BasBQ
Beef en Steak

Paar foto's van gisteren

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.006
Gisteren kleine barbecue gehad met, sateh en gamba's (niet gebeurd overigens), sukade en Pear Pudding met Malted Strachiatella Icecream.

Hier de enige foto's die gemaamkt zijn, waarvoor mijn excuses.

foto.JPG


foto.JPG


foto.JPG


foto.JPG


Bedankt voor het kijken
 
Volgens moet dat lekker zijn mooi stuk vlees.
 
Riona, die Amerikaanse sukade is zo zacht en mals, je slurpt het bijna naar binnen ;). Het bezoek was helamaal stil :)
 
ziet er heerlijk uit Frits, mooie grillmarks  ;)
Die pear pudding, maak je die ook op de bbq?
 
Leo, de Pear pudding gaat ook gewoon op de barbecue. Als het laatste gerecht klaar is gaat deze indirect op de barbecue. Duurt dan ongeveer 40 minuten.
De buitenkant is dan hard maar de binnenkant is nog lekker vloeibaar, samen met ijs een heerlijke combinatie.

Het recept staat hier http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=348.0
 
Erg lekker allemaal, die Sukade moet ik toch echt hoger op de todo lijst gaan zetten !
 
Heerlijk man! Wat voor peren gebruik jij voor dat toetje?
 
Dennis ik gebruik gewoon AH peren uit blik, daar kan ik mooi twee bakjes mee vullen
 
Hey Frits, mooie en lekkere gerechten!

Wat heb je met de gamba's gedaan, Reitse stijl? In de kruidenolie en die heerlijke ketjap saus erbij, heerlijk! Deze wordt hier vaak gemaakt. Die kruidenolie heb ik standaard in een weckpot klaar staan, herinnerd mij dat ik hem binnenkort weer even moet verversen...

De Pear Pudding ga ik vandaag ook maar maken geloof ik! Moet de rest er nog even bij bedenken.
 
Theun,gamba's gemarineerd in een mengsel van olie, knoflook spaanspepertje daarna gegrild en naturel geserveerd.
 
Frits nog een vraagje, in het recept staat dat de pudding ongeveer 25 minuten bij 200 graden moet bakken. Hier zeg je dat de pudding 40 minuten moet bakken. Dat is bijna de helft langer... Is dit een vergissing of heb je de baktijd aangepast?
 
Het licht er een beetje aan hoe warm de Q is, gisteren hebben ze er 40 minuten opgestaan, maar als het warmer is kan het korter zijn.
De bovenkant moet 'gestold' zijn, dan is de binnenkant nog zacht ;)
 
We gaan het vanmiddag/avond mee maken! haha we hebben alleen geet Toko meer in Drachten dus dat bak soda wordt een probleem...
 
Je zou de bakpoeder en soda eruit kunnen laten en zelfrijzendbakmeel kunnen gebruiken. Is ietsje anders qua verhouding, maar doet nagenoeg hetzelfde.
 
Ziet er weer lekker uit Frits, j ehoeft je niet te excuseren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan