BasBQ
Beef en Steak

Mooie test, de houtskoolring van Weber andersom gebruikt voor pizza's.

GuiltyNL

Sprokkelaar
Berichten
49
Ik heb eens geprobeerd om de houtskoolring van Weber andersom te gebruiken om de pizza's indirect te verwarmen. Voorheen gebruikte ik de bakjes, links en rechts, dat werkte, maar minder gelijkmatig.

Dit werkt erg goed. Iets te weinig houtskool voor een hoge temperatuur, maar met 260 graden toch goed te doen.

Ring1.jpg

RIng2.jpg

RIng3.jpg

Ring4.jpg


En ja, de laatste pizza is een andere dan van de foto ervoor, haha.

Samengevat is die ring een blijvertje op deze manier. Werkt beter dan de bakjes.
 
Ziet er lekker uit zeg! Slim om die ring zo te gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ja, ik gooide eerst inderdaad ook wat houtskool in het midden. Nu was dat niet meer nodig.

Je hebt wel 1,5 starter nodig om tot hoge temps te komen denk ik.
 
Innovatief bezig geweest met een mooi resultaat
 
Goed gelukt zo te zien. Bezorg je ook 😉
 
hmmm. dit is wel een mooie oplossing inderdaad.
dank voor het delen.

je pizza ziet er trouwens ook goed uit. heerlijk
 
Pizza; altijd +1 ;)
 
Een top idee, zat hier ook al aan te denken. Super om te horen dat het werkt. Zou je zelf de volgende keer meer briketten gebruiken?? Of was je tevreden met deze temp?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Deze manier wilde ik ook inderdaad eens proberen, was er nog niet van gekomen. Op deze manier kun ook nog wat hout achterin leggen voor een houtoven smaak en een hogere temperatuur. Je kan ook de ring op de deflector plate zetten zodat de lucht langs de kolen moet.
 
Een top idee, zat hier ook al aan te denken. Super om te horen dat het werkt. Zou je zelf de volgende keer meer briketten gebruiken?? Of was je tevreden met deze temp?
Ja, meer houtskool ga ik doen. Dit was net niet genoeg. Wil toch richting de 300 graden liever.

Op deze manier kun ook nog wat hout achterin leggen voor een houtoven smaak en een hogere temperatuur. Je kan ook de ring op de deflector plate zetten zodat de lucht langs de kolen moet.
De volgende keer leg ik achterin een blokje hout.

Ik ben bang dat de deflector de boel wellicht wat remt?
 
Zijn de houtskoolring (&delflector) al los verkrijgbaar?
Je kan deze bestellen in vol RVS bij de vuurbroeders in Nederland ;) Deze manier heb ik al meermaals zien paseren op US fora en blijkt goed te werken inderdaad.
 
Zo’n weber pizza steen moet toch opwarmen met de kolen, gaat dat op deze manier?

Je kippert een gloedhete snelstarter in de Q, of doe ze sneller in de Q?
 
Inventief, mooie Pizza's
 
Zo’n weber pizza steen moet toch opwarmen met de kolen, gaat dat op deze manier?

Je kippert een gloedhete snelstarter in de Q, of doe ze sneller in de Q?
Ja hoor de steen wordt heet zat! Werkt perfect, mooie krokante en bruine bodem.

Een hele volle starter heet maken en langs de rand kiepen! En daar bovenop een aantal koude kolen.
 
Lekkere pizza’s en weer een mogelijkheid voor de Weber gebruikers onder ons zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan