BasBQ
Beef en Steak

Paas Haas

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648
Maanden geleden van een bevriende jager een Haas gekregen.
En wat ga je daar dan mee doen. Precies....eerst low en slow en daarna nog even "af"grillen.

Haas eerst ingesmeerd met mengsel van honing, verse tijm en zeer goede balsamico. De Rosle smoker was ondertussen al mooi op temperatuur (110 gr) en het haasje mocht daar lekker genieten van wat kersenhout rook. Na 45 minuten was hij opgewarmd tot 40 gr. De gasser was al flink opgestookt, voordat hij daar naar toe mocht het vlees ingesmeerd met mengsel van roomboter en olijfolie. Indirect werd hij naar 46 gr gebracht, daarna bord opmaken met gegrilde venkel plakken en Stockyatd KC Pitmaster sauce. Een prima combi. Lekker met een stevige Spaanse rode wijn, we hebben weer genoten

P.S. Mocht je wild hebben wat een hele sterke "geur" afgeeft, leg het dan een nacht in de karnemelk. Dat neutraliseert die enorme wildsmaak die niet iedereen lekker vindt

QcskVHl.jpg

Haas nog even "trimmen"

UkqIG8o.jpg

Ingesmeerd met mengsel van honing, verse tijm en balsamico

QabIacm.jpg

Roken maar

ourbTfv.jpg

Wijn alvast proeven

3gs4FQy.jpg

de Paashaas kwam ook nog langs

T9N5BsC.jpg

Afgrillen maar

bxDpiR8.jpg

Paas Haas

1tj75Ee.jpg

Prettige Pasen

Bedankt weer voor het kijken
 
Mooi gerecht en ziet er heerlijk uit! Beter kan je het niet hebben.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Leuk gedaan  :)
 
Mooi gedaan, temperatuur controle is wel key. Had laatst ook wild maar te ver laten gaan en dan heb je al gauw lever achtige smaak. Maar deze ziet er top uit.
 
De paashaas was de klos  :)
 
Het ziet er uit om op te vreten, heel mooi gedaan maar haas is echt niet mijn ding, heb het verschillende keren geprobeerd (als bout, in stoofpot en filet) maar vind het echt niet lekker :(
 
Je bent echt op weg er een Sterrenzaak van te maken, Peet, top kerel!
 
Jet zei:
Het ziet er uit om op te vreten, heel mooi gedaan maar haas is echt niet mijn ding, heb het verschillende keren geprobeerd (als bout, in stoofpot en filet) maar vind het echt niet lekker :(

Ik was er in eerste instantie ook niet zo'n liefhebber van maar de laatste keer bereid naar een best wel ingewikkeld recept uit een krantenknipsel van h???l lang geleden gemaakt als een stoofpot (b.v. in een DO) hebben er ongelooflijk van genoten.
En ook de kennissen die iets tegen haas hadden waren plots liefhebbers geworden.
Ja h?, zo kan je alles lekker maken was het commentaar :D
 
Sander72 zei:
Je bent echt op weg er een Sterrenzaak van te maken, Peet, top kerel!
tnx
 
Jet zei:
Het ziet er uit om op te vreten, heel mooi gedaan maar haas is echt niet mijn ding, heb het verschillende keren geprobeerd (als bout, in stoofpot en filet) maar vind het echt niet lekker :(
Haas kan heel sterk van smaak zijn, dat ruik je al als je hem uit de verpakking haalt. Stop hem dan een nachtje in een karnemelk bad,, dat neutraliseert de smaak enorm. Daarna klaar maken.
 
Hans zei:
Jet zei:
Het ziet er uit om op te vreten, heel mooi gedaan maar haas is echt niet mijn ding, heb het verschillende keren geprobeerd (als bout, in stoofpot en filet) maar vind het echt niet lekker :(

Ik was er in eerste instantie ook niet zo'n liefhebber van maar de laatste keer bereid naar een best wel ingewikkeld recept uit een krantenknipsel van h???l lang geleden gemaakt als een stoofpot (b.v. in een DO) hebben er ongelooflijk van genoten.
En ook de kennissen die iets tegen haas hadden waren plots liefhebbers geworden.
Ja h?, zo kan je alles lekker maken was het commentaar :D

Voor degene die het willen proberen is hier het recept.

