BasBQ
Beef en Steak

Old school zaterdag-avond ribben

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste bbq collega's,

Door al dat heerlijke geweld hier op het forum waardoor je enorm geïnspireerd raakt was het alweer erg erg lang geleden dat we spareribs hebben gemaakt. Vroeger kocht ik ze per 10 kilo doos, maar nu haal ik ze los omdat we ze niet meer zo vaak eten. Ook nu zag ik op dit forum weer regelmatig ribben voorbij komen, dus na een kort overleg ("zin in ribben? Jaaaaaaaa!! OK") met dochterlief van 14 waren we er al snel uit: het worden ribben dit weekend!
Je weet wel, gewoon ff lekkere ribben op de zaterdagavond met wat frietjes (en een beetje sla).

Spareribs is nou echt zo'n gerecht wat gewoon het beste smaakt als tie van de bbq komt. Er is in mijn beleving geen andere manier om spareribs te bereiden. Ze zijn dan ook zooo lekker dat zelfs een beetje sneeuw, ijs en vorst me niet tegenhoudt om ze te maken.
Oh ja, on the side nog even wat kipfilet gerookt om de voorraad weer aan te vullen.

De pic's

De avond ervoor vind de voorbereiding plaats.
DSC_1580.JPG

DSC_1581.JPG


Gisteren ging het hele spul op de wsm. Het was alweer een tijdje geleden dattie aan heeft gestaan dus hij was echt door en door koud

DSC_1582.JPG


Onderste rooster de ribben

DSC_1583.JPG


DSC_1584.JPG


De kipfilet mocht er ondertussen af
DSC_1585.JPG


Jongens, wat een prachtige dag was het gisteren.
Heerlijk uit de wind, in het zonnetje met

DSC_1586.JPG


Uiteindelijk ingepakt
DSC_1587.JPG


En afgelakt
DSC_0001.JPG


En op het plankje

DSC_1588.JPG


DSC_1590.JPG


Het was weer lekker ouderwets ribben knagen met frietjes erbij.
Heerlijk gegeten.

Dank voor het kijken
Rick
 
Die zien er goed uit, zullen zeker gesmaakt hebben. En kioroken moet ik ook maar eens gaan proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
leuk verslag. Ribs zien er lekker uit, en dan met friet en een goed pot bier erbij is t altijd feest 🎉. En zal zeker allemaal gesmaakt hebben.

Die kip roken dat doe je ws ook op een lage temp en met welke kern temp? voor welke toepassing in gerechten gebruik je gerookte kip? Naast salade van gerookte kip of op een pistoletje.
 
mooie reportage ! leuk om de weber smokey mountain aan het werk te zien in de sneeuw ! bijzonder bierglas ook ! (y)
 
leuk verslag. Ribs zien er lekker uit, en dan met friet en een goed pot bier erbij is t altijd feest 🎉. En zal zeker allemaal gesmaakt hebben.

Die kip roken dat doe je ws ook op een lage temp en met welke kern temp? voor welke toepassing in gerechten gebruik je gerookte kip? Naast salade van gerookte kip of op een pistoletje.
Gaat gewoon met de ribben mee, wsm rond de 110 graden.
Kerntemperatuur tot 63 graden en dan nog 14 minuten. Dan zijn ze klaar.

Gerookte kip Is heerlijk in salade en op een broodje. Maar ook lekker in blokjes en dan dippen in zelfgemaakte saté saus
 
Heerlijk zeg. Mooi dik bevleesde jongens👌🏼. Optimaal gebruik van je brandstof, elk stukje rooster wordt gebruik😎
 
Keurig hoor. Hier staan ze ook lekker te smoken onder de overkapping. blijft genieten!
 
Het water loopt me in de mond. Lekker met een glas Kwak erbij.
 
Mooie rib op het plankje
En de file ook weer bijgevuld. Goeie keuze gemaakt
 
Ribs, altijd top en zo lekker in de sneeuw.
 
Whoopwhoop hier doen we t voor, moooooi hoor!
Ben benieuwd naar de rub en lak, want ze zien er zo lekker donker uit, of is het door teveel aan suiker misschien?🔥
 
Whoopwhoop hier doen we t voor, moooooi hoor!
Ben benieuwd naar de rub en lak, want ze zien er zo lekker donker uit, of is het door teveel aan suiker misschien?🔥
thnx
de rub en de lak zijn gebaseerd op de basis bbq rub en de sweet&smokey bbq sauce, beide van noskos.
wij vinden dat hier een heerlijke basis en passen het een beetje aan naar smaak. hebben dit dan ook altijd op voorraad :cool:
 
Heerlijke paatjes Rick. Ziet er heerlijk uit. Je hebt er een heerlijk dagje BBQ op zitten. Dat moet genieten geweest zijn. TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan