BasBQ
Beef en Steak

Platesetters Kamado Joe + accessory ring

 
 

Kyrti

Stoker
Berichten
478
Ik heb de Joe 2 nu een aantal keer gebruikt en daarbij steeds de accessory ring gebruikt om de platesetters op te leggen. Daarbij blijft er erg weinig ruimte over tussen het rooster en de platesetters (om bijvoorbeeld een schaal met groentjes onder t vlees te zetten).

Is het oké om de platesetters op de vuurring te leggen, dus een niveau lager? Volgens mij sluit hij dan wel heel erg af en wordt het een beetje krapjes allemaal om ze erin te leggen. Hoe doen jullie dat?
 
Ik heb bij mijn big Joe 3 dit nog niet als probleem ervaren.

het zou volgens mij wel gaan maar je moet inderdaad opletten dat er nog wel zuurstof langs kan.
Die halve platesetters kunnen de hitte wel hebben als je ze met de kamado mee opwarmt. (En rustig laat afkoelen)
 
Ik heb dat eens even zitten bekijken hier maar bij mij zou het passen.
26C43A04-A84C-4540-9697-AEDA997102EB.jpeg


als ik de platesetters in de laagste stand leg en het rooster in de hoogste heb ik ruim een hand aan ruimte over.
54694D88-6BE6-4CEE-93BB-DA1ADC8B4391.jpeg

110AE0F3-0C22-4642-B1E6-8C28DE236AC1.jpeg
 
Ahja, maar classic Joe 2 heeft maar 2 niveaus omdat deze wat kleiner is in de hoogte. De 3 heeft een niveau extra gekregen vanwege de sloroller
 
Ok, maar heb je bij de 2 wel meer ruimte tussen de verschillende hoogtes?

Als dat niet zo is snap ik je probleem helemaal.
 
Ik heb ook een 2. Om een "hogere" schaal met groenten er dan zo onder te zetten wordt lastig ja. Lekbakken passen mooi aan maar niet ideaal voor groenten ofzo. Ik zou je een grill verhoger adviseren. Dan creëer je gemakkelijk meer ruimte en kan je ook vrij gemakkelijk de schaal met groenten of iets dergelijks er onderuit halen en doorroeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan