BasBQ
Beef en Steak

Picanha i.p.v. bavette

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Wilde vanavond bavette rollade maken maar helaas, bavette was op. Slager gaf aan dat tie dinsdag weer een nieuwe koei binnen kreeg.
Hij vroeg wat ik wilde maken, uitgelegd wat de bedoeling was en hij bood me picanha aan en voor dezelfde prijs, hij vind het wel mooi dat ik bij hem kom, en heeft de picanha gelijk gevlinderd voor me. Ook nog touw meegekregen voor ze het niet bij de Plus zouden hebben 👍🏻

Picanha voorzien van pezo, groene pesto, parmezaanse kaas, serano ham, pijnboompitjes, gesneden groene en paarse olijven, zongedroogde tomaatjes, en knoflook

1603651691945.jpeg


Opgerold en opgebonden, klaar om de aardappeltjes te gaan vergezellen op de Q.
Deze was opgestookt naar 180 graden. (Ga de volgende keer voor een lagere temp)

1603651845298.jpeg


Meater ingesteld op 52, min 5 minuten.

Na 45 kreeg ik het sein om naar buiten te gaan

1603651986303.jpeg


Aardappeltjes erbij (hadden te lang gestaan) maar is maar voor erbij hé 😜

1603652109176.jpeg


Rood wijntje erbij en het heeft weer gesmaakt.

Volgende keer de Q op een lagere temp regelen, vond de buitenste kant net iets te ver, m’n vriendin vond het goed zo, en ga’m tussendoor draaien. Onderkant was erg donker geworden ondanks de platesetter??
 
ziet er goed uit
geen vetkap op de picanha?
 
Mooie rollade. Je zou ook om een jodenhaas kunnen vragen. Ook erg lekker. Moet smullen geweest zijn dit.

Je plate setter is zo te zien een gietijzer pan. Die zal vast nog behoorlijk wat hitte door stralen. Volgende keer de pan vullen met zand. Dat isoleerde meer. Je indirecte temp lijkt me niet verkeerd. Af en toe wat insmeren met boter voor de korst/kleur. Snel nog eens maken
 
Mooie rollade. Je zou ook om een jodenhaas kunnen vragen. Ook erg lekker. Moet smullen geweest zijn dit.

Je plate setter is zo te zien een gietijzer pan. Die zal vast nog behoorlijk wat hitte door stralen. Volgende keer de pan vullen met zand. Dat isoleerde meer. Je indirecte temp lijkt me niet verkeerd. Af en toe wat insmeren met boter voor de korst/kleur. Snel nog eens maken

volgende keer hopelijk op tijd voor bavette anders ga ik reserveren
Wat je ziet is de lekbak, staat op de plate setter van de Egg
 
Fijn als de slager meedenkt, slager hier in de stad begint ook 100 uit te ratelen als we over BBQ beginnen, erg leuk.

Maaltijd ziet er goed uit zeg. Top

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Wat een prachtige rollade heb je gemaakt! En heel herkenbaar als je dat dan in je kop heb dan moet het ook gebeuren, leuk dat je slager dan even met je mee denkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan