BasBQ
Beef en Steak

Mosselen

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Het recept van @knubbe had ik onthouden maar moest nog iemand vinden die ook mosselen lust.
Dit 2 weken geleden in Renesse met m’n zussie afgesproken.

Gister was het zo ver.
Samen de boodschappen gedaan

6AA1B315-7651-47BB-B38A-49E04739FC7F.jpeg


Terwijl ik met de Q bezig was had m’n zussie het mes ter hand genomen

AB67E803-8476-481F-8FA4-6EA32AE0FB8D.jpeg


Pan warm laten worden en de choizo er in om de chorizo vet af te laten geven zodat de ui en de knoflook en ui erbij kon. Was de tomaten uit het recept van Knubbe vergeten mee te nemen 😱.

152A8478-DA21-4071-A845-61444BF89B1F.jpeg


Scheutje witte wijn erbij, door roeren en de mosselen erbij en het deksel er op.
Na 2.5 min effe omgeschept en deksel weer terug.
Wat peterselie erover, staat leuk op de foto 😁

EC757049-3648-42F9-97FD-FB064C17F223.jpeg


Nog een keer omscheppen en klaar. Ook de foto sessie, rook te lekker.

Stokbrood met kruidenboter erbij en meer was er niet nodig.

Er was nog whiskey cocktail saus meegenomen uit de winkel, hoorde erbij volgens zussie.
Deze is dicht gebleven
👍🏻

Zussie vond het zelfs super lekker, veel beter dan de standaard bereiding die ze normaal had.

Een geslaagde middag zo
 
Laatst bewerkt:
Wauw. Dat Is gewoon te lekker.
Klinkt goed
 
Niets mis met een bak mosselen op de Q. Lekker.
 
Top! Leuk man :) Dit is de ultieme motivatie om leuk te blijven delen hier :)
Altijd leuk om inspiratie op te doen of blijkbaar aan anderen te geven!
En fijn dat het smaakte ;)
 
Deze had ik even gemist, lijkt me erg lekker!
 
Ik ben gek op mosselen dus je had mij best mogen bellen ;) het pannetje gevuld met de mosselen en allerlei ander lekkers ziet er schitterend uit (y) dat is smullen geweest.

Geïnspireerd geraakt door deze mosselen staan hier aankomend weekend ook mosselen op het menu maar dan op deze wijze,


Wij houden hier altijd van over dus alvast mijn schoonvader blij gemaakt dat hij het weekend ook mosselen gaat eten 😁
 
Laatst bewerkt:
@Jet
Dank voor de herinnering aan dit recept 't wordt weer smullen van 't weekend denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Mosselen! Goeie bereiding en mooi dat je er samen met zusjelief van hebt kunnen genieten! Altijd fijn, die eensgezindheid 😉
 
Lekker hoor!! Hoe groot is jouw DO en welk merk?
The Windmill M. Word in Nederland gemaakt 😉
Als je gerechten wilt maken waar je een probe voor nodig heb zou je naar een Petromax kunnen kijken, deze heeft een uitsparing voor het kabeltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan