BasBQ
Beef en Steak

Picanha van het spit

 
 
 

WilfredK

Kooltjesharker
Berichten
189
Overwinning van Feyenoord, Max eerste in Monaco en leider in het klassement. Reden voor wat lekkers :) (al is alles reden voor wat lekkers)

Mijn vrouw had een kilo Picanha meegenomen bij onze slager. Ik hoopte op 1 stuk maar het bleken gesneden stukken te zijn. Ook waren ze iets te dun gesneden om lekker op het spit te zetten...maar gewoon doen, komt best goed 🤞

Vet iets ingesneden en de plakken licht in de rub gezet. Op het spit nog wat grof zeezout en wat peper.

BBQ op 175 graden en draaien maar.
Kern was sneller dan ik had verwacht op 59 graden...iets hoger dan ik wilde. Het zal komen doordat de picanha uit dunnere plakken bestond?

Maar goed...chimichurri erop en samen met de aardappels die ik tussen de kolen had verstopt en baked beans was het voor een eerste keer best lekker. Gaan we zeker nog eens doen...maar dan met wat puntjes op de i.

20210523_181628.jpg


20210523_181651.jpg


20210523_185257.jpg


20210523_185602.jpg


20210523_185742.jpg


20210523_190702.jpg


Bekijk bijlage 22452

Screenshot_20210523-222049_Gallery.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker maaltje zo. Niks mis mee.
 
Dat ziet er lekker uit hoor. En wat een straf om nog een keer te maken om daar dan de puntjes op de I te zetten.
 
Dat blijft een feestje, picanha van het spit...
 
Daar is de meater plus voor😉
Die staat bij mij ook op mijn verlanglijstje.
Iedere keer wanneer de vrouw zegt, je hebt nu toch wel genoeg materiaal, duikt er wel een probleem op wat de aankoop van nog wat extra's lijkt te rechtvaardigen.
 
Ziet er een heerlijke maaltijd uit.
Picanha steaks aan het spit lijkt me een leukere bereiding dan in 1 stuk.
Hier waren ze toch laaiend enthousiast over de 1e keer picanha aan het spit (zelfs de jongste zoon die geen fan is van biefstuk vond het geweldig lekker).
Bij een volgende sessie ga ik er ook eens baked beans bij maken
 
Ziet er goed uit
Volgende keer nog beter 👍🏻
 
Dat Is een lekker bordje eten geworden
Heerlijk

Slager heeft een stukje opvoeding nodig? ;)
 
Lekkere run hoor die Picanha die gaat bij mij ook nog komen deze maand
thanks voor het delen! (y) 🔥
 
Mooie picanha. Zal, zeker gesmaakd hebben.
 
Er valt iedere dag wel iets te bedenken om te vieren 😜 mooie gecombineerde maaltijd geworden het ziet er schitterend uit 🤩 en wat handig om de picanha zo in plakken aan een spit te doen, je zou er bijna een spit voor kopen 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan