BasBQ
Beef en Steak

Picanha reversed sear

 
 

Arendje

Sprokkelaar
Berichten
37
Om het jaar goed te beginnen (en genieten van het mooie weer) maar weer een keer een groter stuk vlees klaargemaakt.
Bij een goede slager een mooi stuk picanha gehaald, vet aan de bovenkant ingesneden en voorzien van alleen peper en zout.
rustig gerookt op de Kamado (110c) tot een kern van 45c.
E3E9AA31-E01B-4081-8759-44D31AB530C4.jpeg

281CB3EA-930F-4BFD-B9B4-68865F935828.jpeg

Daarna de q opgestookt en afgefakkeld op 200c
Helaas was het inmiddels donker en kon het niet zo goed meer zien.
voor het mooie had hij nog iets langen op standje cremeren gemogen, maar het resultaat was heerlijk!
lekker met gebakken aardappels en gestoomde broccoli.
946E4DD6-134B-41ED-BEFC-BE04B506CDD3.jpeg

3E748958-C97D-487C-A8DC-F5D95C8380B3.jpeg

7BD0F5FD-E4D1-479B-BE0D-8997F5EE4272.jpeg

Het bordje was al half leeg voordat ik bedacht misschien is het eindresultaat ook leuk om te zien. 🙈
Ik hoop dat we nog veel mooie dagen kunnen hebben dit jaar.

Iedereen alle goeds en een mooi, gezond en bbq vol jaar toegewenst!
 
Ziet er heerlijk mals uit . Volgende keer inderdaad bokke heet afgrillen op gietijzer rooster 👍🏻.
Zelf heb ik een gietijzer ruitrooster die ik op de plaats van de platesetter leg dicht boven de kolen, en de schuif onder vol open zet met de dome open om hem bokke heet af te grillen .
Zodat je snel goede grill marks hebt zonder dat hij doorslaat.
200 graden lijkt mij niet heet genoeg.

Ik heb speciaal een gietijzer rooster gekocht die op de plaats van de platesetter kan voor maximale hitte.
Je wilt dan goede grill marks en geen garing meer , je moet het dan meer zien als brandmerken.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit.
Lekkere start van het nieuwe jaar.
 
Ziet er heerlijk mals uit . Volgende keer inderdaad bokke heet afgrillen op gietijzer rooster .
Zelf heb ik een gietijzer ruitrooster die ik op de plaats van de platesetter leg dicht boven de kolen, en de schuif onder vol open zet met de dome open om hem bokke heet af te grillen .
Zodat je snel goede grill marks hebt zonder dat hij doorslaat.
200 graden lijkt mij niet heet genoeg.

Ik heb speciaal een gietijzer rooster gekocht die op de plaats van de platesetter kan voor maximale hitte.
Je wilt dan goede grill marks en geen garing meer , je moet het dan meer zien als brandmerken.

Ik heb hem op het gietijzer afgegrild. Omdat het donker was kon ik het alleen niet goed meer zien.
Volgende keer moet ik eerder beginnen.
De smaak was erg goed.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik heb hem op het gietijzer afgegrild. Omdat het donker was kon ik het alleen niet goed meer zien.
Volgende keer moet ik eerder beginnen.
De smaak was erg goed.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ok , zou wel heter gaan dan 200.graden
Voor het afgrillen.
Maar hij ziet er wel lekker sappig uit 😋
 
Laatst bewerkt:
Het eindresultaat ziet er zeer goed uit. Lekker sappig stukje Picanha!
 
Terug
Bovenaan Onderaan