BasBQ
Beef en Steak

Porchetta

 
 

Ron B

Pitmaster
Berichten
586
Vandaag porchetta gemaakt. Had een goed stuk buikspek gekocht. Recept van Noskos gevolgd. Ingesmeerd met soda en zout een avond tevoren nadat ik de zwoerd overal lichtjes had ingesneden.

Volgende dag verse salie, tijm en rozemarijn erop en ingesmeerd met olie. Eindresultaat zag er goed uit, maar helaas viel de smaak wat tegen. De zwoerd was goed hard geworden, maar het was het niet. Maar goed, je weet het niet als je het niet klaarmaakt.

20221225_123131.jpg


20221225_123445.jpg


20221226_091913.jpg


20221226_093130.jpg


20221226_144820.jpg


20221226_173321.jpg


20221226_174811.jpg
 
Hij ziet er goed uit.

Als de zwoerd niet is zoals je hem wil kun je met een klein brandertje altijd even valsspelen.
 
Wat viel er tegen? Was de smaak niet zoals je verwacht had? Of was er iets mis?
De kruiden waren teveel geconcentreerd in het midden en de vetrand was erg dik. Dus ja, smaak was flauw. Vaker buikspek gemaakt in een andere variant, misschien daardoor wat anders gewend
 
Ziet er prima uit!

Even een vraagje off topic...
Ik zie dat jij dezelfde inkbird thermometer hebt als mij. Krijg jij het wel voor elkaar om meldingen in de app te krijgen als bijv. een gewenste temperatuur bereikt is? Ik krijg alleen maar een melding als de app daadwerkelijk open staat, maar als ik wat anders aan het doen ben op mijn telefoon, krijg ik geen melding.
 
Ziet er prima uit!

Even een vraagje off topic...
Ik heb daar eerlijk gezegd nooit op gelet. Volgens mij krijg ik gewoon een melding als de ingestelde temperatuur is bereikt. De app loopt mee op de achtergrond. En vaak kijk ik tussendoor nog wel naar iets anders op mijn telefoon.
 
Het ziet er wel heerlijk uit Ron.
Jammer voor je dat de smaak beleving wat minder was.
Maar dat is een goed reden om het nog eens te proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan