BasBQ
Beef en Steak

Poepiesoepie

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Beste mensen, de allerbeste wensen! Op naar een jaar rijkelijk gevuld met BBQ praktijken en al het fantastische daaromheen! Proost!

Na een aardig brak ochtendje, man man man, niets meer gewend πŸ˜… toch besloten mezelf nuttig te maken door een soepje te prepareren. Iets met oerinstincten gok ik. πŸ˜‰

Nu wilde het zo zijn dat het een heerlijke dag was, dus waarom niet met die brakke hasses in het heerlijk frisse briesje met die aangename temperatuur erbij. Dat komt helemaal goed πŸ˜‚

Enfin, een soepje dus! Ik had nog wat left overs van een Marley Spoon box, dus de basis van het soepje was gelegd πŸ˜‰ Zelf nog wat dingen erbij gesprokkeld. Eens zien wat dit gaat worden!

56541C4E-A945-4F01-A8A3-7209111092A9.jpeg


Alles eerst maar eens in blokjes snijden. BBQ alvast aangezet, we gaan goed! Eenmaal in blokjes wat kruiden eroverheen, wat olijfolie, mengen en klaar om op de BBQ te worden gezet. Ruikt goed!

DC5A9A44-7A53-432D-99A4-25E8D52EB9C9.jpeg


Souschefje wilde alvast voorproeven, met die grijpgrage klauwtjes πŸ˜‚ Dat was vanzelfsprekend, geen probleem!

BAC8FC1F-0553-4919-9055-314E729502CD.jpeg


Die matzwarte rakker had ondertussen standje inferno bereikt, precies op tijd om de skillet met groenten erop te zwaaien. Heerlijk blijft dat toch, vuur πŸ”₯ πŸ₯°

5EE2AEFD-AF8C-43BD-A430-6D7AAB705928.jpeg


Af en toe roeren, verder mooi de boel laten aanschroeien, smaakjes vrij laten komen, buurman jaloers maken met die geuren, het leven is goed (hoe anders was dat gevoel 6 uur terug πŸ˜‚)

Terwijl de groenten aan het roosteren waren in de skillet kon ik het gehakt kruiden. Knoflookteentje erbij. Klaar om ook deze te verwarmen!

21D720E9-9483-4AC4-BFF8-2438F2EA39C1.jpeg


De groenten waren mooi van kleur (en geur πŸ˜ƒ). Deze even apart gezet, deflector plates er alvast tussen, m’n Soepie moest uiteindelijk rustig garen en gezien standje inferno nog steeds een feit was, kon ik door die koude plates mooi de temperatuur wat terugbrengen. πŸ˜‰ Hup de DO erop en daar weer het gehakt in gedaan. Even laten aanbakken, niet meer niet minder πŸ‘πŸΌ

3A17C483-31B9-4722-96C5-F2F99CD0E988.jpeg


Dat blijft toch altijd een prima geurtje heren en dames πŸ˜‹ Niet te lang, het gehakt mocht zo rustig verder garen in de soep. Groenten erbij gepakt, in het pannetje geklapt even aan elkaar laten wennen, prettige samenwerking wordt dat hoor! πŸ˜…

9478E525-F1D0-4C8F-83A3-F3274B7FB9F0.jpeg


Ik heb het bijna nooit over geuren πŸ˜‚ dus bij deze, man, wat een zaligheid! Beste (uit de hand gelopen) hobby ever! πŸ˜„

Tijd om te zwemmen panbewoners! Lekker lui een groenteboulliontabletje met water. Hey, ik ben brak, wie doet me wat πŸ˜‚

AD1884FA-E506-46C8-A26A-5B8E64B070F2.jpeg


6298BC33-2824-4CCD-8FD1-DA4E061A0F57.jpeg


En door! Of eigenlijk, relax! Nu mocht de Bastard zijn magie eroverheen klappen. Lekker pruttelend groentjes en vlees laten garen, goed bezig al zeg ik het zelf!

C4034901-77DE-4E7E-B37C-C32387153DF3.jpeg


Klein uurtje later vond ik het welletjes. Tijd om te spieken. Zag er prima uit, rook prima, ffkes proeven dan; En ach, wat een heerlijkheden beste lezer. Love life ofzo, plak er maar een clichΓ© tegeltje bij, want dit is het hoor πŸ₯³

C554E813-BAD0-4F98-A938-9F2F778DE835.jpeg


Nog even de staafmixer er door, lekker makkelijk schuiven zo die soep in een kom op het bankie in je schoot. πŸ˜€

Toen mijn dochtertje kwam kijken hoe ver ik was, (β€œpapaaaa ik heb trek is niet eerlijk met al die smaakjes in de lucht hoor!” 🀣) en in de pan keek, was de titel van deze post en dus ook deze soep geboren; Dames en heren, alhier de Poepiesoepie van Papa πŸ˜„ Geef het kind eens ongelijk na het zien van de kleur. Maar de smaak was absoluut geen poep, die was heeeerlijk aldus m’n vierjarige huisgenoot πŸ˜‰

D7530ACD-940F-40FA-ABD3-10E03DAA541E.jpeg


Om de boel af te maken even wat kruiden gesneden (basilicum en peterselie) dit gemengd met fetakaas en wat nootjes. Dat weer bij de soep in een kommetje gedaan, broodje erbij, lekker man!

31B451A4-CEBA-4936-B196-5F48C06837AA.jpeg


Onze eerste dag van 2022 was een geslaagde! Ik hoop dat jullie een soortgelijke dag hebben gehad!

Op naar meer πŸ˜‰
 
Wat een prachtig begin van 2022!

Ik snap jou dochter wel, maar zal er niet minder om gesmaakt hebben.
 
Lekker verhaaltje weer, poepie!
 
Als je met de foto van de do en de gepureerde soep was begonnen en had gezegd dat je een brakke ochtend had..............

Maar dit moet gesmaakt hebben. Verhaal is ook weer kostelijk

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Als je met de foto van de do en de gepureerde soep was begonnen en had gezegd dat je een brakke ochtend had..............

Maar dit moet gesmaakt hebben. Verhaal is ook weer kostelijk

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

goed punt
 
Ook de beste wensen natuurlijk! Wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt voor ons. Ik zit elke keer met een grote glimlach je verhalen te lezenπŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»
 
Goed begin van een nieuw jaar, op het brakke na dan πŸ˜‰, samen met het cheffie πŸ‘πŸ»
 
RenΓ©, goede start in 2022 gemaakt. Koester de hulp van dochterlief.
 
Een lekker soepje is altijd +1
Plaatje van de soep na de staafmixer is in 1e instantie even -1 .. πŸ˜‡
Dochter die helpt is toch onbetaalbaar ?

Uiteraard de beste wensen terug, een leuk verhaal weer.
 
Wat een goede manier om het nieuwe jaar te beginnen en je kater weg te werken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan