BasBQ
Beef en Steak

Plancha?!?!

 
 

DvDeurzen

Vuurmaker
Berichten
65
Ik heb deze week een gourmetstel weg gedaan en hierop zat een mooie bakplaat. Deze was los en kon je op twee kanten draaien. Ene kant met ribbels en andere kant gewoon vlak. Nu is mijn vraag. Zou ik deze plaat ook op de barbecue kunnen gebruiken. Ik weet niet precies wat voor materiaal hij is. Hij is wel vrij zwaar.

Alvast bedankt!
 
Heb je een foto?
72805C6F-4918-45D5-BC37-9F0260BF6193.jpeg
12DDFC81-2654-485D-82C1-44D20316F19B.jpeg
 
Moeilijk te zien hoe dik het materiaal is. Maar kans is dat het krom trekt of gaat bladeren met hoge hitte

Proberen is weten ;)
 
Het is slecht te zien wat het nu is. Ik vermoed dat er wel een antiaanbaklaag op zit. Niet gebruiken op (erg) hoge temperaturen!
Ik zou het niet doen, en gewoon weg mieteren.
 
Het is slecht te zien wat het nu is. Ik vermoed dat er wel een antiaanbaklaag op zit. Niet gebruiken op (erg) hoge temperaturen!
Ik zou het niet doen, en gewoon weg mieteren.
Als het geen gietijzer is maar iets met een teflon anti aanbak laag @Robkrekel +1
 
Moeilijk te zien hoe dik het materiaal is. Maar kans is dat het krom trekt of gaat bladeren met hoge hitte

Proberen is weten ;)

Dat zou ik ook doen. Op het eerste zicht lijkt het me wel wat, maar ik heb zo stellen al gezien en meestal is het staal vrij dun.
 
Moet er wel bij zeggen met proberen bedoel ik kijk wat er gebeurt als hij warm wordt, gaat walmen, etc.
Zou zeker niet meteen 1e keer er iets op bereiden. Teflon in je eten is niet heel goed....
 
Het is al gezegd maar het kan niet vaak genoeg; die platen hebben allemaal een teflon laagje zodat het niet aanbakt. Bij BBQ temperaturen komen daar giftige dampen van af dus niet doen! :oops:
 
Van die teflon had ik nog niet bij stilgestaan. Idd goed voor opletten dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan