BasBQ
Beef en Steak

Mooi cadeautje gekregen

Bierbrouwer John

Tondelzoeker
Berichten
16
Goedemiddag, bourgondiërs, fijnproevers, gastronomen, bbq-ers;

Ik ben leek op het gebied van barbecuen, afgezien van een zwartgeblakerd speklapje, worstje en hamburgertje...

Eergisteren jarig geweest en door mijn vrouw aangenaam verrast met een kleine 13"kamado. We zijn met z'n drieeen, lijkt me aan de kleine kant maar voordeel is dat er geen kilo's houtskool in hoeven en dat het met dit formaat wel zal lukken. Als e.e.a. goed bevalt kan er altijd nog een grotere komen (kosten wel een fortuin heb ik gezien).

BBQ.jpg


Naast mijn reguliere baan brouw ik bier; thuis kleine 30 liter batches en commercieel 10 hl. batches (met de commerciele bierbrouwactiviteiten zijn we per vandaag, na 6 jaar gestopt; het kostte teveel tijd en energie om alle bijkomende activiteiten die daaruit voortvloeien, acquisitie, boekhouding, e.d. zorgvuldig te blijven doen). Bij de bierclub waar ik bij heb gezeten zaten ook een paar bbq-fetisjisten. Bij de jaarlijkse bbq hebben die hun kunstjes laten zien/proeven: speklapjes (niet verbrand) urenlang gegaard, schalen garnalen maar wat me het meest is bijgebleven; een halve zalm gegaard op een plankje: kan me niet herinneren dat ik daarvoor én daarna ooit zoiets lekker heb gegeten!

Ik zal nog heel veel moeten leren tot ik zover ben maar ik ga mijn best doen en zal heel veel vragen gaan stellen hier op het forum. Ik hoop op enthousiaste antwoorden en tips.

Heel veel zin in!

Groet John
Nuenen
 
Best een geinige combi denk ik, bier en BBQ.

Welkom John, veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom John. Proberen waard @Sander72 een biertje bij de BBQ 😜
 
Zeker leuke combi. Ikzelf brouw ook bier. Vandaag lekkere stoofvlees van de kamado, morgen een lekkere Ipa in het gistvat.
 
Welkom John!

Mooie naam!

Bier en bbq is altijd een goeie combinatie, is het niet tijdens het wachten dan wel tijdens het proeven of nuttigen van de maaltijd.

Een kleine kamado is altijd fijn om te hebben, heb je ook een “gewone” bbq?
Waar bbqde je eerst op? Wellicht dat ze elkaar aan kunnen vullen.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom bij het genootschap

Gefeliciteerd nog natuurlijk.
Lekker beginnen en en proberen en straks je eigen, goed 😉, bereidde speklapjes voorzetten
 
John, welkom.
Bel maar voor het nuttigen van een biertje.
 
Welkom John.
De tijd die je overhoud nu je gestopt bent met bierbrouwen lever je straks zo weer in als je eenmaal het bbq virus te pakken hebt 😁
Veel leerplezier hier.
 
Welkom, genoeg te vinden hier om te leren, maar vooral om van te genieten…
 
Welkom hier! Veel plezier!
Voor zover ik het forum heb leren kennen zijn de meeste leden hier geen principiële tegenstanders van de combinatie van BBQ en een alcoholische versnapering.
Uiteraard met mate. We werken met vuur en hete materialen. Safety first

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Welkom John
Kan ik je bij deze dan meteen weer aanmelden voor het PBG inclusief organiseren van de jaarlijkse bbq? ;)

Laat me eerst maar eens wat routine krijgen. Ik heb mijn vrije tijd hard nodig (alleen al daarvoor).

Maar met welt lid van PBG heb ik te maken hierzo?

Grt. John
 
Welkom John!

Mooie naam!

Bier en bbq is altijd een goeie combinatie, is het niet tijdens het wachten dan wel tijdens het proeven of nuttigen van de maaltijd.

Een kleine kamado is altijd fijn om te hebben, heb je ook een “gewone” bbq?
Waar bbqde je eerst op? Wellicht dat ze elkaar aan kunnen vullen.

Ik heb ook een "gewone" bbq. Bakken ging wel aardig maar kwam niet verder dan het geijkte speklapje, worstje en hambo'tje...
 
Welkom John

Inderdaad genoeg om te genieten en te leren.
Bbq en bier mooie combinatie.

Mooi om mensen uit de buurt (mierlo) hier tegen te komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan