BasBQ
Beef en Steak

Nitril handschoenen blauw

 
 

Rimconator

Stoker
Berichten
462
Nieuw op dit forum, dus even de volgende vraag.

Heb op Amazon zojuist 3 dozen Kemes Nitril handschoenen gekocht, 100 stuks per doos. Komen op € 0,08 per stuk.

Mijn vraag is of deze goed te gebruiken zijn. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Nitril handschoenen zijn ideaal bij voedsel bereiding. Gebruik ze vaak, als ik heel schoon moet werken, bijvoorbeeld bij charcuterie voorbereidingen. Ook als ik veel buiten moet doen waar ik geen stromend water heb.
Gebruik ze ook bij het pullen van pulled pork, dan heb ik daar nog katoenen handschoenen onder.
Ze zijn niet te gebruiken om hete roosters op te pakken. 😉
 
@Frits dank voor jouw reactie. Wilde morgen pullen pork maken…:)
 
De handschoenen moeten wel poedervrij zijn, als er medisch bijstaat zijn ze dat zeker.

Edit: dat zijn ze volgens de beschrijving
 
Waarom nitril, en geen pak hem beet latex? Ben op zich niet zo van de handschoenen, maar er zijn wel wat situaties waarom ik ze wil aanschaffen cq meenemen van het werk omdat ze anders weggegooid worden.

Edit: Nitril is steviger, latex is natuurrubber, nitril synthetisch. Bron
 
Dank voor alle info en reacties. Vandaag ontvangen via Amazon.

Mijn insteek is de volgende: ik werk met voeding, dus graag hygiënisch.
 
G3bruik ze vaak bij het voorbereiden van vlees, maken van hamburgers, maken van sambals etc.
 
Waarom nitril, en geen pak hem beet latex? Ben op zich niet zo van de handschoenen, maar er zijn wel wat situaties waarom ik ze wil aanschaffen cq meenemen van het werk omdat ze anders weggegooid worden.

Edit: Nitril is steviger, latex is natuurrubber, nitril synthetisch. Bron
Voor latex kun je een allergie ontwikkelen wat niet geldt voor nitril. Vandaar dat er vaak nitril gebruikt wordt.
 
Dank voor alle info en reacties. Vandaag ontvangen via Amazon.

Mijn insteek is de volgende: ik werk met voeding, dus graag hygiënisch.
Vind ik persoonlijk dikwijls een foute gedachte.
Bij goede handhygiëne werk je misschien zelfs hygiënischer.
Waar hebben de handschoenen gelegen voor gebruik?
Waren de handen zuiver bij aantrekken?
Plus, vanaf het moment dat je iets vastneemt wat niet uw vlees is, is de steriliteit ook weg. Denk bvb aan uw kruiden potjes.
Zie in winkels of markten ook dikwijls dat handschoenen gedragen worden.
Maar toch blijven de handschoenen aan bij wisselgeld terug geven.
Dan hebben die handschoenen geen enkel nut natuurlijk.
 
Vind ik persoonlijk dikwijls een foute gedachte.
Bij goede handhygiëne werk je misschien zelfs hygiënischer.
Waar hebben de handschoenen gelegen voor gebruik?
Waren de handen zuiver bij aantrekken?
Plus, vanaf het moment dat je iets vastneemt wat niet uw vlees is, is de steriliteit ook weg. Denk bvb aan uw kruiden potjes.
Zie in winkels of markten ook dikwijls dat handschoenen gedragen worden.
Maar toch blijven de handschoenen aan bij wisselgeld terug geven.
Dan hebben die handschoenen geen enkel nut natuurlijk.

+1
zelfde met corona, maar dan wel aan hun neus krabben :ROFLMAO:
 
Vind ik persoonlijk dikwijls een foute gedachte.
Bij goede handhygiëne werk je misschien zelfs hygiënischer.
Waar hebben de handschoenen gelegen voor gebruik?
Waren de handen zuiver bij aantrekken?
Plus, vanaf het moment dat je iets vastneemt wat niet uw vlees is, is de steriliteit ook weg. Denk bvb aan uw kruiden potjes.
Zie in winkels of markten ook dikwijls dat handschoenen gedragen worden.
Maar toch blijven de handschoenen aan bij wisselgeld terug geven.
Dan hebben die handschoenen geen enkel nut natuurlijk.

Vorige week een belegd broodje gekocht bij een bakker, daar stonden ze netjes contant geld af te rekenen met dezelfde handschoenen als waar ze net mijn broodje mee hadden gesmeerd. (Om vervolgens weer voor een ander een broodje te smeren met weer diezelfde handschoenen)
 
Dat is net zoiets als met winterbanden onder winterse omstandigheden sneller rijden.
Dan zijn ze niet veiliger, maar als je er verstandig mee omgaat wel.
Gebruik van handschoenen alleen is niet voldoende, in combinatie met goede handhygiëne wel hygiënischer ;)
 
Eens met @Ericamado , vakantiewerk in de horeca gedaan en bekend met HACCP.

De handschoenen zijn een toevoeging aan het netjes handen wassen......
 
Voor latex kun je een allergie ontwikkelen wat niet geldt voor nitril. Vandaar dat er vaak nitril gebruikt wordt.
Wat late reactie maar dit is helaas niet waar. In de meeste Nitril handschoenen zitten accelerators, Carba en Thiuram mengsels, en hiervoor kun je wel degelijk allergisch raken.

Mijn vrouw is daar allergisch voor en dat is knap lastig, deurrubbers van de auto en wasmachine, fietsbanden, maar ook de rubbercoating van muizen, zoals Logitech, bevatten deze stoffen.

Zij heeft ook eczeem op haar handen en gebruikt speciale accelerator vrije handschoenen. Vinyl moet je zeker niet gebruiken, veel vetten lossen stoffen op die dan in je voedsel terecht komen. Het is zeldzaam maar wel degelijk mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan