BasBQ
Beef en Steak

Pican.... uhhhh ...Tritip (ezeltje) van de rotisserie

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.847
Tijdje geleden liep ik in de MAKRO. We hadden eigenlijk een beetje haast en vlogen langs de schappen. Zo ook langs de koeling. Terwijl ik wat vlees had gepakt zag ik uit mijn ooghoeken nog een picanha liggen. Snel in het karretje gegooid en afgerekend. Thuis aangekomen keek ik nog eens beter naar het driehoekige stuk vlees. Tritip? Maar dat was niet de bedoeling. Ach ja, is ook driehoekig. Afgelopen zaterdag besloten om de rotisserie weer eens aan het werk te zetten.

Wat rub over het vlees van bugghouse smokers, wat hickory op het houtskool en gaan.

Eindoordeel, niet zo mals als gedacht. Misschien ook iets te lang erop. Geen idee of dit bij een andere bereiding ook zo is. De smaak? Heerlijk! Dat dan weer wel. En weer de rotisserie mogen gebruiken. Altijd een feestje 🥳.

Als 'bij'gerecht, stamppot rauwe andijvie. Gekweekt op het schooltuintje van mijn jongste dochter. Smaakt toch veel lekkerder met zoveel liefde erin gestopt .

Bedankt voor het lezen.
20210626_163120.jpg
20210626_164846.jpg
20210626_173236.jpg
20210626_174428.jpg
 
Zonde dat het niet zo mals als verwacht was maar ziet er goed uit
 
Ziet er toch puik uit hoor.
 
Ziet er heerlijk uit. Je moet bij tritip goed op de draad van het vlees letten. Deze verloopt bijna 90 graden van links naar rechts. Dus bij het plakken snijden moet je daar goed op letten.
 
Ziet er heerlijk uit. Je moet bij tritip goed op de draad van het vlees letten. Deze verloopt bijna 90 graden van links naar rechts. Dus bij het plakken snijden moet je daar goed op letten.
Ja inderdaad en goed klein snijden. Vandaag nog wat leftovers gegeten. Smaakte heerlijk.
 
Jammer dat het vlees een beetje tegen viel maar ik vind het een heerlijke maaltijd geworden, ik had graag aangeschoven, stamppot rauwe andijvie is zo lekker 🥰 alleen wat zie ik nou 🧐 geen spekkies door de stamppot 😱 ga je schamen dat kan echt niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan