BasBQ
Beef en Steak

PP van Schouderkarbonade

R

RoyzRoyz

Gast
Zaterdagochtend moest ik even boodschappen doen en zag dat ze bij de C1000 Schouderkarbonade in de aanbieding hadden. Dus ik heb aan de slager gevraagd of hij het ook nog een hele karbonade had. Mooi stuk meegekregen van 3 kilo plus.

Heb nog nooit een PP van schouderkarbonade gemaakt, dus was best wel nieuwschierig. Heb het vlees met de basis rub van Noskos gemaakt, alleen wel wat chillipoeder en wat korianderpoeder er bij gedaan.

DSCN1951.jpg


DSCN1952.jpg


DSCN1953.jpg


DSCN1954.jpg


DSCN1955.jpg


DSCN1956.jpg


DSCN1958.jpg


DSCN1959.jpg


DSCN1963.jpg


DSCN1965.jpg


Om 20:45 uur heb ik de karbonade op de ProQ gedaan...

DSCN1988.jpg


DSCN1990.jpg


En om 11:00 uur vanochtend was die klaar...

DSCN1993.jpg


DSCN1992.jpg


DSCN1991.jpg


DSCN1994.jpg


Daarna in de folie pakken en in een handdoek wikkelen voor een uurtje ofzo.

DSCN1995.jpg


Tijd om te gaan pullen...

DSCN2000.jpg


DSCN2001.jpg


DSCN2002.jpg


DSCN2005.jpg


DSCN2003.jpg


DSCN2004.jpg


DSCN2006.jpg


Er zaten wel wat botjes in, maar niet veel

DSCN1998.jpg


DSCN1999.jpg

 
Wat een heerlijke foto's Roy, merkte je verschil met andere PP die je hebt gemaakt?
 
ziet er echt geweldig ui
 
Frits zei:
Wat een heerlijke foto's Roy, merkte je verschil met andere PP die je hebt gemaakt?

Er zat wat meer vet in. Bij de botten, maar dat heb ik weggehaald.
Vind deze eigenlijk sappiger dan de andere keren dat ik PP gemaakt had.

Deze was ook best wel snel klaar, 14 uur maar
 
14 uur is zeker niet verkeerd voor zo'n groot stuk vlees!
 
Heerlijk zeg! Leuk idee om het van schouderkarbonade te maken  :)
 
Kan het zowat proeven!!! Heerlijk hoor! Het bot geeft ook smaak aan je PP.
 
Die zal zeker smaken want ik had al zo'n vermoeden dat ik hem hier terug zou zien toen ik hem aan jou meegaf ;D
Dus ik heb wel even gecheckt dat je er een kreeg die goed van kleur was en een goede ph waarde (geen donkere kleur)
Ik wil niet voor l*l staan.
 
Wacht even hoor, is Bert je huisdealer Roy?!? Dat heb je goed voor elkaar!! :D
 
Wacht even hoor, is Bert je huisdealer Roy?!? Dat heb je goed voor elkaar!!

Haha goed bezig Roy.

Het ziet er igg er lekker uit.
 
Bert zei:
Die zal zeker smaken want ik had al zo'n vermoeden dat ik hem hier terug zou zien toen ik hem aan jou meegaf ;D
Dus ik heb wel even gecheckt dat je er een kreeg die goed van kleur was en een goede ph waarde (geen donkere kleur)
Ik wil niet voor l*l staan.

Hahaha, was jij dat Bert? Moest in mijzelf ook al lachen toen je het aan mij gaf met zo'n glimlach. Dacht al... wat denkt die slager wat ik ermee ga doen?

Maar in ieder geval super bedankt voor zo een mooi stuk! Dan weet ik in het vervolg bij wie ik moet wezen ;)
 
Hahaha, was jij dat Bert? Moest in mijzelf ook al lachen toen je het aan mij gaf met zo'n glimlach. Dacht al... wat denkt die slager wat ik ermee ga doen?

Maar in ieder geval super bedankt voor zo een mooi stuk! Dan weet ik in het vervolg bij wie ik moet wezen ;)
Laat de volgende keer maar even weten wat je wilt hebben of stuur een pm. Mocht ik het niet hebben kan ik het nog bestellen.
Maar alleen gewoon varkensvlees of iers rundvlees. Maar daar heb ik ook prima kwaliteiten in. Lamsvlees uit Nieuw Zeeland, Hollands kalfsvlees
Halal kip kan ook ;D
Je zegt het maar
 
Heb het even naar Southern Style BBQ verplaatst ;)
 
Bert zei:
Laat de volgende keer maar even weten wat je wilt hebben of stuur een pm. Mocht ik het niet hebben kan ik het nog bestellen.
Maar alleen gewoon varkensvlees of iers rundvlees. Maar daar heb ik ook prima kwaliteiten in. Lamsvlees uit Nieuw Zeeland, Hollands kalfsvlees
Halal kip kan ook ;D
Je zegt het maar

Dank je wel voor het aanbod. Top! Daar zou ik graag eens gebruik van maken...
 
DAMN........

En een lekkere PP en gewoon "onze" Bert als slager.......


DAMN
 
Terug
Bovenaan Onderaan