BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste picanha

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Tevens mijn eerste bijdrage aan de fotowedstrijd. Zoals al vermeld weinig tijd gehad, was erg warm hier in het oosten en de motivatie was er ook niet helemaal. Alles wat ik hier laat doen gaat niet zoals het zou moeten. Vertraging bij de plaatsing van zonnepanelen door een wespennest, de nieuwe kozijnen werden geplaatst en er was plas te weinig en de raamdorpels komen pas na de bouwvak. Dan moest ik ook nog een deel van mijn bbq tafel (inaanbouw) . Ja, als je eigenlijk weet dat je alles in een keer moet lijmen en dat niet doet dan ben je zelf de .... Kortom ik had het even gehad.
Om even de gedachten te verzetten 's ochtends picanha uit de vriezer gehaald. Grof zout erover en peper alleen op het vlees en niet op het vet. Sausje over zo mooi stukje vlees vind ik zonde bovendien ik ik dan nog sneller vol.
Het vlees er op, 110 gr en liep door tot bijna 160 toen was de 42 graden bereikt. Dat vond ik voor die twee kleine stukjes hoog genoeg. Ingepakt en laten rusten.
IMG_20200731_181226_resized_20200731_070929157.jpg
en

Intussen de bbq wat opgestookt en op hoog vuur tot 60 graden en die van mijn vrouw nog iets verder.
Ja smaken verschillen.
IMG_20200731_182550_resized_20200731_070926979.jpg

Het zwarte zit alleen op het vet en dat snijden wij er altijd vanaf.
Lekker met krieltjes (aardappelkruiden knoflookgranulaat en rozemarijn)
Groenten, champignons met paprika (niet van de bbq)
Hier het resultaat met een biertje dat kan ik vanwege mijn maagoperatie pas na een uur of 2 drinken. Dan is het maagje weet leeg.
picanhamet bier.jpg

Helaas zijn mijn ogen groter dan mijn maag. Als ik de helft opkrijg ben ik blij.
 
Dat is een prima run en heerlijk stukje vlees om je gedachten even te verzetten. Dat heb je zo nu en dan gewoon nodig tijdens het verbouwen. Heb je goed gedaan. Dat moet smullen geweest zijn.
Biertje ken ik niet. Ga ik eens na vragen bij de locale bier dealer.
 
Gedachte lekker kunnen verzetten zo te zien
 
Dat is een prima run en heerlijk stukje vlees om je gedachten even te verzetten. Dat heb je zo nu en dan gewoon nodig tijdens het verbouwen. Heb je goed gedaan. Dat moet smullen geweest zijn.
Biertje ken ik niet. Ga ik eens na vragen bij de locale bier dealer.
Ik ken hem ook nog niet :giggle: Nog even wachten en dan maak ik hem soldaat. Zal ik ook even laten weten of ik hem lekker vond.
 
Even een update over het biertje. Achterhoeksbier op het flesje staat een vleug je abrikoos en banaan. Kruidig en fruitig.
Mijn oordeel is dat ik dit niet meer koop. Ik dacht eerder aan bitter. Iets dat ik normaal wel mag.
Mijn smaak gaat uit uit naar aflichem blond en brugse tripple
 
Nou, mooi bordje eten hoor.
Picanha Is goed gelukt. Dat moet genieten geweest zijn
Wat vond je van de picanha?
 
Een heel lekker stukje "rosbief". Ik heb de gehele picanha 4 stukken gesneden. We zijn met tweeen thuis en geen grote eters(meer).
Dit was het puntje, het meest malse deel. Ik heb dus nog een paar momenten om te genieten.
 
Niet slecht dat er nog wat over is. Lekker dun snijden en dan op een broodje. Likje truffelmayo er over en smullen maar.
 
Ziet er goed uit. Ik ga morgen mijn eerste picanha bereiden. Ook enkel met zout en peper. Vlees moet vanzelf al lekker zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan