BasBQ
Beef en Steak

Picanha revisited

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
De laatste keer dat ik picanha maakte kreeg ik van Mike en Theun het advies om het low en slow te doen voordat ik de eindsear er op los liet. Van de week had ik een mooi stukje droog gerijpt Iers staartstuk opgepikt dus daar kon ik het mooi op testen.

Als rookhout wat mesquite gebruikt. Een erg lekker stuk vlees, al proefde ik niet heel duidelijk verschil in het rijpingsproces. Als toetje nog een cocktail, de Lava Flow, was ook smakelijk ;)

picanha1.jpg


picanha2.jpg


picanha3.jpg


picanha4.jpg


picanha5.jpg


picanha6.jpg


En een heel kort filmpje waarop je kunt zien hoe hard het vet brandt :D

Picanha

 
Ja, dat lust ik ook, lekker stukje vlees!
 
Had al het een en ander voorbij zien komen op facebook, ziet er lekker uit hoor Dennis
Moet binnenkort ook ff een keer ganzenvet scoren
 
ziet er heerlijk uit Noskos
 
Dat is goed gelukt jochie!
 
@Spiffs, ik gooi het receptje wel in het cocktail deel ;)
 
Lekkrrrrrrrrrrrrr

Ik ben het meest gecharmeerd van steaks snijden.
(ben ook niet zo'n rosbief fan.)
Maar Damn wat ziet hij er mooi uit zeg.

Als groente asperges of pastinaak?

Mooi bordje weer.
 
De groente was schorseneren in roomsaus ;) Aardappeltjes kwamen uit het ganzenvet, dichtslibben die aderen :D
 
ach ja, schorseneren, die bedoel ik ook, geen pastinaak.

Altijd leuk als je verse hebt om die schoon te maken.
 
Ach handschoentje aan en de dunschiller er overheen, valt reuze mee!
 
Het ziet er weer heerlijk uit Dennis.

Waar haal je dat ganzevet eigenlijk?
 
Dit kwam van de Sligro vandaan, zit een een blik, bij de Hanos hebben ze emmertjes is een stuk handiger. Na afloop zeef ik het vet en bewaar het in een grote pot, op die manier kun je het een paar keer gebruiken. Het is iets te duur om zo weg te gooien, dat vind ik zonde.
Maar de makro heeft het vast ook of anders een goede poelier die ook wild e.d. verkoopt.
 
Mooi gedaan Dennis!
Wat vond je van de bereiding van low&slow met reverse saer?
 
Ja, best lekker hoor. Maar ik heb een nieuwe vriend, de sukade ;) Vind ik toch net iets lekkerder :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan