BasBQ
Beef en Steak

Mijn nieuwe overkapping

 
 
 

Smokingwood

Pitmaster
Berichten
742
Vooralsnog stond ik bij regen onder een parasol, maar dat was niet fijn bij langere sessies. Ik wilde graag een dakje.

Niet super luxe, geen kastanjehout maar super fijn! Gisteren in gebruik genomen en het regende hier lekker door. 3 uur de smoker aangehad, hout kleiner gemaakt onder dak en heerlijk kunnen bbqen zonder nattigheid. Heel blij mee!

Hij is nog niet helemaal af, komt nog wat bij zodat ik droog naar het houthok kan en de wind meer buiten blijft.

IMG_20211127_143018.jpg
 
Netjes toch!
Het hoeft helemaal niks fancys te zijn om gewoon droog te kunnen BBQen.
 
Je kunt weer lekker door ook in de regen.
 
Persoonlijk zou ik voor een andere oplossing kiezen, maar als het werkt dan werkt het!
Wel benieuwd of het sterke wind en of sneeuw kan verdragen... De tijd zal het leren.
Mooi hond trouwens! 🐕‍🦺
 
Wel benieuwd of het sterke wind en of sneeuw kan verdragen... De tijd zal het leren.
Mooi hond trouwens! 🐕‍🦺
Heb hem aan de windkant extra stevig vastgezet, ander dakje houdt het ook. Als ik rijk was, had ik hem ook anders (laten) maken, maar voor nu ben ik er blij mee.
 
Zou op zijn minst nog een paar schoren per paal in maken voor stabiliteit en draagkracht dak .
Denk dat hij een pak sneeuw niet kan dragen .
Het zou sneu voor je zijn dat dan alles in zou zakken.
 
Laatst bewerkt:
Zou op zijn minst nog een paar schoren per paal in maken voor stabiliteit en draagkracht dak .
Denk dat hij een pak sneeuw niet kan dragen .
Het zou sneu voor je zijn dat dan alles in zou zakken.
Kijk, dat is een nuttige tip. Dat ga ik deze week doen. 🏆
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Zie ik het goed dat de liggers panlatten zijn?
Zo ja, dan zal dat bij sneeuwval waarschijnlijk stuk gaan.
Das zou heel erg jammer van al je werk(y)
Wat ik zou proberen ( als dat nog kan) wat meer verval, zodat het water gemakkelijk weg kan lopen.
Panlatten eventueel vervangen voor de zelfde balken als de liggers.


Veel plezier met je overkapping(y)

Grzzz Blefke
 
Zie ik het goed dat de liggers panlatten zijn?
Zo ja, dan zal dat bij sneeuwval waarschijnlijk stuk gaan.
Das zou heel erg jammer van al je werk(y)
Wat ik zou proberen ( als dat nog kan) wat meer verval, zodat het water gemakkelijk weg kan lopen.
Panlatten eventueel vervangen voor de zelfde balken als de liggers.


Veel plezier met je overkapping(y)

Grzzz Blefke
Je zou ,zonder alles weer te hoeven slopen nog 2
Latten of liever sls op zijn kant aan beide kant van de paal langs de ligger kunnen doen .
 
Leuk hoor die huisvlijt, maar ik zou je buurman niet willen zijn. Ik zie hier regelmatig twijfelachtige constructies voorbijkomen maar dit is bij storm gewoon gevaarlijk. Ook al zit je krap bij kas, je moet je nog altijd aan het bouwbesluit houden en daar voldoet dit zeker niet aan. Jij en je gezin moeten er ook veilig onder kunnen staan, ik zou er nog eens over nadenken.
 
Leuk hoor die huisvlijt, maar ik zou je buurman niet willen zijn. Ik zie hier regelmatig twijfelachtige constructies voorbijkomen maar dit is bij storm gewoon gevaarlijk. Ook al zit je krap bij kas, je moet je nog altijd aan het bouwbesluit houden en daar voldoet dit zeker niet aan. Jij en je gezin moeten er ook veilig onder kunnen staan, ik zou er nog eens over nadenken.
Mijn buren hadden een tijdje geleden ineens een carport voor 'weinig'. Mijn andere buren een week oude Audi TT voor net iets minder weinig (lees prijzig ding). Bij de eerste de beste windvlaag vloog het dak van de carport en kon de auto gedeeltelijk opnieuw gespoten worden... Dus zorg dat je alles goed vast zet 😜
 
Ik ga de constructie verzwaren en verstevigen, iedereen bedankt voor de tips en aanwijzingen. 😉👌👍
 
Fijn zo'n afdak maar constructief is het niet helemaal je van het. Ik zie dat er al goede tips zijn gegeven.
 
Met droog staan ga je je BBQ zoveel meer gebruiken is mijn ervaring.
Lekker genieten nu

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mooie oplossing zo! Ga je veel plezier aan beleven!
 
En zolang hij blijft staan, marktplaats blijven afspeuren naar gebruikte bouwmaterialen. Daar kun je echt veel gratis ophalen, als je een tijdje "doorspaart" kun je voor heel weinig geld een overkapping 2.0 maken
 
En zolang hij blijft staan, marktplaats blijven afspeuren naar gebruikte bouwmaterialen. Daar kun je echt veel gratis ophalen, als je een tijdje "doorspaart" kun je voor heel weinig geld een overkapping 2.0 maken
Hij is inmiddels al voorzien van balken liggers en verstevigde “dwarsliggers”, maar is inderdaad een goeie tip van MP! Ik ga eens even snuffelen. Bedankt voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan