BasBQ
Beef en Steak

Ooni Ontmaagden

 
 
 

Stijn

Gemarineerd
Berichten
1.579
Een tijdje geleden heb ik @SandyMan aangestoken om een worstenvuller te kopen.
Dit weekend op onze stoere mannen bbq dag heeft hij mij aangestoken een Ooni te kopen.

Gisteren ochtend op het werk geleverd dus wat eet je dan 's avonds....

4 pizza's gemaakt, voor elks 1 gisterenavond en dan nog voor elks eentje deze middag 😋

Conclusie: Werkt fantastisch, maar de nootjes mag je er pas op doen als hij gaar is, en dan nog 10 seconden of ze zijn zwart. (geen foto)

Hieronder wat fotootjes:

Laatste foto is een sneak preview voor vanavond.
1.jpg

2.jpg
.
3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een schitterende Ooni Koda 16, Stijn!
Ontzettend jaloers.

Ik kijk uit naar de bereiding van dat stuk vlees op het gietijzer!
 
Welkom bij de club Stijn!

Nu wil je nooit geen andere pizza’s meer.

Had je het deeg ook zelf gemaakt?
 
Direct maar een Ooni 16, prachtig man. Mooie pizza's ook!
 
Mooi ding, ga je een hoop plezier aan beleven 👌
 
Gewoon binnen....... :cool:

Mooi spul Stijn.
Genieten man, van een nieuw speelgoed
Ziet er goed uit zeg
 
@Stijn Wat heeft je doen besluiten om de 16" te nemen i.p.v. de 12". Ik wil ook een ooni aanschaffen omdat het kolenverbruik op mijn gietijzeren kamado wat gortig is voor het maken van 4 pizza's.

Ik denk dat het gemak van de koda wel opweegt tegen de smaak van de hout/pelletgestookte maar ook daar twijfel ik dan weer over 🤔
 
@Stijn Wat heeft je doen besluiten om de 16" te nemen i.p.v. de 12". Ik wil ook een ooni aanschaffen omdat het kolenverbruik op mijn gietijzeren kamado wat gortig is voor het maken van 4 pizza's.

Ik denk dat het gemak van de koda wel opweegt tegen de smaak van de hout/pelletgestookte maar ook daar twijfel ik dan weer over 🤔

Ik had @SandyMan aan het werk gezien op de 12 en vond de ruimte nogal krap.

Als je dan toch de 12 koopt en je hebt er spijt van sta je daar.
Daarom ineens door de zure appel gebeten en de 16 genomen.

Ivm hout/pellets, heb ik ook naar gekeken, maar als je dan toch de mogelijkheid voor gas wil wordt het echt te gortig qua prijs.

of die 90 seconden "houtsmaak" gaat toevoegen, ik heb mijn twijfels.
 
wat een mooi apparaat! Daar ga je heel veel plezier aan hebben. Je proeft écht het verschil tussen pizza's op de kamado of pizza's uit een Ooni (of soortgelijke pizzaoven). Ben sinds kort eigenaar van de Ooni 12 maar kijk toch wel jaloers naar z'n 16 inch model!
 
Ik had @SandyMan aan het werk gezien op de 12 en vond de ruimte nogal krap.

Als je dan toch de 12 koopt en je hebt er spijt van sta je daar.
Daarom ineens door de zure appel gebeten en de 16 genomen.

Ivm hout/pellets, heb ik ook naar gekeken, maar als je dan toch de mogelijkheid voor gas wil wordt het echt te gortig qua prijs.

of die 90 seconden "houtsmaak" gaat toevoegen, ik heb mijn twijfels.
Daar twijfel ik ook aan inderdaad. Ik denk dat ik ook gezien het gemak voor de gas versie ga.

Ik vind het prijsverschil wel behoorlijk tussen de 12 en 16 en denk dat ik daarom de 12 ga nemen.

Ben jij tevreden over de 12 @Kiwietje ?
 
@Qlutser : ik vind mijn Ooni 12 geweldig. Heb hem via Marktplaats voor een zacht prijsje nieuw kunnen kopen.

Mijn pizza's zijn meestal rond de 30 centimeter, dus de 12"" is wel groot genoeg. Het enige waar je soms mee uit moet kijken is dat je iets minder ruimte hebt met ronddraaien, maar ik schep hem er meestal toch uit als ik dat doe.
 
@Stijn Wat heeft je doen besluiten om de 16" te nemen i.p.v. de 12". Ik wil ook een ooni aanschaffen omdat het kolenverbruik op mijn gietijzeren kamado wat gortig is voor het maken van 4 pizza's.

Ik denk dat het gemak van de koda wel opweegt tegen de smaak van de hout/pelletgestookte maar ook daar twijfel ik dan weer over 🤔

Ik verbruik in mijn kettle zo een 3-3,5kg briketten het is in elk geval minder dan een halve zak en zo een geperste houtblok voor 5-6 pizza's max ga dit weekend eens proberen met maar 2-2,5kg. Aangezien 5 pizza's voor ons 4 niet echt nodig is. En de grote echte vlammen komen toch van dat geperst houtblok dat ik in 3 stukken verdeel.

Pizza's zien er heerlijk uit, ik ben zelf nog aan het twijfelen om er eentje te kopen of niet. Nuja eenmaal zelf gemaakt en als je het wat onder de knie hebt koop je geen dr oetker meer :). Je moet alleen zien ligt het jou om pizza's te bakken of niet. Voor 3-4x per jaar is het misschien een "zotte" aankoop lijkt me. Ik heb daarom dus zo een onlyfire ring gekocht vorig jaar, was 70 euro ofzo in promo en beviel me wel, ook deeg maken is heel gemakkelijk, en de smaak, tsja dat is gewoon fantastisch. Toch zo een 20x pizza gemaakt ondertussen. Nuja volgend jaar tuin aanpakken en misschien gewoon een vaste zetten, we shall see
 
Ik heb de koda 12 ook besteld en gelijk getest. Gelukkig had ik nog wat deeg ingevroren liggen en hier dan gelijk pizzabrood mee gemaakt voor bij de soep. Dat viel zeker niet tegen!
IMG-20230419-WA0005.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan