BasBQ
Beef en Steak

Ondanks de regen toch .......HAMBURGERS !

B

BBQvirus

Gast
De kinderen waren er vandaag allebei met eten, iets dat tegenwoordig steeds minder voorkomt nu ze groot zijn en steeds meer hun eigen schema draaien, dus Pappa zou Spiffs Hamburgers maken.
Vanmiddag reeds 2 kilo gehakt gemengd en 23 Hamburgers geboetseerd.
Buienradar gaf aan dat het droog zou worden om 19.00 uur, dochterlief kwam om 19.05 aan met de trein, dus zou prima moeten passen. Toen mijn lief met mijn dochter arriveerde vanaf het station, was het nog steeds niet droog :( . Toen maar de garage opengezet en de parasol er voor gezet als afdak.
Het Q-en ging zo prima en ze waren weer heerlijk al zeg ik het zelf  . :)
Ook de kids hebben gesmuld en met 4 personen er toch 14 hamburgers door gejast.
IMG_4271.jpg

IMG_4273.jpg

IMG_4276.jpg

IMG_4278.jpg

IMG_4284.jpg

IMG_4288.jpg

IMG_4290.jpg

IMG_4292.jpg

 
Dat zijn mooie burgers Marc
Dat plakje kaas mag je van mij houden maar de rest is top
 
Dank je vriend, ach ja over smaak valt niet te twisten :)
 
Kijk, lekker hoor! Ik krijg trouwens maar 16 burgertjes uit 2 kilo gehakt, zal ik ze wel iets groter maken ;)
En leuke opstelling zo, ik was verzopen vanmiddag toen ik de speklapjes op de BBQ ging leggen :D
 
Ja had idd begrepen dat je beetje verzopen was :)
Ben een beetje aan het experimenteren met vormen voor de Hamburgers, vind idd het deksel van de jodenkoeken net iets te groot en dik. ben er nog niet helemaal uit maar dit is wel een goede basis maat. Hangt ook veel af av nde dikte van de plak waar je ze uitstanst. Krijg de dikte niet aldoor even constant, denk nog na over een oplossing daarvoor. Bakpapier is wel ideaal om ze te scheiden, vries zo de rest in voor zondag :) .
 
Ze krimpen altijd nog bij het grillen, dus die jodenkoek modellen zijn dan uiteindelijk net zo groot als je broodje ;) En te dik, kun je te veel vlees op je broodje hebben dan?? :D
 
BIj mij is een deksel van de jodenkoeken altijd paars en van plastic... ??? ???
 
Bij de Hoogvliet staan blikken van Davelaar, die moet je hebben, en de koeken zijn nog lekkerder ook ;)
 
noskos zei:
Bij de Hoogvliet staan blikken van Davelaar, die moet je hebben, en de koeken zijn nog lekkerder ook ;)

De stroopkoeken zijn nog lekkerder  ;)


Ontopic: Die burgers zien er zeer nice uit!
 
Wat een vreetzakken dan zeg! Bij mij zit iedereen vol na 1 broodje hamburger.Ik heb daar dan nog wel verse friet bij, had jij er ook nog iets bij? Geweldig lijkt me dat, kan je gewoon lekker door blijven bakken.
Mijn burgers wegen 125 gram.
 
Ok, dat verklaard wel iets, alhoewel 14 broodjes hamburger, het blijft veel. Wel stoer!
 
Misschien had je die plakken kaas op het laatst nog even op de Q er bovenop kunnen leggen, was dat ook nog gesmolten geweest... verders ziet het er prima uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan