BasBQ
Beef en Steak

Pork Belly burnt ends the revenge.

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
408
Gezien ik door een foutje het verkeerde stuk vlees uit de vriezer haalde, ik wilde buikspek met zwoerd hebben ipv buikspek zonder zwoerd, had ik een reserveplan nodig.
Ik kwam er pas achter toen het vlees al helemaal was ontdooid.

De enige optie die ik kon bedenken was burnt ends opnieuw maken.

Zo gezegd, zo gedaan.

Het vlees in blokjes gesneden en ingerubbed met Kosmos Q Honey Chipotle Killer Bee.
Laat me dit zeggen, als je een klein pitje in je vlees wilt hebben, dan is dit HET!

Het vlees een avondje in de koelkast gehouden en vandaag in de avond op de Weber E6 gelegd.
Dit is MIJN eerste keer dat ik dat ding zonder omkijken heb laten lopen, geen Meater probe, geen BT thermometer. Alleen de dome thermometer gebruikt (hij is trouwens een beetje kapot)..Ver
IMG_20220103_192110_395.jpg

Vervolgens, volgens verschillende filmpjes ed, na 2 uur eruit
20220103_195226.jpg
gehaald, beetje boter, beetje suiker en wat honing erbij. Folietje erover heen en gaan voor nog anderhalf uur.
20220103_212617.jpg

Folietje eraf, nog een sausje eroverheen en een kwartiertje op de grill en opschotelen maar.
20220103_215843.jpg

Als saus heb ik een mix van Kosmos Q sweet smoke en Sweet Baby Rays gebruikt.

Dit was killer stuff.
Again, probeer de Kosmos Q rub.
Fijne avond.
 
Zit hier met mijn biertje in de hand met kwijl in de mond hoek en probeer een paar burnd ends van mijn scherm te plukken . 😋maar helaas 😢
Moet ze nodig zelf eens maken
 
Oh ja, temp was denk ik zo'n 140C (Weber dome temp is kaduuk) en het kostte me net geen 4 uurtjes. Was 17.45 gestart. Ga ik vaker doen.
 
-kwijl- lekkere snack

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Poh, dat ziet er erg lekker uit!

Laat ik nou toevallig ook een stuk zonder zwoerd in de vriezer hebben liggen. 😈
 
😛🤩
 
Ziet er lekker uit. Die moet ik ook eens gaan maken! Hoe bevalt de Weber Summit E6?
Wat ik tof vind :
- de afmeting natuurlijk en ik denk dat dit mijn grootste pluspunt is tegenover de minnetjes.
- goed op temperatuur te brengen, volgens de anderen, mij nog niet helemaal gelukt.
- ziet er gewoon dope uit, het oog wil natuurlijk ook wat.

Wat ik minder vind :
- de haakjes die aan het logoblokje (aan de voorkant) zitten slaan nergens op, he zijn gewoon driehoekjes uigesneden en naar buiten gebogen.
- de RVS seal, is aan de achterkant bij elkaar gevouwen waardoor er een naad ontstaat, hierdoor lekt het dus rook.
- de prijs.

Het lijkt alsof er meer negatieven zijn, maar weet je, sinds de E6 heb ik vaker zin om te bbqen.

En ja de burnt ends waren super.
 
Ik vindt de prijs juist een pluspunt

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Voor de fabrikant.
Nee hoor. In euro per cm2 :grill oppervlak en service is het voor mij persoonlijk een topper.
Wat ie verder mag of moet kosten kom je toch niet uit.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekker snackje hoor! Geluk bij een ongeluk😉
 
dat ziet er heerlijk uit. Ik had wel een blokje willen proeven.
 
Ja zo ken ik er ook wel een paar. Per ongeluk het verkeerde stuk vlees uit gehaald, en dan eten we maar Pork belly burnt ends haha
Dat is eigen belang, dit is zo verschrikkelijk lekker. Dat moet je gewoon dwangmatig maken :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan