BasBQ
Beef en Steak

port forwarder

raymonidas

Vuurmaker
Berichten
66
Hallo,

Gisteren een poos bezig geweest om de nieuwe HeaterMeter draadloos te laten werken met een vast IP-adres. Dat is uiteindelijk gelukt en als ik op de computer wat aanpas en op 'save' druk dan gebeurd het ook op de HM. So far so good.

Maar ik wil hem ook op de app in mijn android telefoon zien en bedienen.
De app heb ik geinstalleerd, maar als ik het IP-adres van de server (=HM) invoer gebeurd er niets.

Nu ben ik al bijna de hele dag bezig op port forwarding in de router voor elkaar te krijgen, maar helaas....
Wij hebben de ASUS RT-N66U. Bij 'WAN' heb ik het tabblad 'virtual server/portforwarding' geopend.
Daarin bij 'basic config' 'Enable Port Forwarding' op yes gezet. Famous lists heb ik niets uit gekozen, FTP Server Port staat default op '2021'
Vervolgens onderin:
Server name: Heatermeter
Source Target: leeg
Port Range: 8800:8900 ingevuld
Local IP: adres dat de HM opgeeft bij aanloggen
Local port: 8888 ingevuld
TCP als default laten staan
Op 'add' geklikt en de Heatermeter staat er nu onder.

Het zou nu goed moeten zijn, maar als ik de opgegeven site bezoek om te kijken of de poort echt open staat, dan blijkt dat niet te zijn. Als ik het IP-adres invul in de app op mijn telefoon (IP-adres van onze aansluiting) wat via een andere site te vinden is, met daarachter :8888, dan krijg ik geen verbinding. Ik heb een screenshot gemaakt van deze instellingen. Overigens heb ik bij 'range' ook alleen 8888 gehad.

Schermafbeelding%202017-10-26%20om%2015.04.42_1.png
 
Je ip adres buitenshuis is anders dan in je netwerk he..... (ga er van uit dat je dat weet)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Hoi, ja dat is bekend. Het IP-adres van onze aansluiting met de buitenwereld heb ik opgezocht via de opgegeven site, daarachter :8888
 
raymonidas zei:
Hoi, ja dat is bekend. Het IP-adres van onze aansluiting met de buitenwereld heb ik opgezocht via de opgegeven site, daarachter :8888
Zet je dan ook de wifi uit op jouw telefoon zodat je niet vanaf binnen naar de buitenkant kijkt, maar via jouw mobiele netwerk? Sommige routers vinden een verzoek vanaf zichzelf naar zichzelf niet ok en sommige wel.
 
yes, wifi uit en via 4G netwerk, zoals Nosmo aangeeft in zijn beschrijving
 
Ik denk dat de local (LAN) port 80 moet zijn.

En de externe (WAN) port moet op 8888 of iets dergelijks. Dit is wat je achter de : van het externe IP adres invult.

Nu is het ook best mogelijk dat de problemen niet in jouw router zitten maar bij jouw internet provider of de modem. Als het wel werkt als je zowel de interne poort als de externe poort op 80 zet dan zou het zomaar eens aan de provider kunnen liggen (of de modem instellingen).



 
Nosmo zei:
Ik denk dat de local (LAN) port 80 moet zijn.

En de externe (WAN) port moet op 8888 of iets dergelijks. Dit is wat je achter de : van het externe IP adres invult.

Nu is het ook best mogelijk dat de problemen niet in jouw router zitten maar bij jouw internet provider of de modem. Als het wel werkt als je zowel de interne poort als de externe poort op 80 zet dan zou het zomaar eens aan de provider kunnen liggen (of de modem instellingen).

Aan de fiberkabel hangt de Experia modem, in een van die poorten LAN's zit de Asus, omdat de interface van de Experia bagger is en je er vrijwel niets mee kan.

Probeer nu ook een foto van het screenshot te plaatsen die ik op photobucket heb gezet. Ook dat lukt niet grrrr
 
Nosmo zei:
Ik denk dat de local (LAN) port 80 moet zijn.

En de externe (WAN) port moet op 8888 of iets dergelijks. Dit is wat je achter de : van het externe IP adres invult.

Nu is het ook best mogelijk dat de problemen niet in jouw router zitten maar bij jouw internet provider of de modem. Als het wel werkt als je zowel de interne poort als de externe poort op 80 zet dan zou het zomaar eens aan de provider kunnen liggen (of de modem instellingen).
raymonidas zei:
Nosmo zei:
Ik denk dat de local (LAN) port 80 moet zijn.

En de externe (WAN) port moet op 8888 of iets dergelijks. Dit is wat je achter de : van het externe IP adres invult.

Nu is het ook best mogelijk dat de problemen niet in jouw router zitten maar bij jouw internet provider of de modem. Als het wel werkt als je zowel de interne poort als de externe poort op 80 zet dan zou het zomaar eens aan de provider kunnen liggen (of de modem instellingen).

Aan de fiberkabel hangt de Experia modem, in een van die poorten LAN's zit de Asus, omdat de interface van de Experia bagger is en je er vrijwel niets mee kan.

Probeer nu ook een foto van het screenshot te plaatsen die ik op photobucket heb gezet. Ook dat lukt niet grrrr
raymonidas zei:
Nosmo zei:
Ik denk dat de local (LAN) port 80 moet zijn.

En de externe (WAN) port moet op 8888 of iets dergelijks. Dit is wat je achter de : van het externe IP adres invult.

Nu is het ook best mogelijk dat de problemen niet in jouw router zitten maar bij jouw internet provider of de modem. Als het wel werkt als je zowel de interne poort als de externe poort op 80 zet dan zou het zomaar eens aan de provider kunnen liggen (of de modem instellingen).

Ik heb het veranderd naar 80, maar ook dat helpt niet
 
Via WiFi en de android app, kan ik geen verbinding met de HM maken.
 
Kun je met je 4G wel via een browser je HM benaderen? De Pit Droid app werkt ook niet lekker voor mij, maar heeft met authenticatie te maken.
Overigens geeft de openpoorttest.nl bij ook aan dat m'n poort niet open staat, maar lukt alsnog via 4G op m'n telefoon...

 
MR1985 zei:
Kun je met je 4G wel via een browser je HM benaderen? De Pit Droid app werkt ook niet lekker voor mij, maar heeft met authenticatie te maken.
Overigens geeft de openpoorttest.nl bij ook aan dat m'n poort niet open staat, maar lukt alsnog via 4G op m'n telefoon...

Ja, dat lukt wel met 4G.
'Authentication failed' idd, maar dat stoort mij mateloos. Die app zou het gewoon prima moeten doen met de HM.
De heatermeter doet het verder wel. De pit probe temp op 75 graden gezet en de ventilator begon te blazen als een malle.
 
Yep, ik stoor me er ook nogal aan. Heb al beetje rondgezocht op andere fora waar de developer van die app rondhangt (linkje in de handleiding ook), schijnt gefixt te moeten zijn in de beta van de app. Beta programma kun je je voor inschrijven via google play, maar heeft bij mij in ieder geval niet geholpen.
 
Heb je al een password ingesteld? Er staat me iets bij dat de app niet werkt zonder password, maar ik ben er niet helemaal zeker van.
 
Bij mijn modem werkt de port forwarding alleen via poort 80 ook van buiten af kan ik hem alleen via 80 benaderen , kan daar geen andere poort aan hangen.
De app werk bij mij zonder problemen, ik neem aan dat je alles in 1 netwerk hebt hangen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Nosmo zei:
Heb je al een password ingesteld? Er staat me iets bij dat de app niet werkt zonder password, maar ik ben er niet helemaal zeker van.

Yep, ook al een aantal keer opnieuw ingetikt in de app, maar toch wel zeker dat ik hem niet verkeerd invoer.

Andere vraag: wat gebruiken jij (en anderen) als alarmfunctie? Ik zie email/sms/push optie voor alarm in de HM, is dat de enige optie?
 
Even een vraagje voor raymonidas, hoe staat de experiabox ingesteld? Als router of in bridge mode?

Als de experiabox als router staat ingesteld moet daar ook nog iets van portforwarding ingesteld worden omdat het netwerk verkeer van buitenaf daar dan anders niet doorheen komt.
 
Hey,

Ik heb me gisteren aangemeld op TVWBB en in de PitDroid thread wat dingen gevraagd. Uiteindelijk heb ik de HM geflashed naar de nieuwste stabiele versie.
Hij was:
LEDE Reboot SNAPSHOT r3799-1300671 / LuCI Master (git-17.078.53745-180f2d6)

Nu is ie:
LEDE Reboot SNAPSHOT r4558-438dcbfe74 / LuCI lede-17.01 branch (git-17.100.70571-29fabe263)

En nu doet ook de app het op m'n telefoon :)
 
Nosmo zei:
Even een vraagje voor raymonidas, hoe staat de experiabox ingesteld? Als router of in bridge mode?

Als de experiabox als router staat ingesteld moet daar ook nog iets van portforwarding ingesteld worden omdat het netwerk verkeer van buitenaf daar dan anders niet doorheen komt.

'enable WLan' staat aangevinkt, dus dan denk ik dat hij als WiFi router werkt. Kan ik dat uitschakelen en dan wel poort 8888 van de Asus openzetten? WiFi gebruiken we enkel van de Asus. De Xperia nodig voor TV en telefoon signalen heb ik begrepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan