BasBQ
Beef en Steak

Niet mokken we gaan lekker buiten wokken

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.827
Hallo BBQ Vrienden,

Afgelopen zaterdag mocht ik bij mijn zwager mee-eten. Op de uitnodiging stond kom je 2 kilo bavette eten. Dan heb ik wel genoeg vlees voor het hele weekend :). Zondag was het een mooie dag en dan moet je gewoon buiten koken. We hebben immers al weer lang genoeg binnen gezeten. Even kort nagedacht en laten we eens gaan wokken. Ik heb zo'n gietijzeren Wok (die je geen wok mag noemen) bij de Dirk meegenomen vorig jaar en die doet het heel fijn op de Joy Stove.

Eerst maar eens een sausje maken. Na het vele vlees van Zaterdag besloot ik kip te gebruiken en zocht daar een lekker sausje bij. De woksaus van deze site leek me wel wat..

Tja normaal ben je een hele zondagmiddag lekker bezig met koken, maar Wokken is wel heel erg hot en fast. Laten we dan vroeg beginnen met een saus te maken en alles klaar te zetten en heel veel pauze te houden :)

20210418_145000.jpg


Wat ziet zo'n potje eigen gemaakte woksaus er al super uit...

20210418_145523.jpg


Einde middag eens lekker wat groente schoongemaakt, kip klaargezet en de Joy Stove aangestoken. Met deze ingrediënten moeten we het maar eens doen.. (Woksaus heb ik uiteindelijk nog extra moeten maken, had er extra groenten inzitten wel gezond maar verhouding met saus was een beetje zoek :))

20210418_175256.jpg


De wok wordt al lekker warm.
20210418_175304.jpg


We hebben maar 1 saus dus ik wok alles in 1 keer. Laten we eens beginnen met een beetje olie in de WOK te gooien en de Kip te wokken.

20210418_175816.jpg


Even later doen we de Groente erbij, hoeft maar heel kort, houdt het nog een lekkere bite. Vervolgens lekker de woksaus erbij en nog even laten wokken.

20210418_181547.jpg


En binnen een paar minuten was dit feestje alweer voorbij en konden we de WOK naast de noodles die op de binnenpit gemaakt werden neerzetten.

20210418_182302.jpg


Helemaal vergeten een foto op het bord te maken, maar het was een feestje echt voedsel voor je zieltje na een zaterdag unlimited bavette eten.

Bedankt voor het kijken.
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag en ziet er een heerlijk gerecht uit.
 
Ziet er dik prima uit hoor.
Ik heb een tijdje terug ook een gietijzeren wok gekregen die iemand nog achter het schot op zolder had liggen.
Nooit gebruikt, maar mag wel wat liefde gebruiken...
Dit soort recepten doen mij dan goed, zin om hem ook daadwerkelijk te gaan gebruiken :)
Thanks!
 
Ziet er dik prima uit hoor.
Ik heb een tijdje terug ook een gietijzeren wok gekregen die iemand nog achter het schot op zolder had liggen.
Nooit gebruikt, maar mag wel wat liefde gebruiken...
Dit soort recepten doen mij dan goed, zin om hem ook daadwerkelijk te gaan gebruiken :)
Thanks!
Je kan nooit teveel gietijzer hebben :) Voorheen gebruikten we nog wel eens gewoon een skillet maar ging er wel wat minder groente in, Past gewoon niet dus dan maar standaard de wok....
 
Leuk dat buiten wokken. En op de BBQ gaat dat altijd lekker snel. Dat moet smullen geweest zijn
 
Lekker wokje. Altijd snel op de Q.
 
Terug
Bovenaan Onderaan