt geweldig Iss, prachtige inzending!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dat ziet er me er een partij lekker uit!

Heerlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dit is een goede start voor deze maand. Lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Top reportage. Ziet er heerlijk uit

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Mooi verhaal en een top resultaat zo!
Precies waar je aan denkt hij het onderwerp
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Het enige, maar dan ook echt het enige in de hele wereld wat deze inzending beter zou maken.

Is de radiator van Free_ltd
Haha!! Ik zal volgende keer even een tafeltje schuiven naast mn radiator.
 
Dat ziet er fantastisch uit, mooie bijdrage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Gaaf gedaan, vooral onder de indruk van de zelf gemaakte pretzels. 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Gaaf gedaan, vooral onder de indruk van de zelf gemaakte pretzels. 😎
Ja ik dacht we proberen het eens, had op het forum het nog niemand zien doen maar zoveel kon er niet misgaan behalve dat ze finaal zouden mislukken.
 
Ja ik dacht we proberen het eens, had op het forum het nog niemand zien doen maar zoveel kon er niet misgaan behalve dat ze finaal zouden mislukken.
Hahaha ja precies
 
Mooie inzending. Gaaf die pretzels op de Q. Heb je netjes gemaakt. Duitser dan dit kan haast niet. Top
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Terug
Bovenaan Onderaan