Beef en Steak

Pannetje inbranden. En saté en nasi.

chefkok18

Kooltjesharker
Vandaag stond nasi op de planning.

Eerst gewoon binnen op het gas. Maar in eens bedacht ik me dat ik nog een nieuw gietijzeren pannetje had staan wat nog ingebrand moest worden.

Dus de bbq aan gegooid en dat eerst maar gedaan.

9a3967c898db9f078bd74f1e8db66d4b.jpg

Ondertussen het vlees voor de saté (kippendij) gesneden en in de marinade gezet.

72636f60e6d0fca8083861fd05bf5613.jpg

4 spiesen gemaakt en toen de rijst gekookt.

Toen mijn pannetje klaar was mijn gietijzeren rooster er in gedaan en mijn wok er op gezet om vast goed heet te maken.

49da6adcdb2889af91d0f92d04503d06.jpg

Toen de boel heet was olie er in gedaan en eerst de groenten aangebakken. Vast op smaak gemaakt met peper en zout.

Toen de groenten een heel eind goed waren de rijst er bij.

8c9bf98d47e40b9d9c0b1ae686de2221.jpg

Even alles goed aanbakken en op smaak gemaakt met gemalen komijn, paprikapoeder, gemalen citroengras, zout, dit evenknie mee gebakken en toen afgeblust met sojasaus, chilisaus en gembersiroop. Even omroeren en vast op tafel.

Toen mijn nieuwe pannetje er op om wat saté saus in te maken. En de kip spiesen er op om te grillen.

dc94e334598c5c7effacf1e401d546e3.jpg

b184a218c42c3c9e192496b3728b7985.jpg

Was weer een lekkere maaltijd en prima allemaal te doen op de Q.

a37b6e38a519cafdedb8ea1a13c95db1.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Laatst bewerkt:
Lekker bordje zoeter heerlijk uit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Lust ik wel!

Nasi van de Q is super. Gaat ook lekker snel.
Ziet er goed uit. Had graag een vorkje mee geprikt.

Voor nasi mag je me 's nachts wakker maken.
Mooi gerecht.

Ziet er lekker uit. Ik vraag me al een tijdje af of dit soort gerechten (de nasi dan) maken op de Q nog iets bijzonders voor de smaak doet? Of is dit meer beleving? Soms zie ik ook wel eens stoofpotten uit cast iron van de bbq komen uit.. krijg je dan nog iets mee van de grill of rook smaak?

Ziet er lekker uit. Ik vraag me al een tijdje af of dit soort gerechten (de nasi dan) maken op de Q nog iets bijzonders voor de smaak doet? Of is dit meer beleving? Soms zie ik ook wel eens stoofpotten uit cast iron van de bbq komen uit.. krijg je dan nog iets mee van de grill of rook smaak?

Wat mij betreft meer beleving. Leuk om te doen. En om de Q allen aan te steken voor 4 saté spiesen? Dan kan je net zo goed alles er op maken de boel is toch al heet.

Er zal zeker een andere smaak aan komen door het koken op kolen. Maar deze is nou niet zo aanwezig dat het heel anders smaakt.

Bij een stoof pot is het anders. Die staat langer en als je wat rook toevoegt dan is de smaak zeker anders als van het gas

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heb laatst het ei aangestoken om hooguit 10 sec brood van een krokant laagje heb brandmerk te voorzien
Het is een BBQ forum en toch leuk ook effe te doen

Dat ziet er lekker uit daar had ik graag een hapje van mee gegeten

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Jam jam, nasi, altijd goes

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan