BasBQ
Beef en Steak

Op hooi gerookte Carpaccio van ossenhaas

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
854
Ergens op dit forum kwam ik een draadje tegen met daarin een Filmpje van "Ralphs BBQ Tube" waarin hij Carpaccio maakt van op hooi gerookte ossenhaas.

Heb het recept ook uitgeschreven gevonden, dat is wat makkelijker (Klik hier).

Het is erg leuk om te doen en smaakt verrukkelijk. Hierbij wat foto's (anders is het niet gebeurd)

IMG-20220611-WA0004.jpeg

(En ja... het nat maken kan ook prima met water, maar had deze toch staan en vind hem niet erg lekker;) )
20220611_145158.jpg


20220611_150059.jpg


20220611_151349.jpg


20220611_152552.jpg


20220611_180422.jpg


20220611_214329.jpg


Wat hebben we weer geleerd:
- langer aanvriezen dan word aangegeven (was in mijn geval raadzaam) de foto is natuurlijk van het best gelukte bordje :)
- de rooksmaak is heel subtiel aanwezig (dikke prima)
- wat een heerlijk stukje vlees is ossenhaas:)
 
Laatst bewerkt:
Ah carpaccio heerlijk!! Echt iets waar je me voor mag wakker maken. Ziet er zeer geslaagd uit! Heb je dit met de hand gesneden of met een snijmachine? Bedankt voor het recept
 
Ziet er mooi uit zo, zal vast ook heerlijk gesmaakt hebben !
 
Prachtig gemaakt. Dat moet genieten geweest zijn.
 
Goed gelukt!
Het ziet er heerlijk uit.
 
Ah carpaccio heerlijk!! Echt iets waar je me voor mag wakker maken. Ziet er zeer geslaagd uit! Heb je dit met de hand gesneden of met een snijmachine? Bedankt voor het recept
Snijmachine standje 1,5
 
Top, wij hebben deze ook al een paar keer gemaakt op deze manier. Ook receptje van Ralph. Half uurtje invriezen is prima. Je kunt na het snijden als het te dik is met een pan het vlees wat platter slaan tussen twee velletjes bakpapier.
Heb je het hooi ook nog even aangestoken?
 
Dat ziet er me een partij lekker uit!!
 
Ja man, heerlijk!
 
Top, wij hebben deze ook al een paar keer gemaakt op deze manier. Ook receptje van Ralph. Half uurtje invriezen is prima. Je kunt na het snijden als het te dik is met een pan het vlees wat platter slaan tussen twee velletjes bakpapier.
Heb je het hooi ook nog even aangestoken?
Yep aan het einde dome open en laten fikken
 
Sierverlichting lekker uit. Zullen ze hier lekker vinden…

Vraagje…wel hooi gebruiken?

In de vriezer..anderhalf a twee uur…

Hier ben ik hem ff kwijt….Wat nu aanhouden 🤔
Zal aan je vriezer liggen, ik had hem in het vriesvak boven de koelkast dan is het stuk waar hij op ligt harder bevroren dan de rest. Dat stuk sneed het mooiste. Het gaat er dus uiteindelijk om hoe dun je hem wilt snijden hoe dunner hoe langer in de vriezer.

Het is op hooi gerookt, dus je vraag wel of geen hooi begrijp ik niet o_O
 
Sorry... spellings controle gooit roet in de vraag..
Welk soort hooi wordt hier gebruikt?
Heb het gewoon bij de jumbo gehaald, is normaal voor in het kooitje van flappie
 
Leuk, weer eens wat anders. Was het niet gemakkelijker geweest om het hooi in de braadslede te houden? Of anders in een skillet ofzo?
 
Leuk, weer eens wat anders. Was het niet gemakkelijker geweest om het hooi in de braadslede te houden? Of anders in een skillet ofzo?
Dat kan ook, maar aa het einde wil je nog even de fik erin en dan is dit makkelijker..
 
Terug
Bovenaan Onderaan