IMrvyOAl.jpg
 
Hans zei:
Hans zei:
Jet zei:
Het ziet er uit om op te vreten, heel mooi gedaan maar haas is echt niet mijn ding, heb het verschillende keren geprobeerd (als bout, in stoofpot en filet) maar vind het echt niet lekker :(

Ik was er in eerste instantie ook niet zo'n liefhebber van maar de laatste keer bereid naar een best wel ingewikkeld recept uit een krantenknipsel van h???l lang geleden gemaakt als een stoofpot (b.v. in een DO) hebben er ongelooflijk van genoten.
En ook de kennissen die iets tegen haas hadden waren plots liefhebbers geworden.
Ja h?, zo kan je alles lekker maken was het commentaar :D

je recept doet in principe het zelfde, azijn met water haalt ook die hele sterke wild smaak weg. Karnemelk doet dat ook. Mijn haas was kennelijk nog jong en rook totaal niet. Dan is wild echt enorm lekker
 
McPeet zei:
Jet zei:
Het ziet er uit om op te vreten, heel mooi gedaan maar haas is echt niet mijn ding, heb het verschillende keren geprobeerd (als bout, in stoofpot en filet) maar vind het echt niet lekker :(
Haas kan heel sterk van smaak zijn, dat ruik je al als je hem uit de verpakking haalt. Stop hem dan een nachtje in een karnemelk bad,, dat neutraliseert de smaak enorm. Daarna klaar maken.

De hazen die ik gegeten heb kwamen niet uit een verpakking, of je moet de vacht ook als verpakking rekenen ;) ze waren geschoten door een familielid en hebben ff in de garage van mijn vader gehangen en die slacht ze zelf. Er zit een smaak aan die ik gewoon niet lekker vind :-/ mijn moeder dacht ook ik laat het weken in de karnemelk en daarna maak ik er een stoof van....................helaas geen succes bij mij en mijn wederhelft ;) gelukkig hadden ze toen ook lam ;)
 
Hans zei:
Hans zei:
Jet zei:
Het ziet er uit om op te vreten, heel mooi gedaan maar haas is echt niet mijn ding, heb het verschillende keren geprobeerd (als bout, in stoofpot en filet) maar vind het echt niet lekker :(

Ik was er in eerste instantie ook niet zo'n liefhebber van maar de laatste keer bereid naar een best wel ingewikkeld recept uit een krantenknipsel van h???l lang geleden gemaakt als een stoofpot (b.v. in een DO) hebben er ongelooflijk van genoten.
En ook de kennissen die iets tegen haas hadden waren plots liefhebbers geworden.
Ja h?, zo kan je alles lekker maken was het commentaar :D

Voor degene die het willen proberen is hier het recept.

IMrvyOAl.jpg

Mooi recept Hans :) maar ik ga het niet proberen, het mooiste van het recept vind ik de vlekken op het krantenknipsel  :D zo heb ik ook nog een paar recepten ;)
 
Nou, de meningen zijn nogal verdeeld over de smaak.
Dat maakt me wel nieuwsgierig  :D

Maar het lijkt me niet onbelangrijk hoe vers het Is.

Het ziet er overigens geweldig uit.
Complimenten!
 
Ridevi71 zei:
Nou, de meningen zijn nogal verdeeld over de smaak.
Dat maakt me wel nieuwsgierig  :D

Maar het lijkt me niet onbelangrijk hoe vers het Is.

Het ziet er overigens geweldig uit.
Complimenten!
Mijn haas is direct na de jacht opgehangen aan de achterpoten en heeft 3 dagen mogen "besterven".  Daarna ingevroren en afgelopen donderdag uit de vriezer gehaald. Het resultaat was erg lekker.
 
Ziet er heerlijk uit Peet.
+1
 
@ Jet.

Ja, leuk he die knipsels.
Veel stammen nog uit de tijd dat we nog niets wisten van die digitale dingen, sterker nog we hadden zelfs nog geen TV
dus als je iets leuks zag in tijdschriften en/of kranten knipte je dat uit en stopte je dat in je kookboek.
Mooi verhaal voor onze kleinkinderen :D
Wat, geen pc, geen TV, geen telefoon, een radio met maar ??n speaker en dat hete toen distributie radio met een draaiknop en maar drie of zes zenders???  :-/
U houd ons toch zeker voor de gek?
Excuus voor de zijsprong maar ik vond het leuk om even te vermelden en 't zijn lekkere recepten. ;)

Grts,

Hans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan