BasBQ
Beef en Steak

M'n BBL (Bbq Bucket List) afwerken; Spiffs burgers

 
 

Tijmnan

Stoker
Berichten
416
BroodjeSpiffsburger.jpg


Hoewel ik zelf niet zo verzot ben op hamburgers (teveel MacDo gehad ;)) wilde ik deze zeker eens proberen.
Alle reactie waren zeer lovend, dus de Spiffs burgers op de planning gezet.
Ingredi?ntenlijst is makkelijk, ik had bijna alles al in huis, behalve het vlees en een hamburgervorm. Voor de hamburgervorm wordt de Redneck methode uitgevonden door Noskos geadviseerd, dus ik op zoek naar een blik Jodenkoeken. In Zeewolde verkopen ze die koeken alleen maar in plastic bussen :'(. Uiteindelijk bij de Xenos uitgekomen waar ze hamburgerpersen verkopen, niet geweldig volgens de critici, maar ik moest toch iets :(

Spiffsburgersklaaromteq-en.jpg


De hamburgers gemaakt volgens recept en de rest van de benodigheden klaargezet en op m'n eitje de hamburgers gebakken.

Spiffsburgersgaar.jpg


Hamburgers waren snel klaar, ananas gegrild en spek en champignons gebakken.
De broodjes belegd en gegeten: er is niks teveel gezegd, deze Spiffs burgers zijn geweldig ;D

Zelfs mijn criticaster thuis (die nog geen broodje hamburger bij eerdervermeld bedrijf opeet ;)) heeft zonder enige aansporing alles opgegeten en gezegd dat we dit 'altijd' moeten eten.

Voor de 'nieuwelingen' onder ons die het ook willen proberen (DOEN!!), hieronder de link:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=398.0
 
Dat zijn lekkere burgers geworden.
 
die zien er we heel lekker uit.
Je bent dus terug gekomen op je uitspraak dat je geen hamburgers eet?
 
Leo zei:
die zien er we heel lekker uit.
Je bent dus terug gekomen op je uitspraak dat je geen hamburgers eet?
Ja, deze lust ik graag. Ik ga ze alleen de helft kleiner maken, ik kan er nu maar 1 op en deze burgers zijn zo lekker dat ik er wel 2 wil eten ;D.
 
altijd lekker! is onderhand ook een klassieker :p
 
En bedankt.... nu vragen mijn collega's zich verwonderd af waarom ik toch zo achter de computer zit te kwijlen  ::)

Heerlijk hoor!! Ik krijg er gelijk trek van... zeker zo'n full-version lijkt me extra lekker (ik heb hem zelf enkel nog maar in de iets kleinere variant gemaakt, broodje-hamburger-kaas-saus dus)
 
Altijd lekker een burgertje!
 
Ben nu ongeveer twee weken op dit forum en mijn Bucket List wordt alleen maar langer, ze zien er geweldig uit.
 
Lekker broodje hoor Nanda  :) (het is met die ananas, en andere toppings iid geen kleine jongen  :D )

Ik heb trouwens ook zo'n Xenos ding, maar al na 5 min klooien in de kast gegooid. (het gehakt scheurt open)
Ik maak ze daarom gewoon ouderwets met het handje  ;)

Mac
 
Mac zei:
Ik heb trouwens ook zo'n Xenos ding, maar al na 5 min klooien in de kast gegooid. (het gehakt scheurt open)
Ik maak ze daarom gewoon ouderwets met het handje  ;)

Maar ik heb wel geduld ;D
 
Tijmnan zei:
Mac zei:
Ik heb trouwens ook zo'n Xenos ding, maar al na 5 min klooien in de kast gegooid. (het gehakt scheurt open)
Ik maak ze daarom gewoon ouderwets met het handje  ;)

Maar ik heb wel geduld ;D

Het deeg eerst tussen een laagje plastic doen en daarna de hamburgerpers erop zetten. Dan blijft de burger mooi in model en komt gemakkelijk uit de pers.
Scheelt ook weer in het schoonmaken van de pers.
Bij die van de xenos dan niet de bodem gebruiken.
 
Misschien moet ik dat dan maar eens proberen Bert.
Alhoewel mijn handgevormde Spiffs wel een mooie burger opleverd  ;)

Mac
 
Spiffs burgers zijn super!!
 
Tja, bij MacDonalds krijgen ze mij ook niet meer binnen sinds mijn reis naar de USA. Een "echte" hamburger daarintegen gaat er altijd wel in ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan