BasBQ
Beef en Steak

Moink burger

 
 

Alex1975

Pitmaster
Berichten
661
Wat is 1 van de lekkerste gerechten voor de borrel? Dat zijn moink balls! Dus dacht ik daar kan ik ook burgers van maken. Heb dus het recept van de moink balls genomen en er burgers van gemaakt en deze eerst indirect op 170° tot een kern van 45° en daarna een glaze erop van mijn favoriete bbq saus en daarna direct gegrild tot een kern van 60° en regelmatig keren.

20211108_153209.jpg


20211108_175046.jpg

20211108_175737.jpg

20211108_180424.jpg

20211108_180526.jpg
 
Mooie variatie!
 
Dat broodje zal gesmaakt hebben.
Bacon en gehakt, een wonderlijke combinatie. Naja eigenlijk is alles met bacon een wonderlijke combinatie 🤔
 
Zo .. dat ziet er erg lekker uit zo op een broodje (y)
 
De moink balls zijn er nog altijd niet van gekomen hier.
Maar deze variant mag er ook wezen. Ziet er lekker uit.
 
Ziet er inderdaad een heerlijke burger uit.

Bacon en gehakt, een wonderlijke combinatie. Naja eigenlijk is alles met bacon een wonderlijke combinatie 🤔
Over vlees/groenten combineren met spek/bacon heb ik zaterdag laatstleden nog een levendige discussie gehad met een varkensboer en een brouwer uit mijn vriendenkring. Volgens de brouwer (een rabiaat bacon/spek hater) gaat die smaak overheersen en is het dus voor mensen die niet graag groenten eten ... de varkensboer en mezelf waren een andere mening toegedaan .... toogpraat kan best over iets gaan ;)
 
Hahaha ja precies! En ligt er ook maar hoe heftig de bacon gerookt is en wat voor groente het is en hoeveel bacon je toevoegt. 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan