BasBQ
Beef en Steak

Picaña

 
 
 
 
 

SilverFox

BBQ Junkie
Berichten
5.305
Deze week weer eens bij de Hanos geweest en zoals wel vaker gebeurd springt er spontaan vanalles in het winkelwagentje. (Ik kwam eigenlijk alleen maar voor een poussin )

Het stukje vlees was ongeveer 1250gram grainfed. Mooi vetkapje en leek prima dooraderd. Eveneens leek hij al 'schoon' van vliezen, das weer een meevaller!
15706a8e86254b75ccedfe15904d90c0.jpg

955869db9a6d63f5998e0f3962afe2ab.jpg

Vetkap insnijden, plakken snijden en op de spies.
f5bab809763fd3bd389a164fc42d1b1e.jpg

Nu wilde ik eikenhout gebruiken als rookhout, maar had daar alleen nog pellets van ( blijkbaar van Jack Daniels, ooit eens kado gekregen. Niet dat het Jack Daniels gedeelte iets toevoegd qua smaak hoor... Hoogstens qua prijs vermoed ik zo .)
Echter lijken de pellets iets makkelijker te roken in de smokerbox op de gasser, door ze lichtjes nat te maken. Hierdoor zetten ze uit tot een soort... Kaasknabbel-achtige vorm; veel luchtiger, maar niet zeiknat ofzo. Daarmee lijkt het roken vervolgens beter op gang te komen bij deze pellets. Mooie lichtblauwe pluim.
ddd7af4669d60da0a77894718e0c563f.jpg

Na iets van een half uurtje op 200-225 zag het erg al heerlijk uit. Kerntemperatuur variërend tussen de 52 en 55, leek me een prima moment om de branders uit te zetten, de kap open te doen maar het spit gewoon te laten draaien. Na een minuut of 10 het vlees van het spit gehaald. Nog eens een minuut of 10 later (kwam iets tussendoor) was het tijd om het vlees te trancheren.
83760fac59b9047c8507e94a441d64ce.jpg

Das gewoon weer zalig genieten. Chimichurri ernaast, lekker man!

Bedankt voor het kijken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ze maken die winkelwagens ook veel te groot hè 😁
Maar dit ziet er lekker uit zo vanaf de spies
 
Oh nice. Ziet er goed uit


Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb
 
blijft een van de lekkerste stukken vlees. heerlijk
 
Prachtig, deze staat hoog op de to-do-lijst.
 
Lekker hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Heerlijk stukje vlees. En een prachtige cuisson van het vlees. Had graag geholpen de boel op te eten.
Lang geleden dat ik het op heb. Snel weer eens halen.
 
Met een beetje mazzel (en toestemming van de cheffin) komt er volgende week nog eentje op de Q.
Smakelijk alvast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan