Beef en Steak

Piri Piri

Marcel

Pitmaster
Piri Piri dijtjes

Al lang een wens om dit weer eens te maken. Een echt houtskool gerecht vind ik. De laatste keer dat ik dit gemaakt heb kan maar zo 3 jaar geleden zijn om mijn DannCook grill BBQ.

Omdat ik toch weer ging het prutsen met mijn Kamado had ik een dubbel date bedacht om zo enerzijds achter meerdere tempratuur instellingen te komen en ook hoe de DigiQ DX2 reageert in verhouding tot de tempratuur meter op de Kamado. (Dit loopt wonderbaarlijk glad aan elkaar.)  Hiermee hoop ik vooral voor de langere sesies mij voordeel te behalen. Pulled Pork staat deze week nog op de rol en spareribs staan voor volgende week. Mijn zoon krijgt wat vrienden over de vloer en hij stond erop dat ik spareribs maak.

Omdat ik wist wat ik wilde ervaren en de Kamado dan toch warm I besloot ik de kippendijen had ik alvadt in de Piri Piri marinade gezet.

De piri piri kruidenmix is eenvoudig zelf te maken en veel lekkerder dan de spaarzame kant en klaar versies.

Een komkommer salade van twee komkommers gemaakt en wat witte rijst gekookt meer heb je echt niet nodig, volgens allerhande.

De tempratuur naar 180 gebracht en eerst indirect laten garen. Later ingekwast met limoensap en olijfolie om even aan te grillen. Dit was overigens ook weer nieuw om op een Kamado over te gaan van indirect naar afgrillen.

Weer een ervaring rijker en belangrijker nog de bordjes weer leeg en heerlijk gegeten.

Bedankt voor het lezen.
523a9f8fd61837dd45c3a69c11e4d8a4.jpg

Ziet er weer lekker uit ;)

Hoe heb je die kruidenmix nu gemaakt?

08d79cd77b34af6dd93eac1dc3397cec.jpg

Thanx!

Lekker gerecht Marcel. Hier ook heel lang geleden dat ik iets met piri piri op heb. En het is zo lekker. Bedankt voor de inspiratie.

Terug
Bovenaan Onderaan