BasBQ
Beef en Steak

Op te richten BBQ team omgeving Eindhoven

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Hallo mede BBQ liefhebbers

Rebelralph (ralph) en ikzelf (Mike dus) zijn van plan om  in navolging van al meer mensen ook een BBQ team op te richten.
Wij zouden het leuk vinden als er meer mensen uit het zuid oosten (omgeving Eindhoven) hier aan mee willen doen. 
Wij zijn beide geen professionals, dus laat je niet tegenhouden om als amateur in te stappen dat zijn we zelf nml ook nog
Onze insteek als team is vnml plezier beleven in het BBQ-en, en van elkaar te leren. Als dit ooit eindigt in een mooie eindscore bij een wedstrijd, des te beter !
De bedoeling is KCBS maar als het goed bevalt willen wel eens een andere richting gaan proberen.

Wil je hier meer over weten of zie je het ook wel zitten PM me dan even.
Hopelijk kunnen we een gezellig team opzetten

Groeten,

Mike en Ralph
 
gaaf heren,
dat hoor ik graag, succes er mee
 
Zelf woon ik niet ver van Eindhoven vandaan maar aangezien ik zelf nog echt in aan het begin sta van BBQ-en zal niemand op dat niveau iets aan me hebben ,of ja ik kan de spullen etc klaar zetten hahaha  :p
Nee zonder gekheid, het lijkt me een tof idee wat jullie gaan doen en heel veel succes, wie weet als dat mag dat ik een keertje kan komen kijken bij 1 van jullie om zo meer ervaring op te doen  :)
 
Super leuk nieuws om te horen Mike en Ralf.
Heel veel suc6

Eneh......wat wordt de naam ?

Mac
 
Cona zei:
Zelf woon ik niet ver van Eindhoven vandaan maar aangezien ik zelf nog echt in aan het begin sta van BBQ-en zal niemand op dat niveau iets aan me hebben ,of ja ik kan de spullen etc klaar zetten hahaha  :p
Nee zonder gekheid, het lijkt me een tof idee wat jullie gaan doen en heel veel succes, wie weet als dat mag dat ik een keertje kan komen kijken bij 1 van jullie om zo meer ervaring op te doen  :)

Zoals ik zei schroom niet, je bent gewoon welkom. Als de wil en het plezier er is dan ben je al op de helft.
Voor ons is het ook nieuw. Het plezier om met de Q om te gaan is de eerste stap. Hoer het verder gaat zien we dan wel  ;D
 
Mac zei:
Super leuk nieuws om te horen Mike en Ralf.
Heel veel suc6

Eneh......wat wordt de naam ?

Mac

Dat weten we nog niet, eerst maar eens kijken of we iets van de grond krijgen. Zodra het zover is stellen we ons hier wel voor.
 
Nieuwe bbq en gelijk een team oprichten, leuk! Succes
 
Helaas te ver uit mijn buurt :)
Maar veel succes en we zien de team aankondiging wel verschijnen.
 
Mooi initiatief!
Misschien handig om te vermelden om wat voor soort team het gaat, KCBS, culinair of beide?
 
noskos zei:
Mooi initiatief!
Misschien handig om te vermelden om wat voor soort team het gaat, KCBS, culinair of beide?

Goeie Tip !, nav hoe het bevalt beide anders KCBS. Maar het is voor ons nog allemaal nieuw en we zien wel hoe het gaat
 
hallo

ik sta nog aan het begin van mijn bbq-karriere...dus nog geen ervaring voor een bbq-team

heb wel interesse vaker erbij te zijn .

groetjes

 
 
Mooi initiatief, ik woon ook in de buurt en kan me uren vermaken met BBQ  8)

Ik twijfel alleen omdat ik geen idee heb welke investering er gevraagd gaat worden, zowel qua tijd als geld. Om het goed te doen zul je regelmatig zaken uit moeten proberen en met een wild guess kom ik dan al snel op een paar sessies per maand in rustiger tijden en een paar keer per week in drukkere periodes. Als ik daarbij mijn facturen bij de vrienden van beef en steak en de Hanos zie, dan is ?50-75 pp per maand niks... Tel daarbij op de weekenden weg voor wedstrijden en als kers op de taart de snoepreisjes naar bijvoorbeeld Engeland of Marokko en we hebben het direct over een serieuze hobby!

Dat is mijn overweging en ik zet het er bewust zo uitgebreid bij, omdat ik graag van leden van andere teams hoor of dit enigszins re?el is en bovendien omdat ik voor jullie hoop dat iedereen die serieuze deelname overweegt hier op voorhand over nadenkt :) Ik ben zeker geen doemdenker, sta positief in het leven  :D maar zodra ik me ergens aan committeer wil ik er ook 100% voor gaan!

Ik laat het idee nog even borrelen. Ik weet niet hoeveel teammembers je zoekt/nodig hebt, maar ik kom graag eens vrijblijvend kijken als er een 'harde kern' van start is gegaan.
 
ik denk dat je het zo gek kan maken als dat je zelf wilt.

Wij als Sea Side Smokers oefenen vooral thuis, en als er een wedstrijd aan staat te komen, komen we een aantal keren bij elkaar. Dus in die zin zijn de maandelijkse kosten voor ons goed te overzien.
Wij hebben met elkaar afgesproken dat wij elke maand een klein bedrag als een soort contributie betalen waar wij bijvoorbeeld onze tent van wille kopen. Maar dat zal voor elk team weer anders zijn.
Ik ben van mening dat je de kosten goed in de hand kan houden. Spareribs maak je bijvoorbeeld anders thuis ook, dus die kosten maak je zoiezo al, dan kan je wel ondertussen oefenen aan wedstrijd ribs om maar wat te noemen.
Of je mee wilt gaan doen aan wedstrijden in het buitenland zal je voor jezelf moeten beslissen f als team.

Wat ik je wel kan zeggen is dat het wel ontzettend leuk en gaaf is om mee te doeen aan bijv. de Tony Stone, het geeft je echt een kick. hoe worden wij gewaardeerd in onze bbq kunsten
 
dat is een goede samenvatting Leo!
 
RedFox zei:
dat is een goede samenvatting Leo!

Inderdaad, die Leo schrijft het goed op, de knappert ;)
Het afgelopen weekend in Engeland ( als jurylid) heeft mij zo'n 250 eu gekost aan vervoer, eten en overnachten.  Dat zijn 3 overnachtingen geweest, en met de auto door de tunnel. Het zal vast goedkoper kunnen, Dennis, Hetty en ik hebben rustig aan gedaan, dus daarom 3 overnachtingen. En jullie kosten als team zijn natuurlijk ook afhankelijk van het inschrijfkosten voor de wedstrijd. Maar je slaapt dan ook wel op het terrein, dus daar heen hotelkosten. Ik schrijf het even op zoals het in me opkomt.
 
Op een gegeven moment heb je ook bepaalde dingen in je vingers, dan hoef je die ook niet meer zo vaak te oefenen.
Dingen als brisket zijn soms lastig omdat een whole packer niet makkelijk te koop is en ik een Wagyu brisket van ?140 (ex. verzenden) gewoon niet iedere maand kan oefenen financieel ;) Dus voor ons is de brisket eigenlijk bijzaak. We weten inmiddels wel een beetje hoe we hem moeten bereiden. En hij wordt ook steeds beter, maar onze liefde ligt vooral bij de knorretjes en kip :)

Daarbij wat Leo ook zegt, je moet toch eten, dus dan kun je dingen maken die je dan meteen als oefening doet voor de wedstrijd.

Wat Domi ook al zegt over Engeland. Als we meteen de boot hadden geboekt waren we ?100 p.p. kwijt geweest voor de overtocht. Had er nog wel wat voor een hangertje met BBQ's bijgekomen. Slapen op het terrein of in de B&B en je bent misschien ?200 P.P. kwijt voor een lang weekend lol.
 
Leuke oproep! Vanuit Venlo :)
Maar even over denken hoor, kan goed inkomen in de vragen die bij coelho opkomen.
 
Even een algemene reactie op alle voorgaande:

Ik snap alle voors en tegens, maar uiteindelijk doe je zoiets als team. Ik vind de aanvullingen van de Sea Side Smokers erg nuttig en ze geven een goed beeld van wat kan en mogelijk is en uiteindelijk ligt die grens bij het team. Uiteraard kan je qua mogelijkheden nooit op tegen een zwaar gesponsord team.
wij stappen er ook nieuw in, maar gedreven door enthousiasme kan je ver komen denken we maar.
Plezier en leren van elkaar staat voorop. Wat Leo al eerder aangaf over je gevoel bij Tony Stone kan ik alleen maar beamen, en dan was ik alleen nog maar toeschouwer !
Dus als je vragen hebt laat het ff weten, en als je aan wil haken dan is iedereen welkom !
 
Terug
Bovenaan Onderaan