BasBQ
Beef en Steak

Ooni Koda 12 (en 16)

Ja.. heb.. ja heb je wel gelijk in..
Ik ga nog wel voor een bakkie koffie Marc.. Bedankt weer!

Heerlijk. Doe er mij ook 1.

Ga ik ondertussen nog even dieper.. Zelf nog nooit calzone geprobeerd op de Ooni maar het lijkt mij wel wat. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat met de beperkte hoogte van de oven 🤔 Neem gerust een slok koffie terwijl je nadenkt over deze essentiële levensvraag
 
Heerlijk. Doe er mij ook 1.

Ga ik ondertussen nog even dieper.. Zelf nog nooit calzone geprobeerd op de Ooni maar het lijkt mij wel wat. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat met de beperkte hoogte van de oven 🤔 Neem gerust een slok koffie terwijl je nadenkt over deze essentiële levensvraag
Ja dat past.
Proost!

of zie deze (is niete zo'n mooie hoge maar ach;
1643115541432.png
 
Laatst bewerkt:
Mooi apparaat! Mijn zwager heeft er ook 1 en het werkt uitmuntend. Mijn vrouw heeft me echter al gewaarschuwd dat ik niet hoef te proberen om haar over te halen:ROFLMAO:
Dat spaart tijd. Kan je je helemaal focussen op de ruzie als hij wordt bezorgd?
 
Zo dat is een aardige prijsverhoging. Zat inderdaad te dubben om zo'n oventje aan te schaffen. Neem aan dat het gaat gelden voor alle versies. Dit wetende ga ik zaterdag even op jacht.
Zoals het er nu naar uitziet is dit enkel voor de Koda 16.
Op hun site staat ook bij het aanschaffen dat hij gaat verhogen in prijs, alle andere oventjes niet.
De koda 12 is bij Hornbach nu 309..
 
Dat is wel HET argument om de aankoop richting je wederhelft te rechtvaardigen! :LOL:
 
Oké, zat wel te denken voor een 16inch aangezien flammkuchen hier meer gemaakt gaan worden. Platen liggen hier standaard in de vriezer. Lekker voor de zondagmiddag. Alleen is het stoken van een Weber een dingetje, kost veel tijd en houtskool.
Vraag me nu af nu ik dit typ, zijn er ooni bakkers hier die ook Flammkuchen hiermee bakken en hoe past het in een 12inch, (dit met het verkopen aan de vrouw) als het een 16inch moet zijn. ;)
Ik heb het nog niet gedaan maar wil het wel gauw doen. Als je zelf het deeg maakt kan je het ook maken in een 12" toch? Maak je ze gewoon iets kleiner. Volgens mij staan er op YouTube genoeg filmpjes over flammkuchen in een ooni
 
Vraag me nu af nu ik dit typ, zijn er ooni bakkers hier die ook Flammkuchen hiermee bakken en hoe past het in een 12inch, (dit met het verkopen aan de vrouw) als het een 16inch moet zijn. ;)

Paar dingen die je moet overwegen tov 12/16".
12 inch16 inch
Een kant hitte (3 keer draaien bij bereiding)L vorm brander (1 keer draaien bij bereiding)
Max 12" pizzamax 16" pizza, maar 12 past ook en daardoor heb je wat meer ruimte om te draaien en in te schieten etc
Draagbaar, opberg tas heeft ook hengselsMinder draagbaar, best een zware jongen.
GoedkoperDuurder
Mat zwartMat zwart
Gas regulator aan de achterkantGas regulator aan de zijkant
Kleinere footprintGrotere footprint
Minder gas verbruik per uurMeer gas verbruik per uur
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er al flammkuchen op gemaakt en dat wou prima. Was met bollen van ca. 230 gr. De mijne kostte online €309 en daar kwam dan nog de infrarood meter, turningpeel, gasslang en koppeling en de hoes overheen.

Ik vond het prijsverschil met de 16 inch idd ook best groot, daarnaast wilde ik er ook draagtas omheen hebben en moest hij ongeveer net zo makkelijk draagbaar zijn als mijn WGA.
 
Het prijsverschil is inderdaad niet mals. Voor mij persoonlijk zou de primaire reden voor de 16" het minder draaien zijn. De 12" is prima voor normale omvang pizza's van 220g per bol. Nu ik de 12" heb zou ik hem voor geen goud inruilen voor een groter model, de enige upgrade gaat zijn naar iets waarin ik meerdere pizza's tegelijk kan bakken want dan hoef ik niet als een gek rond te blijven rennen bij het maken van 4 pizza's
 
Mooi spul die pizza ovens!

Hier op het forum zie ik eigenlijk voornamelijk de pizza ovens van Ooni voorbij komen en eigenlijk maar vrij weinig de Burnhard Nero terwijl hij wel iets goedkoper is en hij op eigenlijk alle denkbare brandstoffen brand hout, pallets, houtskool en gas(als je de module er bij koopt)
Ben mijzelf namelijk ook aan oriënteren voor een eventuele pizza oven en die van Burnhard ziet er op papier best aantrekkelijk uit.
 
hartstikke jaloers @Kazango
Wat een mooie aankopen heb je gedaan.
Ik had zelf de turningpeel gewisseld voor de opbergtas denk ik, voor de rest picobello, inclusief het vlees haha
 
Tja, keuzes. :unsure: Ik had begrepen dat draaien met de vingers leuk met 1 of 2 pizza's leuk is. Maar als je meerdere moet draaien (3 a 4 keer p pizza) dan ga je het wel voelen. En aangezien ik geen kok ben die vuurvaste handen hebben leek het me een goede koop. Maar we gaan het zien (y)
Gelukkig zijn wij niet hetzelfde, en iedereen heeft zijn eigen voorkeur, begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds stront jaloers.
Waar heb je hem uiteindelijk gekocht?

Misschien dan toch maar eens contact zoeken met de winkel......
 
Mooie aankoop @Kazango - kriebelt bij mij ook maar kan het naar mezelf nog niet verantwoorden.

Had je voor dat geld je schuurdeur niet wat breder kunnen maken? Dan had de Summit er door gepast ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan