BasBQ
Beef en Steak

Mini-Kamado van de Aldi

 
 
 

BoersmaMS

Stoker
Berichten
454
Voor vaderdag gekregen, wel natuurlijk aangegeven dat ik deze wilde hebben ipv die van de Lidl en of Action.
Waarom? Deze heeft een veel beter werkende inlaatschuif, zit helemaal niet zo losjes als die van de andere stunters, wat betekent dat dicht ook gelijk echt dicht is
+ een schanier met veren die hem open houdt en sluit ilv zo'n haakje op de zijkant.
Verder heeft deze van de Aldi een verticale zaagsnede in het binnenwerk, leek me ook beter.

Jammer dat hij groen is.. Het is natuurlijk niet een echt ei en dat antraciet vind ik echt veel mooier, maar toch...

En Zo ziet het er dan uit
I4F7NIm.jpg



IYRctED.jpg

Gekozen voor een sudderplaatje als platesetter, dat had ik al eens gemeld op dit forum maar als ophangbeugeltjes verzonken materiaal gebruikt en dat raadde iemand me af dus hier op het forum. Dit vind ik dus mooi, dat mensen mee denken. Van iedereen leer je weer wat.

Na een tijdje denken van hoe nu zag ik RVS-Lasdraad liggen bij mijn zwager en mocht natuurlijk wel wat van hem meenemen.
Buigen maar!
zy8bNXg.jpg



nw2hRaJ.jpg


Nou, beetje knutselen en het resultaat:
LuUlfUy.jpg


Met houtskool opgestookt rookblokje erbij
casYT8R.mp4


Met 150 graden er een paar kippen pootjes er op en dit was het resultaat:

jGsn8YK.jpg


Wat een leuk ding voor erbij! Met het plaatje er in is echt goed te doen.
MOINK-balls de volgende keer. Moet makkelijk een 20 opkunnen volgens mij!

Nou zag ik vanavond ook al die van de Lidl voorbij komen voor 50,- Das echt geen geld  :-O


 
Slim bedacht die plate settler! Low and slow op zo'n kleine . Zag een soortgelijke bij de Lidl staan vandaag voor EUR 50 ga er ook bijna over twijfelen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik heb deze ook; net begonnen dus alles is nog nieuw. Ik wist nog niets over de accessoires, maar omdat ik echt in de experimenteerfase zit, wil ik er niet teveel aan uitgeven; eerst maar zien of het mij bevalt.
Wat heb ik al wel: een plat, rond gietijzeren pannetje van de Xenos van nog geen tientje die perfect past. Foto volgt nog. En ik heb van de Hornbach een pizzasteen van 23 cm besteld; ook nog geen tientje.
En dan kunnen we los!
Eerste experiment was een karbootje, gewoon op de gok en met zwalkende temperaturen. Maar die waren al 10 x beter dan op een open barbecue.
Nu maar eens oefenen met het constant houden van de temperatuur. Op dit moment staat hij aan, de gietijzeren pan in te bakken (met niets erin dus).
Sudderplaatje vond ik trouwens een super idee!

NB kan ik dat gietijzeren pannetje ook gebruiken als heat deflector? Of is zo'n sudderplaatje dan een beter idee?
 
beantsje zei:
Ik heb deze ook; net begonnen dus alles is nog nieuw. Ik wist nog niets over de accessoires, maar omdat ik echt in de experimenteerfase zit, wil ik er niet teveel aan uitgeven; eerst maar zien of het mij bevalt.
Wat heb ik al wel: een plat, rond gietijzeren pannetje van de Xenos van nog geen tientje die perfect past. Foto volgt nog. En ik heb van de Hornbach een pizzasteen van 23 cm besteld; ook nog geen tientje.
En dan kunnen we los!
Eerste experiment was een karbootje, gewoon op de gok en met zwalkende temperaturen. Maar die waren al 10 x beter dan op een open barbecue.
Nu maar eens oefenen met het constant houden van de temperatuur. Op dit moment staat hij aan, de gietijzeren pan in te bakken (met niets erin dus).
Sudderplaatje vond ik trouwens een super idee!

NB kan ik dat gietijzeren pannetje ook gebruiken als heat deflector? Of is zo'n sudderplaatje dan een beter idee?

Je bent al goed bezig zeg!

Er zijn mensen op dit forum die gietijzer als deflector gebruiken. Naar mijn idee moet dit ook prima werken.

Lees anders ook even het topic "Kamado bij Action" goed door, daar zijn al meerdere tips te vinden over deflectors.

Vanwege stralings warmte ook voor dit plaatje gekozen ipv gietijzer. Dit werkt perfect omdat zo'n plaatje dubbelwandig is. Een stokbroodje afbakken op deze manier is al een feestje!

Ik heb aan deze site ook al veel gehad: https://www.bbq-nl.com/indirect-barbecueen/

Succes! En post je bevindingen even, van elkaar kan je leren en ik hou van pics  ;) B-)
 
Leuk apparaatje en echt een super mooie diy oplossing voor de deflector; daar hou ik van!

Nog een diy-tip:
Afgelopen week heb ik mezelf een verfbrander (Ferm) ? 9,99,- van de Action gegeven..
Als je dan het brede opzetstuk erop zet en dit tussen de houtskool steek, staat de kamado binnen 1 minuut aan!! (Soort el-cheapo looftlighter)
Wel erbij blijven natuurlijk, maar geen stinkende walmen meer en een kamado die binnen 5 minuten bruikbaar is

Veel plezier met experimenteren en ik zie je pizza en gietijzer verhalen graag tegemoet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heeft er iemand al een goedkoop alternatief gevonden voor een kolenmandje voor dit mini eitje?
 
drJackle zei:
Leuk apparaatje en echt een super mooie diy oplossing voor de deflector; daar hou ik van!

Nog een diy-tip:
Afgelopen week heb ik mezelf een verfbrander (Ferm) ? 9,99,- van de Action gegeven..
Als je dan het brede opzetstuk erop zet en dit tussen de houtskool steek, staat de kamado binnen 1 minuut aan!! (Soort el-cheapo looftlighter)
Wel erbij blijven natuurlijk, maar geen stinkende walmen meer en een kamado die binnen 5 minuten bruikbaar is

Veel plezier met experimenteren en ik zie je pizza en gietijzer verhalen graag tegemoet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Oei! die brander maar even halen!  B-)
 
drJackle zei:
Leuk apparaatje en echt een super mooie diy oplossing voor de deflector; daar hou ik van!

Nog een diy-tip:
Afgelopen week heb ik mezelf een verfbrander (Ferm) ? 9,99,- van de Action gegeven..
Als je dan het brede opzetstuk erop zet en dit tussen de houtskool steek, staat de kamado binnen 1 minuut aan!! (Soort el-cheapo looftlighter)
Wel erbij blijven natuurlijk, maar geen stinkende walmen meer en een kamado die binnen 5 minuten bruikbaar is

Veel plezier met experimenteren en ik zie je pizza en gietijzer verhalen graag tegemoet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik doe dit met een elektrische onkruidbrander met plat opzetstuk, lange steel voor in mijn UDS, werkt ook perfect!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan