BasBQ
Beef en Steak

Mooie herfstdag om met de DO te spelen

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.827
Twee maanden geleden werd ik de trotse eigenaar van een Vuur en Rook Dutch oven. Gisteren was het een mooie dag om deze eens te gaan gebruiken. Op zondag willen de kinderen meestal patat, prima maken we een patatje stoofvlees. Mijn vrouw maakt dit wel vaker in de Romertopf. Maar nu gingen we dit maken in de Dutch Oven. Voor de geinteresseerden het recept is hier te vinden
http://www.smulweb.nl/recepten/1374899/Hachee-van-annemarie.

Alles lekker klaarzetten, wat is het fijn zo'n herfstzonnetje.
IMG_3998_zps4wg0bhpw.jpg


Ik heb niet zo'n mooie driepoot, dus de DO direct op een aantal brikketen in de Weber geplaatst.
IMG_4000_zpsk9kui5sy.jpg


De DO is een toevoeging op BBQ-en waar we samen plezier aan gaan hebben. Vandaag al direct een gezamelijke activiteit.
IMG_4001_zpscobkoizo.jpg


Even een paar uurtjes wachten in dit heerlijke zonnetje... Wat zijn er maar weinig brikketten nodig om dit heerlijk te laten pruttelen...
IMG_4003_zpsivzfsduv.jpg


Op het laatst iets te hard gegaan, maar erg tevreden met het resultaat voor een eerste keer.
IMG_4007_zpsl8esbflo.jpg


Patatje erbij en we hebben een super maaltijd. Meteen een mooie herfstaankleding voor de man cave, doet het leuk in het donker (zonder flitser).
IMG_4009_zpsvokzbusy.jpg


Wat een feest zo, we hebben een super middag gehad. Volgende keer iets beter de brikkettentabel volgen, maar we gaan hem zeker vaker gebruiken.... Bedankt voor het kijken!




 
lekker hoor, blijft heel leuk koken in de DO
 
Lekker!
 
Mac zei:
Mm Mm lekker Richard  B-)
Fijn hey zo'n DO  ;)

Mac

Thanks en ja fijn man. Nu nog meer buiten koken denk ik :) Binnenkort eens een brood proberen
 
Leo zei:
lekker hoor, blijft heel leuk koken in de DO

Thanks en ja heel leuk. Die gaan we veel vaker gebruiken!
 
Ziet er top uit Richard !!!! Bij de herfst denk ik ook aan een heerlijke dampende stoofpot en natuurlijk mogen de pompoenen daar ook niet bij ontbreken!!! Erg leuk gedaan  B-)
 
Ursje zei:
Ziet er top uit Richard !!!! Bij de herfst denk ik ook aan een heerlijke dampende stoofpot en natuurlijk mogen de pompoenen daar ook niet bij ontbreken!!! Erg leuk gedaan  B-)

Dank je wel! Jammer dat de pompoen en licht niet goed uit de verf kwamen, misschien maar eens een foto cursus volgen :)
 
Zo, de boel weer even wat gezelliger gemaakt. En nu vriendelijk verder...
 
Richard Soeteman zei:
Ursje zei:
Ziet er top uit Richard !!!! Bij de herfst denk ik ook aan een heerlijke dampende stoofpot en natuurlijk mogen de pompoenen daar ook niet bij ontbreken!!! Erg leuk gedaan  B-)

Dank je wel! Jammer dat de pompoen en licht niet goed uit de verf kwamen, misschien maar eens een foto cursus volgen :)

Ik zou de volgende keer in elk geval die plaat onder de DO weg gehaald hebben voor de foto, of er een mooi tafelkleed er over heen leggen.
 
Goede tip Danny, thanks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan