BasBQ
Beef en Steak

OKLAHOMA SMOKER temperatuur onder kontrole houden

Hallo,
Tijdens mijn zoektocht naar  stalen buizen om zelf twee oklahoma's  (eentje voor mezelf en ??ntje voor mijn broer) te maken al ??n tweedehandse gevonden, deze dient intussen als voorbeeld voor de tweede.
Al enkele testen gedaan met  eikenhout maar de temperatuur gaat onmiddellijk boven de 200 graden, luchttoevoer verminderen brengt geen  of slechts een beetje soelaas.
Kan iemand mij enkele tips geven om die temperatuur rond de 100 graden te houden, ik las al veel op de forum over de traag gegaarde ribben en zou dit een willen testen maar met temperaturen boven de 200 zal dit niet lukken.
Alle tips zijn welkom , gr Charly
 
Heb je een paar foto's van je opzet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Heb je een paar foto's van je opzet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

+1
zou je jezelf ook nog even voor willen stellen?
 
Hierbij enkele foto's , duurde even voor het lukte met photobucket, enige tijd geleden stelde ik me al voor :)






zo zag hij er uit toen ik hem ophaalde,nog enkel een nieuw deurtje en hij klaar voor gebruik


Gr Charly
 
Even voor de goede orde: je hebt dus je vuurtje branden, alle deurtjes dicht, de schoorsteen open, en de luchtschuif rechts bijna helemaal dicht. En die setup levert dan 200 graden op? In dat geval lijkt het mij dat je teveel kolen hebt.
 
Of valse lucht
 
Inderdaad, eerst vuurklep open gelaten tot alles goed brandde, dan alles dicht en toch 200 graden.
Valse lucht zou inderdaad kunnen, deur sluit niet echt goed af, is lichtjes gebogen, is  gemaakt plaatstaal van 3MM, rest is 6 mm.
Deur wordt deze week nog vervangen worden door exemplaar van 6mm die dan hopelijk plat zal blijven.
Mogelijke moeten alle opengaande delen afgedicht worden met vuurvaste dichtingen (gasket)
Ik probeer nadien onmiddellijk opnieuw en post het resultaat.
 
Het doseren van je brandstof is zeker een optie.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
Regelklep maken tussen je vuurbox en grill-gedeelte
 
Terug
Bovenaan Onderaan