BasBQ
Beef en Steak

MOINK balls

 
 

DvDeurzen

Vuurmaker
Berichten
65
In de nachtdienst moet er toch lekker gegeten worden.Daarom voor mijzelf en de collega’s eens een lekker snackje gemaakt. Stond al een tijdje op de planning, Maar het is er nu dan toch echt van gekomen. En ze waren heerlijk!!

F7A8FA3B-177B-4A57-8A91-C16C86273677.jpeg


Natuurlijk het gehakt eerst gekruid volgens het recept van Dennis (Noskos). Vervolgens gekruid met mijn eigen bbq rub. Dit is gewoon een standaard rub die ik gebruik voor varkensvlees. Deze gebruik ik ook voor mijn Pulled pork en voor mijn ribs.

513AE0C9-1A36-428C-A8AE-36C50E928F38.jpeg


Daarna garen op de Q tot een kerntemperatuur van 150C. Toen heerlijk ingesmeerd met BBQ-saus. Heb inderdaad ook ondervonden dat dit het makkelijkste is om het gewoon in een bakje te doen en de balletjes er doorheen te rollen. Hierna door gegaard tot 70C kerntemperatuur. Ik had de balletjes afgewogen dus ze waren allemaal even groot. Je zit dat er ook een aantal OINK- balletjes tussen zitten. Had niet genoeg ontbijtspek voor allemaal.

476E2DA4-CB7C-4FBA-A764-0ED362FDA4C4.jpeg
37C71B49-4270-4E68-9D82-0293096694D7.jpeg


Eindresultaat echt fantastisch. Nachtdienst begint bij ons om 22:00hr. De balletjes waren om 23:00hr al op. De collega’s gelukkig en ik zelf natuurlijk ook met het eind resultaat. Dit gaat zeker vaker gemaakt worden. Moeder de vrouw zei al direct dat dit ook op tafel moet bij de komende verjaardagen (wanneer deze weer fatsoenlijk gevierd kunnen worden natuurlijk.

675C0C88-856B-4BC9-8667-D62CF0F8396F.jpeg
 
Ja, het blijven toppers die moinkballs.
Ook lekker bij een bordje friet hoor, of bij boerenkool stampot.

Weet waar je aan begint als je deze op een verjaardag voorschotelt. Dan schep je verwachtingen bij de visite voor de volgende keer
 
Een leuke reportage van een heerlijke snack of hapje bij een feestje.
Vrijdag zelf voor de eerste keren MOINK-balls gemaakt en ze waren hier ook onder de indruk (ook werd er lichte druk gezet om deze bij aankomende feestjes op de menu te plaatsen)
 
Heb, voor ik m’n huidige functie kreeg, heel wat nachtdiensten gedraaid maar nooit een collega met zulke ballen gehad
Eg niet genoeg ontbijtspek of lekker lopen snoepen tijdens het maken? Dat laatste heb ik vaak😱😊
 
Laatst bewerkt:
Heb, voor ik m’n huidige functie kreeg, heel wat nachtdiensten gedraaid maar nooit een collega met zulke ballen gehad
Eg niet genoeg ontbijtspek of lekker lopen snoepen tijdens het maken? Dat laatste heb ik vaak😱😊

Haha had gerekend op een half plakje per balletje, maar dat bleek nog genoeg te zijn. Dus moest ik een heel plakje gebruiken. En toen had ik niet genoeg
 
Een leuke reportage van een heerlijke snack of hapje bij een feestje.
Vrijdag zelf voor de eerste keren MOINK-balls gemaakt en ze waren hier ook onder de indruk (ook werd er lichte druk gezet om deze bij aankomende feestjes op de menu te plaatsen)
Ja datzelfde was bij mij het geval haha
 
Met zulke lekkere ballen kun je gerust op je werk aankomen. Niet gek dat je collega's niet van je ballen konden blijven.
Dat moet smullen geweest zijn
 
Mooie ballen en nog lekker ook, gaan er altijd in die MOINKballs, schept idd verwachtingen hoor! 🔥
Heb ze ooit meegenomen in warmhoudbak naar t strand, wordt nu (jaren later) nog steeds over verhaald!
 
Dit is toch echt één van de beste snacks die je kunt maken 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan