Beef en Steak

Picanha brazilian style

Sjerome

Stoker
Je hebt het geld van je spitje direct terug verdiend na het proeven van een picanha brazilian style.

Het vlees in een paar stukken verdelen, om het draaispitje buigen en alleen zeezout gebruiken. Super lekker.
Iets meer dan een half uur laten draaien. De geur is fantastisch!

IMG_9244.jpeg

VideoToGif_GIF.gif

Laatst bewerkt:
blijft een lekker stukje vlees, picanha.
sinds ik in het bezit ben van een spit maak ik hem ook zo

Ik heb van de week nog picanha gemaakt door hem eerst via s..sv.de (mag geloof ik niet) op 53 te krijgen en toen op de hete bbq om af te grillen, ik ben blij dat ik de bbq even niet onder het afdak had. Vlammen van een meter of 2 sloegen de bbq uit. Hij was wel lekker😋

Ik heb van de week nog picanha gemaakt door hem eerst via s..sv.de (mag geloof ik niet) op 53 te krijgen en toen op de hete bbq om af te grillen, ik ben blij dat ik de bbq even niet onder het afdak had. Vlammen van een meter of 2 sloegen de bbq uit. Hij was wel lekker😋

53 gr.C vind ik al wat aan de hoge kant want met af grillen loopt hij toch altijd nog door ik stop meest bij 47 gr. maar ieder z'n smaak als je hem zo lekker vind is dat toch prima.;)
Van hoge vlammen ben ik ook niet zo'n fan (al staat het wel spectaculair) de kans dat je het vlees verbrand is erg groot.

Klein bescheiden vlammetje 😄

Laatst bewerkt:
Die 53, graden stijgt op die bereidingswijze niet. Die blijft constant. Je "fakkelt" hem als het ware heel even af om een schroeirandje te krijgen. Nog geen minuutje per zijde. Niet echt barbecuen.

Die 53, graden stijgt op die bereidingswijze niet. Die blijft constant. Je "fakkelt" hem als het ware heel even af om een schroeirandje te krijgen. Nog geen minuutje per zijde. Niet echt barbecuen.
Als je bij 48 gr. C stop is het vlees nog redelijk rose de bedoeling van het affakelen op hoog vuur is dan het krijgen van een mooi bruin korstje de temperatuur stijgt dan nog 3 a 4 gr.
Bij 52 a 53gr.C is ie voor mij klaar.
Maar er zijn vele wegen die naar Rome lijden natuurlijk

Ik hoef geen spit maar ik had hier wel graag van willen proeven, jammer dat er geen foto's zijn van hoe het uiteindelijk geworden is op het bord of een smakelijke doorsnede foto van het vlees;)

Ik hoef geen spit maar ik had hier wel graag van willen proeven, jammer dat er geen foto's zijn van hoe het uiteindelijk geworden is op het bord of een smakelijke doorsnede foto van het vlees;)

dat zag er zo uit:
DB2BD967-2CBA-4EC2-A13E-510041AE1C6F.jpeg

Kijk, now we are talking, heerlijk (y)

blijft een lekker stukje vlees, picanha.
sinds ik in het bezit ben van een spit maak ik hem ook zo

Gebruik jij een heat-deflector als je je spit gebruikt? Ik doe dat niet en laat het vet op de kooltjes vallen.
Ik ben ook benieuwd of dat verschilt maakt.

Ik heb een gewone weber 57cm met een Spit. Niets bijzonders.
Linkse en rechts van het spit liggen mijn briketten. Daar tussen in een alu bakje onder het vlees om vet op te vangen. That's it

Ik zag op dit forum dat ze soms een deflector gebruiken maar waarom weet ik niet. wat ik lastig vindt is de temperatuur meten bij een draaiend spit. Dit doe ik met een goedkope thermometer die ik ook gratis ergens heb bijgekregen.

Je hebt het geld van je spitje direct terug verdiend na het proeven van een picanha brazilian style.

Het vlees in een paar stukken verdelen, om het draaispitje buigen en alleen zeezout gebruiken. Super lekker.
Iets meer dan een half uur laten draaien. De geur is fantastisch!

Bekijk bijlage 817

Bekijk bijlage 818

Jij bent lekker bezig met je spit dit lijkt mij ook heerlijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ik moet dit stukje vlees nog steeds eens aan het spitje maken. Eigenlijk een van de redenen waarom ik er een wou hebben. Ziet er heerlijk uit.
Ik heb geïnvesteerd in een Thermapen MK4. De Nr.1 BBQ investering die ik ooit heb gedaan. Zeker met spit. Ook op vakantie gaat ie mee. Nooit meer gokken.

Terug
Bovenaan Onderaan