BasBQ
Beef en Steak

Picanha (helft?)

 
 

Bart

Tondelzoeker
Berichten
21
Ik heb nog een mooie Picanha in de vriezer liggen van ongeveer 1,5kg.

Mijn vrouw (en kinderen) houden niet echt van dit type vlees.
Gezien de huidige Corona tijd, is het ook niet mogelijk om meerdere mensen uit te nodigen om te komen eten.

Dus mijn vraag was of het goed mogelijk is een halve picanha te bereiden, en hoe dit het handigste te doen?
 
mijn tacktiek (we zijn ook maar met 2).

Dag erna flinterdun (1 à 1.5mm) snijden en als boterham beleg.
Hetgeen teveel is vries ik vacuum in ook als boterham beleg of voor eens een luie koude schotel :)
 
ik zou hem oook zeker in 1x bereiden. hoe kleiner het stuk (rund)vlees, hoe groter de kans dat ie well done wordt.
Gewoon maken, morgen nog een keer van eten en de rest invriezen idd.
Of bij een liefhebber voor de deur zetten, aanbellen en wegrennen :cool:
 
Waarom zou je geen halve kunnen bereiden vraag ik me af.
Aan een spit moet het zeker lukken, daar snijd ik ze ook in stukken.

Als je hem normaal eerst langzaam gaart en dan afgrilt lijkt me dat ook geen probleem.
Iets minder lang grillen of een lagere kerntemperatuur aanhouden voordat je gaat grillen.

Voordeel is als je hem halveert, je twee pogingen hebt ;)
 
Heb zelf vorige week een stuk van 1,1 kg gehalveerd zodat je twee kleine driehoeken krijgt, en er daar eentje van ingevroren. De ander mocht de avond zelf gelijk op de Q. Merk geen verschil met een hele dus probeer het vooral!
a9b9ff13dd22891614598edccabe1867.jpg
 
Heb zelf vorige week een stuk van 1,1 kg gehalveerd zodat je twee kleine driehoeken krijgt, en er daar eentje van ingevroren. De ander mocht de avond zelf gelijk op de Q. Merk geen verschil met een hele dus probeer het vooral!
a9b9ff13dd22891614598edccabe1867.jpg
Mooi goed om te weten.
Ga ik dat ook proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan