BasBQ
Beef en Steak

Of ik een BBQ wil regelen ?

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Mijn nichtje gaf een groot feest voor 130 genodigden en of ik de BBQ wilde regelen.
Pfoe, dat is nogal iets, maar ik vond de uitdaging alleen al de moeite waard om dit gewoon eens te proberen, en het vertrouwen in mij streelde ook beetje mijn ego.
Dus zo gezegd zo gedaan. Menu door gesproken en uitgekomen op:
Spareribs
MOINK balls
Boldeagles Champignons
Gevulde snoep paprikas (spekjes,roomkaas en honing)
Hele zalm zijdes (bobby flay)
Perzik frambozen crisp

Smoker gehuurd bij BBQ stone city smokers http://www.bbqstonecitysmokers.nl/
Ik heb deze ivm een familievakantie eerder gehuurd en hier goede ervaringen mee opgedaan dus vandaar. Ik had opgegeven de smoker ongeveer 8-9 uur nodig te hebben, en of ze genoeg brandstof mee wilde geven. Achteraf was ik veel langer bezig maar er was nog voldoende hout aanwezig dus goed geregeld.



Met 4 personen (mijn vrouw Gerda en nog 2 nichtjes)zijn we ongeveer 4 uur bezig geweest om alles voor te bereiden. Vnml het vullen van de champignons en de paprika's nam nogal wat tijd in beslag. De rest was goed te doen.
Spareribs voorbereiden:


Rond half 4 de smoker opgestart en gevuld met ribbels:


Een nog frisse pitmaster erbij:


Tegen 7 uur alles in de folie gepakt met Appelazijn en honing


Hier nog even een 125 MOINK balls in het zicht:


Voor het laatste half uur nog even ingesmeerd met SBR:


De rest is helaas niet gebeurt,  :p maar zo krijg je een beetje een idee van de rest van de avond. ;)
Uiteindelijk ben ik van 15:30 tot 02:00 bezig geweest. Dit was toch wel een beetje langer dan ikzelf verwacht had, maar uiteindelijk een heel geslaagde dag. Veel mensen om me heen met allerlei vragen en gelukkig veel complimenten. Alles viel goed in de smaak en vooral mijn Champignons en de zalm sprong eruit. De laatste was ik ter plekke aan het insmeren met mosterd en bruine suiker (welke wat  wenkbrouwen deed fronsen) maar de smaak verraste vele.
Het toetje als afsluiter was voor veel mensen een grote verrassing en een mooie afsluiting van de avond, want de pijp was nu wel een beetje leeg bij de pitmaster en Gerda en de nichtjes. Dit ivm het gesjouw met schalen e.d hieromheen
Uiteindelijk een hele klus maar aangezien de gasten erg enthousiast waren heb ik  er wel een voldaan gevoel aan over gehouden (oh ja, en een blij nichtje  ;D )

Groeten,

Mike

Edit Aanvulling: krijg net een bedankje van mijn nichtje en een uitnodiging voor een sjiek restaurant  ???  Wie goed doet goed ontmoet zeg maar  ;D
 
Zo....een aardige operatie zo te lezen en te zien.
Ziet er allemaal erg goed uit en naast dat we het leuk vinden om met de BBQ te klooien, is de waardering van de gasten waar we het voor doen, toch? :)
 
gaaf man, dat is echt een giga klus geweest.
prachtig om te doen, en zoals je al zegt, helemaal leuk als de mensen enthousiast zijn.

petje af  :)
 
geweldig man, dit doe ik je niet 1,2,3 na hoor. mijn complimenten aan het hele team waar je dit mee voor elkaar hebt gebokst.
(*note to my self Gerda geen complimenten meer geven, gaat opvallen)  ;)
 
Danny en Leo +1 voor het geld heb ik het niet gedaan (sterker nog, dat krijg ik ook niet. Maar er zal vast nog wel een verrassing opduiken  ;) )
 
gave uitdaging! ik snap dat je die van harte omarmt! eten ziet er goed uit en ook de pitmaster geniet duidelijk ;)
 
Gave sessie.
 
Mooie sessie arend! Het is hard werken voor zo'n grote groep! Fijn dat ze het wisten te waarderen :)
 
je bent lekker bezig geweest Mike.
 
Mooi verhaal en heerlijke foto's! Zal vast een fikse klus geweest zijn, maar wat is er nou mooier dan 130 mensen blij maken met de resultaten van jouw hobby?
 
Heel veel respect dat jij samen met je vrouw en 2 nichtjes dit zo hebt neer gezet voor zo enorm veel personen! echt knap !
 
Respect!
 
Respect, ziet er top uit.
Was je niet bang dat je te weinig zou hebben. Dat heb ik al snel namelijk.
 
Petje af voor deze mooie en vooral grote klus. Goede planning is het halve werk en dat zat goed zo te zien  ;D
 
Wauw wat ontzettend stoer zeg.
 
Wow wat een klus heb je geklaard!!! Moet er zelf niet aan denken, 130 man. Pffff.
 
Jacob zei:
Respect, ziet er top uit.
Was je niet bang dat je te weinig zou hebben. Dat heb ik al snel namelijk.

Nee de insteek was vnml dat iedereen wat hapjes zou krijgen en geen volledige maaltijd. Dus dit was geen kopzorg en eerlijk is eerlijk er was echt genoeg.
Nadeel van een Offset smoker is dat de temperatuur achterin lager is, dan voorin, dus ik was vnml aan het doorschuiven naar voren.
Omdat het einde tegen 02:00 was waren er uiteraard geen 130 man meer voor het toetje  ;D. De overgebleven pakweg 60 man konden dit wel waarderen door meerdere porties te verorberen,  (uiteraard hierin geholpen door de nodige alcohol)  ;D ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan