BasBQ
Beef en Steak

Ontgassen van briketten

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.642
Beste stokers,
Ik lees zo her en der dat briketten, voor het bijvullen van de kolenbak, ontgast moeten zijn omdat anders de vieze smaakjes in het gerecht trekken.
Hoe wordt dat normaliter gedaan?

Ik heb een vanmorgen een halve kg een uurtje op het grilrooster gelegd bij het afregelen van de Q voor een PP sessie. Is dit voldoende ?

Is dit ook van toepassing als een gerecht al in de alu folie ingedraaid is.
 
Nee dat doe ik nooit. Als ik met de grote WSM werk waarin dan zeven kilo briketten liggen, die met de minion methode worden aangestoken (vijftien brandende briketten). Dan merk ik niks van nare luchtjes of smaken in mijn eten.
hetzelfde geldt voor mensen met de snake methode.
Dit is een barbecue mythe vrees ik.
 
Nee dat doe ik nooit. Als ik met de grote WSM werk waarin dan zeven kilo briketten liggen, die met de minion methode worden aangestoken (vijftien brandende briketten). Dan merk ik niks van nare luchtjes of smaken in mijn eten.
hetzelfde geldt voor mensen met de snake methode.
Dit is een barbecue mythe vrees ik.
Merci Frits.
Zal wel van veel factoren, kwaliteit briketten, meningen en ervaringen samen gebundeld zijn.

Have a nice grilling day šŸ˜Ž
 
Ontgassen? Raar verhaal, ik werk al best een tijdje met EcoBrasa kokos briketten en stook op allerlei manieren L&S en H&F en heb nooit iets gemerkt van nare luchten bij e.v.t. bijvullen.

 
Laatst bewerkt:
Ontgassen?? Nog nooit gedaan
Wat Frits zegt, +1
 
Met briketten (Ecobrasa) doe ik dit ook niet, maar met Black Ranch houtskool doe ik precies dat en dan heeft het zeker resultaat en hou je erg lang brandende geurloze houtskool over in je kamado!
 
Terug
Bovenaan Onderaan