BasBQ
Beef en Steak

Picanha en zoete aardappel poffen

Henry

Stoker
Berichten
372
Hoi allemaal.
Ook maar even deze vraag in deze rubriek gezet.
Hoop dat julie me kunnen helpen
Wil vandaag Picanha op de reverse sear methode klaar maken en daarbij zoete aardappel poffen. Nu zit ik met een dingentje!
Ik wil graag dat alles ongeveer tergelijke tijd klaar is. Maar het vlees moet ongeveer op 110 graden t eerste gedeelte (daarna afgrillen op 200) maar de aardappel moet ongeveer een uur op 200 graden Hoe doen julie dit op een kamado?
 
Aardappel gelijk naast kolen leggen, te zijner tijd dat je picanha lekker rust zijn ze wel klaar hoor!

Mocht je twijfelen kan je de aardappelen ook kleiner maken.

Eet smakelijk straks!
 
De vraag in T,T & T heb ik verwijderd. A) verkeerd geplaatst en B) dubbel geplaatst.
Wat jij wil doen gaat niet op 1 BBQ.
Ten minste niet zoals jij dat wil doen.
Maar dat moet je eigenlijk met een proefrun ondervinden. Dat doe ik ook altijd.
Als ik op onbekend terrein kom.
Je zou kunnen proberen eerst een zoete aardappel op 110 graden te poffen.
Lukt dat mooi, lukt dat niet dan de temp iets hoger. Stel dat het lukt bij 110 graden dan is dat de temp. Voor beide gerechten de tijd van de garing vsn de aardappel wel bijhouden.
Ik vrees dat je minimaal 140-150 graden nodig gaat hebben. Maar ik heb het nog niet geprobeerd op lage temp.
 
Ja ik snap je helemaal. Maar idd dan moet ik beetje allebij in t midden gaan zitten. Poffen op 140-150 en vlees op temp laten komen ook op 140-150.
 
Aardappel voor garen/stomen in magnetron.
Aardappel in aluminium folie tussen de kolen.
Werken met een halfe deflector.

Aantal ideeën om te proberen 😁
 
Aardappel voor garen/stomen in magnetron.
Aardappel in aluminium folie tussen de kolen.
Werken met een halfe deflector.

Aantal ideeën om te proberen 😁
We zijn een BBQ genootschap, Magnetron is hier not done en niet nodig.;);)
Aardappels in alu folie tussen de kolen is zo jaren 1970. Gewoon licht insmeren met plantaardige olie en indirect op het rooster en niks geen alu folie.
Heb je ook niet van die zwartgeblakerde en/of verdroogde stukken in je aardappel
 
We zijn een BBQ genootschap, Magnetron is hier not done en niet nodig.;);)
Aardappels in alu folie tussen de kolen is zo jaren 1970. Gewoon licht insmeren met plantaardige olie en indirect op het rooster en niks geen alu folie.
Heb je ook niet van die zwartgeblakerde en/of verdroogde stukken in je aardappel
Not done of jaren 70 ,maakt mij niks uit , gaat mij om het eind resultaat 😁😉
 
Verbrand en droog😊
Het zijn maar ideeën om te proberen. Aardappelen in folie tussen waren bij mij nooit verbrand en droog ( optijd er uit halen 😁) met zoete Aardappelen weet ik het niet , lust ze niet 🤮..
Maar in de folie tussen de kolen doe ik ook niet meer , maar wel voor garen in de magnetron .
🤯🤯not done 😜echt wel 😘
 
tis redelijk goed gelukt jongens.
Heb voor allebij een middenweg gezocht. 140-150 graden voor het vlees en aardappel. Vlees was wel eerder klaar maar heb zeker 20 min laten rusten. Toen waren ook de aardappels klaar. Zeker een uur en een kwartier opgestaan T was best moeilijk zo voor de eerste keer. Maarja alles was gaar en lekker. Bedankt voor de tips nogmaals
 
tis redelijk goed gelukt jongens.
Heb voor allebij een middenweg gezocht. 140-150 graden voor het vlees en aardappel. Vlees was wel eerder klaar maar heb zeker 20 min laten rusten. Toen waren ook de aardappels klaar. Zeker een uur en een kwartier opgestaan T was best moeilijk zo voor de eerste keer. Maarja alles was gaar en lekker. Bedankt voor de tips nogmaals
Toch knap dat het je in een keer gelukt is .
Was dit je ontmaagding van je nieuwe Q?
 
Netjes gedaan!

Zo zie je maar dat gewoon proberen het beste werkt.

Dit vergeet je nooit meer.
 
Het zijn maar ideeën om te proberen. Aardappelen in folie tussen waren bij mij nooit verbrand en droog ( optijd er uit halen 😁) met zoete Aardappelen weet ik het niet , lust ze niet 🤮..
Maar in de folie tussen de kolen doe ik ook niet meer , maar wel voor garen in de magnetron .
🤯🤯not done 😜echt wel 😘
Nogmaals wij zijn een BBQ forum, alles wat niet op de BBQ is gemaakt maar daar wel op had kunnen worden gemaakt hoort hier niet thuis.
Gelieve niet meer over Magnetron bereidingen hebben hier.
Lees AUB nog even de regels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan