BasBQ
Beef en Steak

Nieuw hier...

 
 

diesel4666

Stoker
Berichten
437
Hallo,

Ik was op zoek naar een nieuwe BBQ en ben zo op dit forum terecht gekomen.
Ik heb wel 20 jaar enkel met een houtskoolgrill gewerkt. Zo een simpele grote bak, zonder deksel. Op den duur kan je daar best wel goed op bakken, maar het is altijd wel wat zoeken... Grillooster hoger/lager zetten, kolen naar 1 zijde duwen, vlees inpakken in alu folie, ...

Nu werd het tijd om toch ook eens low&slow uit te proberen. Al een paar jaar gecharmeerd door de offset smoker. Dus daar ging ik me nu eens in verdiepen. Wekenlang reviews, filmpjes, fora afgeschuimd. Na een tijdje overtuigd om een Oklahoma Joe Highland aan te schaffen. Al was wel duidelijk geworden dat smoken op deze mid-range niet makkelijk zou worden. Het staal zou net iets te dun zijn om de temp lang vast te houden. En om die temperatuur zo constant mogelijk te houden, blijken grotere modellen makkelijker te zijn.
Toch weer wat twijfels...

Tijdens de zoektocht naar mijn nieuwe offset smoker, kwam ik regelmatig die verdomd lelijke kamado's tegen. Dat was absoluut niets voor mij. Maar toch maar eens verdiept in deze keramische gedrochten. Wat een mogelijkheden heeft dat ding! En toch een stuk minder werken dan een offset. En je kan er ook deftig pizza's in bakken. Hmm, dan moet ik die pizzaoven, die ook al lang op het lijstje staat, niet meer aanschaffen...

Anyway, ik heb gisteren een kamado besteld, ook al was ik overtuigd om een offset aan te schaffen.
Het is een Masterbuilt geworden. (Mja, die kleur van die Joe Classic 1 eh...)
Heb meteen ook de top vent en het houtskoolmandje van Kamado Joe mee besteld.
De C&D zal er vroeg of laat ook wel komen.

Tijdens het wachten op de levering maar eens uitzoeken wat ik als eerste ga klaarmaken. Direct low&slow ribbetjes of toch maar eerst gewoon direct/indirect grillen om het toestel gewoon te worden...
Suggesties altijd welkom.
 
Welkom!

Gefeliciteerd met je aankoop, daar ga je veel plezier aan beleven.

Wellicht de eerste keer een beenhammetje low en slow, of zelf gemaakte hamburgers. šŸ˜‹
Of een paar kippenpoten, keuze genoeg.
 
Welkom Diesel, veel plezier en inspiratie hier!
 
De Masterbuilt is zonet toegekomen en ik heb hem in elkaar gezet. Ging best vlot.
9e688687d7be0aab999bd9ebfd643f28.jpg
dbd434b6f540ebad905df8b1d90a4e77.jpg
d755210039a91fc3c9f241a6226cbe52.jpg


Ik zit wel al met een paar vraagjes.

1. Die zijtafeltjes staan wel heel schuin. Dit lijkt me niet heel normaal?
300f37fb58b5e298d77536d185053752.jpg



2. Is het normaal dat die vuurmand niet 100% perfect uitgelijnd in elkaar zit. Of moet dit beter?
77c1cef9fafb6f97defa8f92e76857fb.jpg



3. Het "Cooking Rack System" moet in de "Retaining Ring" passen. Maar dat past toch maar in 1 gleufje, niet?
b023d581de602d8806663b9469b574e0.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan