BasBQ
Beef en Steak

pizzasteen in wsm

 
 

BernhardQ

Pitmaster
Berichten
560
Onlangs de Weber Smokey Mountain een paar keer aangehad. Maar het schoonmaken van met name de waterpan is wel een klus.

Nu lees ik dat je er een ingepakte terracottaschaal in kan zetten. Dat helpt tegen temperatuur schommelingen en kan makkelijk worden schoongemaakt.

Mijn vraag is of je ook een pizzasteen hiervoor kan gebruikten? Of heeft deze andere eigenschappen?

Moet de pizzasteen in/op de lege waterpan gelegd worden of zonder de waterpan?
 
Kan prima. Er in dus. Het houdt zo langer de warmte vast en geeft wat meer stabiliteit in temperatuur. Zo'n terracota schaal is lekker goedkoop bij tuin centra, vandaar die tip. Er zijn zelfs mensen die zandbak zand in de waterpan doen. Kan allemaal
 
Ik zet als ik alleen het bovenste rooster gebruik een goedkope taartvorm van de action op het onderste rooster als een lekbak.

Op de waterpan heb ik nog niet geprobeerd.
 
Noskos legt het goed uit op zijn blog.
 
tnx @Sander72, dan gebruik ik voorlopig de pizzasteen, die heb ik toch liggen.

@Frits had het gezien, maar was benieuwd of dit zou werken.... ik heb inmiddels wel genoeg rotzooi in mn schuur

Het idee van pizzasteen op de waterpan heeft dat nog voordelen ten opzicht van zonder de waterpan? (minder schoonmaken etc)
 
Het idee van pizzasteen op de waterpan heeft dat nog voordelen ten opzicht van zonder de waterpan?

Hoe wou je die pizzasteen laten zweven dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan