BasBQ
Beef en Steak

Mooi cadeautje gekregen

Bierbrouwer John

Tondelzoeker
Berichten
16
Goedemiddag, bourgondiërs, fijnproevers, gastronomen, bbq-ers;

Ik ben leek op het gebied van barbecuen, afgezien van een zwartgeblakerd speklapje, worstje en hamburgertje...

Eergisteren jarig geweest en door mijn vrouw aangenaam verrast met een kleine 13"kamado. We zijn met z'n drieeen, lijkt me aan de kleine kant maar voordeel is dat er geen kilo's houtskool in hoeven en dat het met dit formaat wel zal lukken. Als e.e.a. goed bevalt kan er altijd nog een grotere komen (kosten wel een fortuin heb ik gezien).

BBQ.jpg


Naast mijn reguliere baan brouw ik bier; thuis kleine 30 liter batches en commercieel 10 hl. batches (met de commerciele bierbrouwactiviteiten zijn we per vandaag, na 6 jaar gestopt; het kostte teveel tijd en energie om alle bijkomende activiteiten die daaruit voortvloeien, acquisitie, boekhouding, e.d. zorgvuldig te blijven doen). Bij de bierclub waar ik bij heb gezeten zaten ook een paar bbq-fetisjisten. Bij de jaarlijkse bbq hebben die hun kunstjes laten zien/proeven: speklapjes (niet verbrand) urenlang gegaard, schalen garnalen maar wat me het meest is bijgebleven; een halve zalm gegaard op een plankje: kan me niet herinneren dat ik daarvoor én daarna ooit zoiets lekker heb gegeten!

Ik zal nog heel veel moeten leren tot ik zover ben maar ik ga mijn best doen en zal heel veel vragen gaan stellen hier op het forum. Ik hoop op enthousiaste antwoorden en tips.

Heel veel zin in!

Groet John
Nuenen
 
Best een geinige combi denk ik, bier en BBQ.

Welkom John, veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom John. Proberen waard @Sander72 een biertje bij de BBQ 😜
 
Zeker leuke combi. Ikzelf brouw ook bier. Vandaag lekkere stoofvlees van de kamado, morgen een lekkere Ipa in het gistvat.
 
Welkom John!

Mooie naam!

Bier en bbq is altijd een goeie combinatie, is het niet tijdens het wachten dan wel tijdens het proeven of nuttigen van de maaltijd.