BasBQ
Beef en Steak

Pastrami Beefribs KoningsBBQdag

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Vandaag heerlijke koningsBBQdag achter de rug. Heerlijke pastramibeefribs gemaakt volgens Noskos zijn recept. Toen ik een hele tijd terug die dikke foto's op zijn blog zag wist ik meteen dat ik die ook wilde gaan maken :cool:

De pret begon natuurlijk al een dag of 5 terug toen ik de pekel ging maken. Kruiden verzamelen, fijn maken enz. Alleen de steranijs heb ik er niet in gedaan. Alles mengen en even goed laten door koken. Terug koelen en de beefribs er in leggen.

MYAEPa7h.jpg


5jn1YmSh.jpg


XJlosVZh.jpg


dgdeFZBh.jpg


Nu braaf elke dag het vlees een keer draaien. En gelijk kijken of de pekel mooi helder bleef.
Dag 2.

rWiA8nbh.jpg


Dag 4

OgA6dpyh.jpg


Niet elke dag een foto gemaakt. Maar dat kan de pret niet drukken.
Gister was de dag dat het vlees uit de pekel mocht. Omdat de beefribs gras gevoerd zijn heb ik het geïnjecteerd met vloeibare boter. Ik had soort gelijk iets ooit op internet gelezen. Dus ging het eens proberen.

mLRw35Zh.jpg


Zover de voorbereidingen. volgende post het vervolg.
 
Vanochtend mooi optijd het ei aangestoken en de ribs er op. Lekker low en slow. Zonder draadloze meters. Gewoon chill.

PyqDrXTh.jpg


mlakxIbh.jpg


YrVMtM7h.jpg


Na 5u roken even de ribs bekeken. Kruiden zaten mooi vast. Tijd om in te gaan pakken.

w65ka0Eh.jpg


KfqWJ15h.jpg


eaIbIOJh.jpg


Van al dat harde werken kreeg ik wat dorst. En van bier drinken krijg je weer trek, je kent het wel. Dus gingen we een plankje maken.
Ewald had wat heerlijke tips met camembert. Dus dat gingen we maar eens proberen. Kon mooi meeliften met de ribs.

5SsFkU6h.jpg


IhiiOGQh.jpg


yOIlv4eh.jpg


qBUilQSh.jpg


6IVVjDFh.jpg


Dat was fantastisch. Zelfs mijn vrouw die niet direct fan is van camembert zat vrolijk mee te smullen.
Na het snacken even met de thermometer geprikt. Pastramiribs gingen de goede kant op. Nog niet boterzacht, maar we hebben de tijd.
Ondertussen het desert gaan voorbereiden. Tarte tatin naar Frits zijn recept. Alleen nu met 2 peren er bij en bladerdeeg ipv cake mix.

Ondertussen waren de ribs klaar boter zacht. Dus snel van de Q gehaald. Even uitdampen. Terug ingepakt en 1.5u laten rusten.

P10y64Gh.jpg


56FO6C6h.jpg


BBQ kan nu opgestookt worden naar 200gr. Kon het desert er op. Die heeft er zn 30min opgestaan. Daarna nog even een brood afgebakken.

1qTdr40h.jpg


w1zud11h.jpg


2RUg0tFh.jpg


xCGwR4hh.jpg


Nu was het dan eindelijk tijd geworden om de Pastrami beefribs aan te snijden. En eindelijk te weten of het gelukt is.

annsFAHh.jpg


G434OOzh.jpg


J4MWa0fh.jpg
 
Laatst bewerkt:
En BAM gelukt. Het vlees was ook botermals. We hebben het mooi in plakjes gesneden en op een broodje gedaan. Met een dun laagje mierikswortel en mosterd. Op het bordje een paar augurken en wat zuurkool. man wat was dat smullen.

XxPEMPsh.jpg


En dan die heerlijke Tarte Tatin als desert maakt het af.

AAMOtNkh.jpg


Dat was een prima KoningsBBQdag zo. We hebben er heerlijk van genoten.

Bedankt voor het lezen/kijken

Bram
 
Bericht is een beetje opgedeeld, Iets teveel foto's :cool:
 
Dat ziet er lekker uit Bram. Is het wat je er van verwachtte? Ik zal even kijken of we het foto limiet iets kunnen verhogen ;)

Edit: fotolimiet verhoogd naar 20 per post
 
Laatst bewerkt:
Dit is voor mij hoge school wiskunde, mooi avontuur zeg. Mijn vrouw kijkt me al raar aan als ik zeg dat het vlees soms wel een uur moet rusten, maar die begint het eindelijk te begrijpen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooie reportage Bram. Tarte Tatin is ook mooi.
 
Prachtige reportage Bram, ziet er allemaal zeer goed en smakelijk uit.
 
Blijft bizar die kleur Mooie sessie hoor!
 
Echt geweldig zo al die plaatjes bij elkaar Bram, zalig man!

Pastrami, strak plan om dat ook maar weer eens te gaan maken!
 
wat een mooie dag is dat geweest. Lekker in het ochtend zonnetje al met de bbq rommelen.
en lopende de dag de inwendige mens flink verwend. was elke dag maar zo
Das echt genieten geweest. Mooi man.
 
Ziet er heerlijk uit en die kleur is inderdaad prachtig mooi.
Heb nog nooit pastrami gehad dus wat kan ik verwachten qua smaak vergeleken met een 'normale' rib?
 
De smaak van het vlees was super. Heerlijk kruidig en lekker zout. Alle geuren en smaken blijven op je af komen. Of ik het weer met beefribs ga doen? Het ziet er iig wel heel stoer uit. En dat is ook wat waard. Maar liever had ik meer vlees gehad . Zodat ik er nog een paar keer van had kunnen genieten. Dus voortaan ga ik voor brisket of andere cut dat geschikt is voor deze bereiding.
Ik ben nu gebrand op de variant met buikspek. En daar ga ik dan gelijk flink wat meer van maken. Kijk er nu al naar uit.
 
Heerlijke reportage Bram met zeer smakelijke foto's, jullie hebben goed gegeten. Ik heb deze beefribs ook een keer gemaakt maar ik vond het tegenvallen, beefribs vind ik heerlijk en pastrami ook maar de combinatie vond ik nietzo of ik had er een te hoge verwachting van.
De porkstrami heb ik al meerdere keren gemaakt die is echt fantastisch en als je dan toch bezig bent zou ik ook gelijk pastrami van brisket maken, er staat hier op het forum ergens nog wel een receptje en dat is ook smullen😜
De camebert zag er trouwens ook super uit en dat is zo lekker, eten we hier regelmatig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan