BasBQ
Beef en Steak

Niet nieuw, wel nieuw hier.

eigenhymer

Vuurmaker
Berichten
97
Marcel zag het levenslicht op 31 januari 1963 in Boxmeer. Zijn grootouders hadden een slachterij en slagerij. Waarschijnlijk komt daar zijn liefde voor lekker eten vandaan. Na zijn schoolperiode is hij begonnen als timmerman/metselaar in de bouw, maar na een paar jaar hield hij dat om gezondheidsredenen voor gezien en ruilde hij zijn troffel in voor een tapkraan. In 2007 kwam hij tot besef dat hij beter iets anders kon gaan doen zodat hij wat meer vrije tijd zou krijgen om de leuke dingen waar hij (bijna) nooit tijd voor had te gaan doen. Sinds die tijd werkt hij bij de grootste kabelproducent ter wereld met een baan ?van 9 tot 5?? (met variabele uren :) )

Hij is een grote fan van buitenkoken op de 7 burner buitenkeuken en ook de zelfbouw schroot-pruttelpot vind hij geweldig. Maar ook het wokken en bakken op een tepanyaki plaat doet hij buiten, net zoals de paella maken in de paella pan. ?Gewoon? grillen is hij mee opgegroeid, net zoals met het roken van vlees. Maar het roken en het low en slow was hij eigenlijk helemaal vergeten. Totdat hij jaren geleden op een markt in Duitsland een grote offset smoker zag staan die allemaal lekkere gerechtjes verkocht. Sinds hij daar een broodje PP kocht wist hij dat hij er een offset smoker bij wilde hebben. Hij kocht een el cheapo en ging daarmee aan de slag. Dat  beviel hem zo goed dat hij een verwaarloosde originele Oklahoma Joe adopteerde en deze restaureerde. Hij heeft er al aardig wat lekkere dingen op gemaakt, enkel op hout gestookt. Nu is hij bezig om twee UDS en te bouwen. Een van 110 ltr en een van 200 ltr. De ?kleine? wil hij meezeulen in zijn camper om onderweg (als kolenstook toegestaan is) ook wat low en slow sessies te kunnen houden. Het saldo kook/rook/grill toestellen loopt daarmee volgens zijn partner compleet uit de hand.  :) Btw.: de camper is zijn andere hobby, deze heeft hij zelf gebouwd en heeft de naam Eigen-Hymer gekregen, vandaar zijn forumnaam.

Marcel zit ook op het Bbqforum.
 
Wat een geweldige introductie naamgenoot.  B-)
Van harte welkom op dit gezellige forum.

Mac
 
Meneer Eigenhymer, u brengt mij nu al veel plezier... heel veel inspiratie hier!
 
hoi Marcel,
welkom bij dit edele genootschap.
wat een geweldige introductie  :)
 
Wees welkom Marcel!!
 
Hoi Marcel, welkom bij het BBQ Genootschap
Leuke openings-post B-)
 
Nou, wat Marcel doet en denkt weten we dan nu. Nu ben ik benieuwd naar jouw verhaal Eigenhymer....=))
 
Welkom Maarten. Gezellig dat je mee komt roken. Leuk verhaal!
 
Welkom Marcel! En Jeroen moet je maar vergeven voor zijn typo......... =))
 
El Fumarole zei:
Welkom Maarten. Gezellig dat je mee komt roken. Leuk verhaal!

Jij bedoelt Willem? Of Henk?
 
Dominique zei:
El Fumarole zei:
Welkom Maarten. Gezellig dat je mee komt roken. Leuk verhaal!

Jij bedoelt Willem? Of Henk?
Marcel....
Maar ik zit op mijn werk regelmatig met een Maarten te mailen. ..tja...
 
Hoi Marcel, welkom hier
 
Welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan